2005/12/04

Det ryktas...

att två matcher återstår tills vi kan lägga namnet Mild till legendhyllan.

att denna ångest nog blir det enda som kommer värma oss under dessa 180 minuter...

att Baraben fått sitt första bloggrelaterade jobberbjudande från fotbollssfären.

att Baraben inte går att köpa, ännu.

att Baraben denna vecka varit Sveriges mest lästa icke-kommersiella blogg.

att Mattias "Pannband" Svensson befann satt på Barabens bord under ett julbord i veckan.

att det enda som var snurrigare än Svensson var lösningen till Laberos trick på scenen...

att Robert Wells verkligen uppskattar en "hata Aik" ramsa medan han uppträder.

att en bra Öis-bloggare tydligen hotats till tystnad.

att Baraben häpet och darrande undrar vilka som hotat fram denna tystnad?

att Malin Roos numer är Barabens favoritjournalist och att Robban får fjäska hårt för att återta förstaplatsen...

att Håkan Mild och Thomas Gertmo effektivt dödat resten av silly season för oss törstande fans.

att de dryga två fotbollsfria månaderna från och med 12 december blir väldigt långa för många stressade fans.

att pepparkaksarenatävlingen hittills lockat fantastiska: NOLL bidrag.

att det var föga oväntat.

11 kommentarer:

  1. Det ryktas att wernbloomnismen är en utbrytar grupp från sebismen.
    Och att Stellham är dess Profet och Wernbloom dess grundare.

    SvaraRadera
  2. Det ryktas att Rom inte byggdes på en dag. Inte min pepparkaksarena heller.

    SvaraRadera
  3. Har du någon bild på dig själv här på bloggen? Nyfiken.. :)

    SvaraRadera
  4. anonym/ På mig? Nej det har jag inte. Har du bild på dig här?

    SvaraRadera
  5. Det ryktas att om NyGamla Ullevi skulle ha byggts av pepparkaksdeg skulle den ha stått klar _mycket_ tidigare än 2008.

    SvaraRadera
  6. Det ryktas att Panasonic-grejen var riiiiktigt låg humor. Förövrigt mkt roliga bilder.
    Det ryktas även att stellham lyckats förväxla mig och Frankie, hur sjutton nu det kan ha gått till.

    SvaraRadera
  7. Är ni som läser denna blogg också intresserad av fotbolls-VM, eller är det bara svensk fotboll som gäller här?
    I vår blogg har vi en nedräkningning inför VM, vore kul att höra era fotbollsreaktioner på den.
    http://www.kulturbloggen.com/2005/12/nedrkningen_til.html

    SvaraRadera
  8. den förste anonyme//

    Det är ju frankie som är killen med hatten.

    SvaraRadera
  9. Det ryktas att när Stellham är arg, ja då är han arg=P

    SvaraRadera
  10. Håller med Bruce. Sitter med papper, sax och tejp ännu så länge!

    SvaraRadera
  11. Bruce och Käck>> Själv kom jag ännu längre än till planeringsstadiet. Om tävlingen istället hade hetat "Sveriges fulaste pepparkakshus" eller "Hur en arena INTE ska se ut" hade jag och mina barn lätt vunnit ikväll! Jag har brännblåsor efter hette socker-klister, det är florsockerglasyr överallt, och pepparkaksdelarna är så skeva att man blir åksjuk när man tittar på dem. Det slutliga resultatet blev ett hus så fult att inte ens en hemlös pyssling i storleken 10 cm skulle vilja flytta in. Nån arena blev det definitivt inte. Men eftersom jag är den enda som bakat skulle jag väl vunnit ändå om jag haft en digitalkamera så jag kunde skicka in bildbevis.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.