2007/06/16

FINAL: Blåvit gadd 2007

TATUERINGSTÄVLINGEN Så var den äntligen här. Efter flera månaders väntan och tusen händelser som har kommit i vägen kan vi äntligen presentera finalen av "Blåvit gadd 2007".

Nu är finalen här! De fyra första motiven har ni läsare röstat fram i två semifinaler. Dessa fyra kompletteras med fyra stycken "jokrar" som kommit in sent till tävlingen men håller hög kvalité! Ni som inte fått med era bilder i tävlingen för att de skickats in för sent eller liknande kommer att få era tatueringar uppvisade i en slagsuppsamlingsomgång där vi redovisar alla de tatueringar som kommit in till oss. Men kul att ni deltagit och visar engagemang på det mest hållbara av sätt...

Nu är din chans här att bestämma vem som kan titulera sig "svensk mästare i Blåvit gadd 2007". Det är fan inte fy skam. Röstar gör man i högermarginalen. Idag lördag (16/6) är tävlingens sista dag så glöm inte att rösta på din favorit! Lycka till!

Gadd 1- "IFK i färg"

Gadd 2- "Evigt trogen"

Gadd 3- "1904"



Gadd 4- "Loggan"

Gadd 5 (Joker)- "Göteborg"

Gadd 6 (Joker)- "Klubbens ängel"

Gadd 7 (Joker)- "Örnen"

Gadd 8 (Joker)- "Ryggen"

41 kommentarer:

  1. Jag kan inte se Gadd 3,är det bara jag som inte kan det??

    SvaraRadera
  2. anonym 14/6/07 13:33

    Det är för att du är gajjsare.

    SvaraRadera
  3. "Ryggen" borde vinna. Inte för att den är snyggast, för det är den verkligen inte, utan för att den är störst. Se ut som fan, men det är ändå finaste laget.

    SvaraRadera
  4. Evigt trogen är ju klart bäst!

    Hur fan gör man för att rösta?

    SvaraRadera
  5. 14/6/07 14:26

    Skriv ett frankerat vykort till:

    Gaisgården
    Delsjövägen 12
    433 11 Göteborg

    Eller klicka i röstningsstapeln till höger på sidan. Det är enklare, men jag uppmanar dig till ett vykort.

    SvaraRadera
  6. Evigt trogen kan ju inte vinna pga att lejonet är felvänt. Alltså som stadsvapnet. Om inte då personen ifråga anser att han är staden trogen. Men då har det ju inget med Blåvitt att göra!

    SvaraRadera
  7. För er som missade årets diss! Stackars Paris Hilton! hihi sååå taskigt men ändå så fruktansvärt roligt!

    http://www.videoboom.se/sarah-silverman-dissar-paris-hilton/

    SvaraRadera
  8. Varför tatuerar man in "IFK GBG" med färgerna rött o blått? Trodde det innebar omedelbar diskning eller tvångsskrubbning!

    SvaraRadera
  9. alla som inte röstar på örnen är garanterat partiska. Jag råkar dessutom veta att örnen sitter på en riktig järnarm. Flest djur per gaddning vinner.

    SvaraRadera
  10. Fler gaddningar finns att se här: http://www.ultrasgbg.se/media.html

    SvaraRadera
  11. gadd 2 helt klart

    SvaraRadera
  12. Det borde vara lag på minst en örn per underarm!

    SvaraRadera
  13. kan ej se fyran

    SvaraRadera
  14. den döde mannen med evigt trogen har nog många vänner...... den e felvänd och hgar inget med blåvitt att göra

    SvaraRadera
  15. och inget dubbelskägg ; )

    SvaraRadera
  16. Men va FAEN! Örnen e ju klockren. Alla som inte röstar på den MÅSTE ju vara bög och därmed även gaysare!

    SvaraRadera
  17. Är det Tollan som har örnen?

    SvaraRadera
  18. Kan ju bara säga att Evigt Trogen är medveten gjord med lejonet åt det hållet, taget ur stadsvapnet och inte ur klubbmärket, som en symbol för att sträva framåt... Varför måste alla tatueringar se likadana ut? Hade jag velat göra ett klubbmärke som alla andra hade jag gjort det, men med lejonet fritt tyckte jag som sagt att det såg bättre ut med ett lejon placerat med blicken framåt! Bara en liten förklaring... PS. Jag har många vänner, kanske ska utnyttja dom nu och vinna överlägset :P DS.

    SvaraRadera
  19. För övrigt så har det skett ett litet missförstånd vad jag kan se på bildfilernas namn... Gadd 1 tillhör Bobo och 2:an Mongot och inte tvärtom...

    SvaraRadera
  20. Va faen ledde ju igår och nu e min bild borta?? fusk ; )

    ( de e jag oh elfsborgs tränare)

    SvaraRadera
  21. Synd att det är så dålig kvalitet pga. ljus på min bild. Svårt att få den bra på bild (Göteborg).

    SvaraRadera
  22. skandal idag syns inte 4an igår inte 3an de e dom som e snyggast

    SvaraRadera
  23. Dags att kora en segrare snart? Börjar bli lite väl utdraget nu?

    SvaraRadera
  24. det sega är att 3an och 4an inte fått lika mkt publisitet som dom andra

    SvaraRadera
  25. Anonym sa...

    Dags att kora en segrare snart? Börjar bli lite väl utdraget nu?

    16/6/07 15:44


    Sista dagen idag, vi drog ut lite på det för vissa bilder har krånglat och inte synts stundtals...

    SvaraRadera
  26. Klockan 23.59 eller? Så man vet när man ska kolla efter slutresultatet...

    SvaraRadera
  27. Fuskröstande? om man ligger 10 röster bakom först och sen bara någon timme senare leder med 13?! Skitsamma... Alla vet ju vilka två som var snyggast ändå... 1:an och 2:an, välgjorda och bara jävligt bra... Cred till Denis, www.tattoosbydenis.com, som gjorde dessa två i vintras/våras...

    SvaraRadera
  28. hur fuskröstar man?

    SvaraRadera
  29. mongot>>
    1an e bra men fula färger
    2an e också bra men tillför inte tälingen något då jag inte anser att den e blåvitt relaterad
    4an bäst gjord i mitt tycke 5an också bra men inte heller den blåvittrelaterd

    SvaraRadera
  30. mongot/ Det är sådant man får ta om man inte ska stänga omröstningen och bara ha inloggade som röstar eller liknande och då får man väldigt få röster istället...

    Samtidigt, det är ju en kul grej och inte dödens allvar detta...

    SvaraRadera
  31. Om inte 2:an är blåvittrelaterad för att det inte är en del av klubbmärket eller står I.F.K. så tycker jag du är trångsynt, måste väl ändå vara avsikten den gjordes för som räknas, annars skulle ju alla se i princip likadana ut... eller åtminstone ha exakt samma budskap... Jag är nöjd med den hur som helst, och tro mig den är så blåvittrelaterad den kan bli...

    SvaraRadera
  32. Är jag väl medveten om, hade bara varit kul om FML vunnit även här, precis som vi gjorde i Hankins lilla poker event... Baraben må vara regerande mästare i Rikets Änglar, men fan inget mer än så, alltså bara ben - inget mer... Puss

    SvaraRadera
  33. FML Mongot sa...

    Är jag väl medveten om, hade bara varit kul om FML vunnit även här, precis som vi gjorde i Hankins lilla poker event... Baraben må vara regerande mästare i Rikets Änglar, men fan inget mer än så, alltså bara ben - inget mer... Puss

    16/6/07 21:18


    Noteras skall väl att Hankins inte är den som arrangerade pokern utan vår pokergeneral Sandsäter.

    Sedan skall även noteras att Baraben vunnit ÄNGLARNAS FOTBOLLSQUIZ två år i rad. (Att vi vann fotbollsturneringen vet ju alla redan...) så FML kan nog tatuera in "Owned by Baraben" lagom till nästa RÄ...

    Pusselipusspuss

    SvaraRadera
  34. Tycker det är lite tråkigt att gadd 3 inte fått mer uppmärksamhet, den är stilren och annorlunda... Sitter ju oxå vid hjärtat, vilket aldrig är fel. Klubbmärket har jag personligen aldrig sett nån bra avbild av...tyvärr

    SvaraRadera
  35. vem vann?? och håller med ovanstående om att det ej finns en riktigt bra emblemgadd, men 4an här hittar jag inga direkta fel den e den bästa än så länge

    SvaraRadera
  36. Anonym 16/6/07 21:16

    Grejen är ju inte att det inte är ett emblem. Det är ju att lejonet är felvänt ur Blåvitt synvinkel. Lejonet är vinklat såsom Göteborgs stadsvapen är. Detta gör att man är staden trogen och har alltså inget alls med Blåvitt att göra!

    SvaraRadera
  37. Alla tolkar man saker olika, jag tycker som sagt att tolkningen från den som valt att göra tatueringen är den som räknas, vad andra anser skiter jag fullständigt i, jag vet ju varför jag gjort den...

    SvaraRadera
  38. -vafan SLAYER Ornen ar ju klockren!! karln maste vara stolt med den pa underarmen!!

    SvaraRadera
  39. Det utsågs aldrig någon segrare?

    SvaraRadera
  40. Anonym sa...

    Det utsågs aldrig någon segrare?

    18/6/07 13:42


    Det kommer idag eller imorn att officiellt koras en "segrare" från omröstningen.

    SvaraRadera
  41. FML-packet!
    Den välgjorda och felvända tatueringen? Tillåt mig skratta ut er patetiska supporterfraktion.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.