2005/12/14

Nya träningsmetoder för De Pedro

TRÄNING Vi är många som drömmer oss bort till en värld där vårt senaste nyförvärv Javier De Pedro fintar bort den ena allsvenska högerbacken efter den andra. Vad som är en aning oroande är att fotbollsspelare, av någon outgrundlig anledning, är beroende av ett visst mått av kondition. De Pedro har hittills inte svarat speciellt bra på vår norske härförares träningsmetoder.

Jag tror att varje människa är unik och därför behöver vi också olika metoder för att komma i form. Jag frågar mig då: Vad är det som De Pedro tycker om och hur kan man införliva detta i hans träning? Jo vår spanske vän verkar ha en förkärlek för svenska flickor. Javier springer inte för att en medelålders norrman gapar på honom men kanske kan man få ut honom i elljusspåret om man låter en vacker donna löpa framför honom?

Varför inte ta in hjälp från vår eminenta orienteringssektion? Lösningen stavas systrarna Norin. Släng er i väggen Kallurs. Låt dessa två damer agera harar för De Pedro och jag lovar er att flåset förbättras avsevärt inför nästa säsong.

14 kommentarer:

  1. Kunligt Pavlo! Haha frågan är om inte de hamnar väl mkt på DP:s hotellrum då... ;)

    SvaraRadera
  2. Att lösningen var enkel...

    SvaraRadera
  3. Det kommer inte funka. Javi är smartare än så. Han kommer helt enkelt stanna, ta en cigg och vänta på att dom sprungit ett varv.

    SvaraRadera
  4. forts.

    Annars stöder jag givetvis exponeringen av Sveriges sexigaste orienteringklubb. Ut och jogga i skogen får en mening helt plötsligt.

    SvaraRadera
  5. Baraben visar humor! Kors i taket, en icke-politiskt-korrekt sådan! Bra jobbat! Håkan Mild kan kanske fungera som löptränare till De Pedro i värsta fall?

    SvaraRadera
  6. Hehe Baraben- kungar som alltid. Kan jag oxå börja blogga här?

    SvaraRadera
  7. anonym/ Kasta iväg ett mail. Är du tjej kan jag till och med fixa dig jobb som "hare" på Kamratgården...

    SvaraRadera
  8. filip/ Menar du att de kommer föröka sig i skogen eller ska du springa ut i skogen? ;)

    SvaraRadera
  9. Jag kan följa med och springa om våran spanjor är för lat och vill ha siesta eller vad det heter.

    SvaraRadera
  10. Systrarna Kallur kommer alltid att regera! Jag tränade gymnastik med dem när jag var liten.

    SvaraRadera
  11. Jag tror på din lösning Pavlo!

    SvaraRadera
  12. Jag tar med öl upp i skogen, så kan jag sitta, klappa händer och
    skåla med Javi.

    Eller kanske Sangria?? Ähh va fan, han dricker nog vad som bjuds.

    SvaraRadera
  13. Jag hade då sprungit efter Javier, jag! / Marie

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.