2008/05/14

Hatar din flickvän fotboll?

FOTBOLLSHAT Just nu letar vi på BaraBen efter ett par som älskar varandra trots sina olikheter. Därför vill vi komma i kontakt med dig som har en flickvän/pojkvän eller man/fru som ogillar fotboll, eller helst rent av hatar fotboll. Känner du igen dig? Vill du snacka om hur det är att kämpa för ditt fotbollsintresse i en artikel? Maila oss på kontakt@baraben.com så kan ni få chansen att vinna biobiljetter. Dessutom plåtar en proffsfotograf bilder till artikeln, bilder som ni får behålla som ställer upp.
______________________________________________
Marcus Berg är inte med i EM-truppen. Henrik Larsson och Marcus Allbäck är det dock. Allbäck som gjort ett mål i vår och Larsson som inte var med i kvalet till EM och hade lagt landslagsskorna på hyllan är dock med. Någon som är förvånad av den fega uttagningen? Innerst inne kände man allt på sig att Lagerbäck skulle fega ur och skita i de yngre talanger han spanat in under vinterns ligaspel. Landslagsledningen ringde till och med Teddy Lucic natten före trupputtagningen med en förfrågan. Är det ingen som minns hur det med den här stommen gick käpprätt åt helvete i VM 2006?
______________________________________________
Dags för en månads show Zlatan...

26 kommentarer:

  1. Hur många kvalmatcher gjorde Berg då? Rätt lamt faktist, bästa laget ska med, och är Berg bättre än Henke så ska jag äta min egen skit med en spade.

    SvaraRadera
  2. Daniel Andersson !!!! När var han bra sist? Så tröttsamt med denna uttagning!
    Marcus Allbäck känns så seg han med!
    Niklas Alexandersson har han gjort någon bra match i vår? Även om jag älskar IFK så nej tack till Niklas!
    Henrik Larsson var inte bra i VM vad är det som säger att han blir bra nu? Djävla skillnad på allsvenskan och EM! Jag hade hellre haft med Markus Berg även om de bara hade varit för att se och lära!
    Återväxten ser inte bra ut med det Lagerbäckska tänkandet. Om vi går till VM i sydafrika skall vi dras med Henrik Larsson och Daniel Andersson och alexandersson med då? Nej jag tror inte att vi ens går vidare från gruppen. Jag tror inte att vi vinner en match ens!

    SvaraRadera
  3. Mest synd är det ju om din flickvän Frankie. Du kan väl berätta om hur ni håller ihop trots att du egentligen är så gott som gift med IFK. Eller är det det du är ute efter- att skryta?

    SvaraRadera
  4. Fan vad Jihde mjölkade svar på samma sorts fråga gång på gång ur Zlatan. Underbart att se Jihdes min de sista sekunderna i klippet.

    SvaraRadera
  5. Den där jävla Jidhe är det skönt att slippa som intervjuare. Han grimaserar som en chimpans på LSD varje gång han ställt en fråga i ett försök att verka insatt. Vet inte om Berg borde peta någon, i så fall Rosenberg, Henke är ju extremt bra fortfarande.

    SvaraRadera
  6. hoppas man får läsa om en tjej vars kille hatar fotboll och inte tvärt om då...känns så jävla töntigt och omodernt. vill slippa se en "får se om jag får gå för kärringen"-artikel. kan tyvärr inte ställa upp då min partner är lika blåvit som jag.

    SvaraRadera
  7. Hon vägrar knulla på minst två veckor om jag går på fotboll. Hur fan ska jag göra? Sluta gå på blåvitts matcher eller sluta knull

    Undrar kålle

    SvaraRadera
  8. Till anonym 20:16

    Byt kärring...


    Fast frågan är hur det skall gå för mig själv...skall dejta en tjej som håller på Ellos...hur desperat kan jag bli... ;-)

    SvaraRadera
  9. Typiskt Lagerbäck, vågar aldrig överraska med sina uttagningar till landslaget. Tyvärr så överraskar han väl knappast med Sveriges placering i EM heller?

    SvaraRadera
  10. Ärligt talat Frankie? Nu skönk mina tankar om dig. Larsson är given. Hade platsat i alla lag i EM, så bra är han. Sverige kommer aldrig ha en bättre fotbollsspelare, vi ska vara glada att han är med. Allbäck levererar alltid. Synd för Berg att Sverige att forwardsbesättningen är den bästa på 50 år eller något. Hans tid kommer, men i denna trupp platsar han helt enkelt inte. Lagerbäck regerar! Lucic hade oxå vart en given startspelare...fortfarande fantastiskt bra..

    SvaraRadera
  11. 21:16

    ska ni äta tacos eller? ;) äh, det är väl lugnt, bara hon inte är gajsare så, haha. var dock beredd på psykningar från eventuella blåvita vänner :) lycka till på dejten!!

    SvaraRadera
  12. henke är självklar, inget snack! men allbäck? njaa inte idagens läge berg har ju faktiskt sprutat mål 30+ ? denna säsong (as+holland). berg borde vart med!

    SvaraRadera
  13. Anonym 22:20:

    Nej, haha...kommer det fram tacos på bordet då går jag ;-) Som tur är hon, till skillnad från Andess, en riktig gourmet.

    Ja, gajsare hade varit värre så tack för lyckönskningen!

    SvaraRadera
  14. Jag tycker att det är helt rätt att välja Allbäck och Larsson före Berg, jag tycker att man bör använda samma spelare som har varit med under kvalet i ett slutspel såvida det inte finns några spelare som inte har varit med som besitter extrema kvaliteér såsom Henke. Markus Berg kommer säkert att vara aktuell för Vm-kvalet som börjar i höst men han är inte redo för ett Em-slutspel.

    SvaraRadera
  15. Psycho in spe>>>

    Gourmet? Säg som det är. Hon är en tjockis!

    SvaraRadera
  16. Gick det käpprätt åt helvete i VM 2006? Åh fan, men det är klart det är grymt pinsamt att förlora med 10 man mot Tyskland på bortaplan.
    Undras vad Frankie krävt för att kalla VM för "godkänt"...

    SvaraRadera
  17. Daniel Andersson - Nej tack
    Niclas Alexandersson - Nej tack
    Marcus Allbäck - Nej tack
    Henrik Larsson - Nja... hmmm... nej tack

    Ovanstående kommer ju för fasen gå runt med rullatorer lagom till FIFA2010.

    FÖRYNGRA LAGERBÄCK!

    SvaraRadera
  18. Adla Lagerbäck!

    Tur att pöbeln (inklusive media) inte har något inflytande i Lagerbäcks uttagningar.

    SvaraRadera
  19. Det värsta är väl ändå att Daniel Andersson är född 77 - vilket innebär att han kommer bli uttagen av Lagerbäck till EM2012!

    Btw, saxat från wikipedia.se:

    Daniel Andersson (född 28 augusti 1977 i Borgeby) är en svensk fotbollsspelare, mittfältare. Daniel är allmänt känd som den sämsta spelaren som någonsin har spelat i ett svenskt landslag. Många anser dock att det beror på att han är bror till den legendariska mittbacken Patrik Andersson och därför får sympati röster från förbundskaptenen Lars Lagerbäck. Daniel är även son till Roy Andersson.

    Inledde karriären i Bjärreds IF, men gick så småningom till Malmö FF, blev därefter utlandsproffs i Italien. Är nu tillbaka i di blåe och är lagkapten i klubben.

    I svenska landslaget spelar Andersson på den defensiva mittfältpositionen i 4-1-3-2-uppställningen. Får oftast vara ersättare till Tobias Linderoth som är ordinarie på positionen.

    Han kallas för "Sidled" då han endast är kapabel att spela bollen i sidled. Ett annat smeknamn, främst förekommande i IRC-kanalen #cmonline, är "Snigeln".

    SvaraRadera
  20. Tycker det är fint med kärlek över gränserna;) har själv vart där.

    SvaraRadera
  21. Berg ska me istället för Allbäck. Han har inte vart bra sen vm 06

    SvaraRadera
  22. Ja ni, ribb och anonyma grabbar. Jag får väl se om jag kan lyckas med vad Blåvitt inte klarade av att göra mot Ellos: score:a

    till anonym 04:11:

    haha...nej eftersom hon är oförskämt vältränad så är det nog snarare jag som känner mig som en tjockis.

    Nej, nu får det vara nog tjôtat om detta. Punkt.

    SvaraRadera
  23. du med ellostjejen: alla som kommenterar (anonym eller inte) behöver faktiskt inte vara "grabbar"...vöttö :)

    SvaraRadera
  24. Jamen jag fick inte reda på att min tjej var GAISARE förrän vi skulle gå på derbyt tillsammans. Vi var tvungna att skilja på oss på läktarna då ingen ville stå bland dom andra. Sen skulle hon till Gamle Port och då tyckte jag att nä nu får det vara nog! Har nu en ny tjej. Har just fått reda på att hon är - Öisare!!!

    Hur grymt får livet vara?

    SvaraRadera
  25. Tur att du e anonym för du ska plocka fram spaden gubbe...smaklig måltid

    SvaraRadera
  26. Konstigt att det kommer fram såpass sent. Det är la en av de första frågorna.. ;)

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.