2007/06/01

Medlemskampanjen: Ta ditt ansvar- bli medlem i Blåvitt!

MEDLEMSKAMPANJEN Vi på Baraben.com beslutade i vintras att på eget bevåg lansera en kampanj för att knyta till föreningen IFK Göteborg fler medlemmar bland stadens alla hundratusentals Blåvita hjärtan. Vi tänker konsekvent mana alla Blåvita, speciellt de drygt 10 000 som "alltid" följer Blåvitt- att inom ett års tid bli medlemmar i den mest prestigefyllda medlemsorganisation som någonsin verkat på svensk mark, nämligen Idrottsföreningen Kamraterna.

IFK Göteborgs Officiella hemsida skriver:

Du får: » Blåvittmagasinet 4 4 2 i brevlådan fyra gånger om året. » Förtur vid biljettköp till lagets internationella matcher. » 10 procent rabatt på den blåvita tröja som många inhandlar. Eller för den delen samma rabatt på andra souvenirprylar som överstiger 100 kronor. » En särskild inbjudan till IFK-dagen på Kamratgården. » Som bonus blir du klubbkompis med Niclas Alexandersson & kompani.

Men viktigast av allt: du blir del av den föreningsdemokrati som visar organisationens styrkor och svagheter. "Man är inte starkare än sin svagaste länk" brukar allmänt ses som en organisatorisk sanning. Men i en medlemsförening där tusentals människor backar upp organisationens struktur genom att ställa upp i både vått och torrt så kan ingen svag länk störta föreningen. När tiotusentals Göteborgare betecknar sig själva som stora IFK:are med djupa känslomässiga band till vårt Blåvitt är det en smärre skandal att inte varje årsmöte för föreningen tvingas hållas inne i Scandinavium för att ingen annan lokal kan tillmötesgå medlemmarnas intresse för deltagande!

Det har sagts förut och det är väl värt att sägas igen:
det är dags att bli medlem i IFK!

19 kommentarer:

  1. Jag ger det en chans till, jag lovar...under Blåvitts sötebrödsdagar var jag medlem i Blåvitt men när jag år på år fick ringa och fråga om de kunde skicka inbetalningskort blev jag till slut förbannad, de brydde sig inte, men, men, de ska få en ny chans och nu hoppas jag de värnar om sina medlemmar! (nu har man ju iochförsig allt på internet, men en påminnelse kan de bekosta sig)

    SvaraRadera
  2. Grymt initiativ!

    SvaraRadera
  3. ludociv/ Ja tyvärr har man ju ganska hög smärttröskel gällande servicen från deras sida iom att man är medlem av andra med känslomässiga skäl. Men självfallet måste de sköta sig även på det området, allt annat är skandal!

    SvaraRadera
  4. Medlem sedan 1986 och det enda jag ångrar är att jag inte blev medlem tidigare!

    Alla rättrogna FÖLJ UPPMANINGEN

    BLI MEDLEM!!!

    SvaraRadera
  5. "Förtur vid biljettköp till lagets internationella matcher."

    Ett argument så gott som något. Tänk att stå utan biljett nästa gång vi möter Derry på Ullevi för att man inte var snabb nog till biljettkassan...

    Mvh
    Fisken

    SvaraRadera
  6. Mycket bra initativ!

    Lätt att det inte blir av att gå med.
    Vet själv att det dröjde. Det var lättare att ansluta sig till Änglarna.

    Med dagens Internet-värld kan många nås om påminnelserna kommer...

    SvaraRadera
  7. Bra initiativ!!
    Nordens största klubb till antalet medlemmar borde vara en självklarhet.
    Betalar själv in idag.

    // Z

    SvaraRadera
  8. Ett större antal medlemmar bidrar givetvis ekonomiskt också.
    Sätt fart!!!

    SvaraRadera
  9. klart man e medlem!

    SvaraRadera
  10. Väldigt bra initativ det här, men också tråkigt att det skall behövas. Ser det som en självklarhet att man är medlem i föreningen man stöttar.

    /Danieli

    SvaraRadera
  11. Trevligt intiativ men jag säger som många andra att det är tåkigt att det behövs. Förövrigt så har jag funderat på en liknande kampanj tidigare där man engagerar alla stora hemsidor ex Änglarna, SF, ÄS, baraben etc)om blåvitt samt gör mailutskick.

    Heja Blåvitt!

    SvaraRadera
  12. Humor Fisken!

    SvaraRadera
  13. Börjar fan bli dags att bli medlem nu. KOm igen grabbar nu kör vi!!!

    SvaraRadera
  14. Alla sanna supportrar ska vara medlem i klubben och ha årskort, var dom än bor. Ingen stor summa och du får vara medlem och stödjer världens bästa klubb!

    SvaraRadera
  15. Helt rätt. Bra intitiativ och helt rätt på alla sätt att påtala det. Bara fullständiga losers försöker bortförklara sig och skylla på IFK. Bli medlem eller inte. Punkt jävla slut. Är du inte medlem så sluta klaga!

    SvaraRadera
  16. Jag själv var medlem under blåvitts glansdagar på 90-talet, men efter att styrelsen slösat bort närmare 100 miljoner så anser jag att dom inte är värda mitt medlemskap. När jag anser styrelsen kompetent nog skall jag med glädje bli medlem men iom. rådande rättegång så är den fortfarande inte kompetent. Jag går på matcher det får räcka med det stödet!

    SvaraRadera
  17. Det är ju inte för styrelsens skull man blir medlem utan för att få möjlighet att påverka utformningen av föreningen och styrelsen. Hallå eller.

    SvaraRadera
  18. Hur kan man INTE vara medlem i IFK? Då är man ju faktiskt inte del av IFK och borde ge fan i att gnälla och klaga på saker med, bli medlemmar och påverka istället!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.