2005/12/04

Bombad Elfsborg?

DUMHETER Om den nya Ellos-bloggen "Bloggad Elfsborg" istället hade hetat Berit hade jag här inlett med skämtet från före min tid, ni vet, "Bloggen heter Berit men vi kallar den för Beirut för den är så jävla bombad". Nu gör jag inte det, men ni förstår vitsen.
I svenska cupens final mellan Djurgården och IFK Göteborg 04 attackerades IFK supportrar av stockholmspolis som var inkallad att "hålla koll" på de supportrar som var klassade som risksupportrar. Det hela urartade och vakterna gick till attack mot helt oskyldiga supportrar som var där för att stötta laget. Väl tur att det var IFK supportrar som råkade illa ut och inte de våra då vi inte gillar dessa pyamasnissar på våra svenska läktare.
Skriver alltså den nya bloggen. Ärligt talat, är vi så mycket storebror att Elfsborgare tycker att det är helt ok att oskyldiga Kamrater åker på spö av ett gäng gorillor? Jag kan själv inte sätta mig in i det tänkandet. När malmöiterna blev påpucklade av ett gäng hormonstinna danskar i deras bortamatch mot FCK kände jag inget annat än rent och skärt hat mot dessa supporterpoliser, eller vad de nu vill kalla sig. Detta oavsett vad jag tycker om MFF som klubb, eller vad jag tycker om de dryga, skorrande skånska supportrarna. Ingen oskyldig fotbollssupporter förtjänar att bli slagen med batong. Nej, inte ens den genomsnittlige gnagaren.

Gul Veteran, om din syster, eller din bror, eller flickvän (gud hjälpe henne om du nu har någon), eller kompis, hade varit nära att dö på Råsundas läktare av den enda anledningen att ett par vakter ansåg det rättfärdigt att slå ner henne/honom, hade du då skrivit samma sak som du skrev? Sluta köra epa-trakor, säg upp dig från Ellos, ta av dig pannbandet, dra upp byxorna, sluta snusa, börja om gymnasiet, väx upp, tänk till. Vad är det för jävla värld vi lever i? Jag har inga problem med att bli kallad "sill", eller att få höra att vi är "medgångare", eller "ICA", eller "Köpeborg", eller "skattesmitare", men när någon tycker att det var "tur" att någon oskyldig blir slagen med batong, då får det faktiskt vara nog.

11 kommentarer:

  1. Feldgrau>> Jag misstänkte väl att du skulle skynda dig att skriva något nu när jag också var uppe i nio texter;-)The battle continues...

    SvaraRadera
  2. Dock håller jag med dig fullständigt i vad du skriver. Hoppas att många går in och kommenterar detta vidriga uttalande i deras "comment"-fält. Eller är det kanske bättre att bojkotta den helt? Jag är kluven, men hoppas att den Ellos-bloggare artikeln handlar om läser detta och skäms ögonen ur sig.

    SvaraRadera
  3. en get en gås en...

    SvaraRadera
  4. Men mongot har ju inte ens koll på att det var vakter utan hävdar att det var poliser, när man inte kan skilja på en polis och en ordningsvakt har man ju förmodligen inte mkt koll om något annat heller. Tragiskt fall av en small minded white trash fuckhead.

    SvaraRadera
  5. Riktigt illa. Måste vara skrivet av en stackare som trimmar volvo 240 och övar rivstarter någonstans i Borås sammtidigt som regnet öser ner över honom.
    Tragisk ellos blogg

    SvaraRadera
  6. orginellt ellos. Ska man skratta eller gråta.

    SvaraRadera
  7. Då vi fotbollsfans oftast klassas som skyldiga direkt av medier är det extra viktigt att vi åtminstone hälper och stöttar varandra och inte beter oss som denne Boråsare.

    En som var med Malmö i KPH

    SvaraRadera
  8. Jag förstår att ni är förbannade. Något sådant skulle jag aldrig skriva.

    SvaraRadera
  9. Bloggaren har nu tagit bort sin kommenatr om att det var "tur att det var IFK-fans". Textens vinkling är ändrad. Kanske har det med din text att göra Feldgrau och att folk gick in på sidan och reagerade? Bra jobbat

    SvaraRadera
  10. Bra Jobbat kamrater tror han insåg sitt misstag och skäms. Såna uttalanden hör inte hemma nånstans

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.