2005/12/13

Javier De Pedro blir rekordman i Blåvitt!

SILLY SEASON Som Baraben.com exklusivt kunde avslöja redan den 30/8 2005 jagade IFK Göteborg före detta Spanska landslagsstjärnan Javier De Pedros namnteckning. Men när Javier visade sig vara illa tränad fick han påbörja en rekorlång provträning som nu lett till en provanställning på 6 månader.

Mellan Den 1 Januari och 30 Juni kommer Javier De Pedro träna med truppen i jakt på sin forna storform. Lyckas han under denna period övertya den (minst sagt) tveksamme Arne Erlandssen om sin storet kan vi få se ett 1+1 årskontrakt signeras i sommar. Den drygt ettåriga träningsperioden kan nu slå Daniel "Pommes Frites" Johanssons rekord i längst provträning med föreningen.

De Pedro har hittills gjort sig mest känd för sin tjocka plånbok, sina vilda festnätter, precisa passningar och den käftsmäll han gav Öis-kärringen Angelo Vega.


Baraben.com den 8 Augusti om Javier DP:

"SILLY SEASON Enligt flera rykten är IFK intresserade av Javier De Pedro, senast i Blackburn Rovers och Real Sociedad. Han är en teknisk vänsterfotad mittfältare som främst spelar som ytter men även en del centralt.
De Pedro har 20 landskamper för Spanien på sin meritlista och representerade Spanska landslaget under VM 2002. De Pedro är född 1973 och har efter sin tid i Blackburn varit en sväng i Perigua.
I dagsläget är De Pedro otränad som få, men är en spelare som inte bara varit ruggig för ett par år sedan- han har en stil som är ganska lättupptränad vilket ger honom en fördel genetemot "tunga" spelare.

Javier är idag inte bara i Göteborg utan sågs uppe vid Kamratgården i samband med Blåvitts träning. Där han deltog. Javier sa själv till Baraben att han är otränad just nu eftersom han haft ett två månader långt träningsupphåll. Och det syntes på honom då han inte alls hade tempot i kroppen ännu, men då IFK har ett två veckor långt speluppehåll kanske det är perfekt för Arne att få trimma den spanska stjärnan matchfit?

Hursomhelst syns det att De Pedro har rejält med boll i sig, han visar en underbar teknik och känsla vid inläggslägen. Vi minns ju alla hur han snurrade och målpassade från sin kant i EM...
Detta är en spelare som håller högre klass än Jari Litmanen i sina bästa stunder. Dessutom har han en spelstil som inte alls är lika krävande som finnens. Detta han bli både flopp som succé. "

10 kommentarer:

  1. Hmm, rätt säker på att jag läst här att De pedro skrivit på för två år, men det är klart har man fel vill man ju inte skylta med det....

    SvaraRadera
  2. s/ Nej det har du inte läst, dock så har du eventuellt läst att han erbjudits ett tvåårskontrakt av ledningen, något som är sant men som stoppats innan det hann genomföras.

    SvaraRadera
  3. Cred Frankie. Kommer ihåg när ni skrev om det på morgonen där, jag visste inte vem han var. Men nu efter hand ser man ju vilken kille vi fått hit...

    När kommer ni berätta om ert (Barabens) nya förvärv då? Eller är det hemligt?

    SvaraRadera
  4. S/ Ja, ibland ligger jag på gränsen till vad som är klart och inte när jag skriver nyheter om truppen, speicellt silly season. Men huvudsaken är ju trots allt att han är kvar i föreningen, eller hur?

    Hisingen/ Måste tyvärr säga att jag inte har någon som helst aning om vad du pratar om. Och skulle jag ha det är nog detta en av de sista ställen jag tänker prata om det på. Vem är du bye the way?

    SvaraRadera
  5. Är det bra att ha en spelare i truppen som förmodligen inte kommer att spela en match för det är så jag tycker det ser ut. Han kan bli vad Jesper Blomqvist var för Djurgården. En spelare som alla tror dom gillar för dom kommer ihåg vad han har gjort tidigare i sitt liv.
    Jag hoppas jag har fel om Del Pedro. Men kan man inte övertyga tränare och komma i form så spelar det förmodligen inte så stor roll att man är kompis med Mild.

    SvaraRadera
  6. Frankie/ Du vet mycket väl vad jag snackar om. Eller ska jag börja viska till folk på om vad som sker här bakom kulisserna? :P

    SvaraRadera
  7. Det verkar ju lite bara vara vissa suportrar som stirrar sig blinda på hans vänster fot och missar hans kalas kula som vill ha kvar Del Pedro.

    Lika vettigt som att behålla Del Pedro, är det vettigt att lägga pengarna på en talangfull spelare...

    SvaraRadera
  8. Hur lång tid tar det att få igång kondisen då? 5månader? 1år? 3år? Jag trode att han hade lite av tränings villja men det verkar ju vara lite si och så med det...

    SvaraRadera
  9. Hisingeeeen/ Jag har inget att säga om den saken. No comments... ;)

    charles banan/ Ja jag vet inte vad jag ska säga, det kan lika gärna bli totalflopp som succé. Men hade jag varit tränare hade jag nog helst satsat på talangen Vasquez...

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.