2009/02/02

IFK uppmanar: Köp årskort till Gamla Ullevi

15 kommentarer:

  1. okej? töntig bild

    SvaraRadera
  2. Klackfolket har länge länge hävdat att de är såå mycket Blåvitare än alla andra och att de riktigt troga finns där, ok visa det och köp årskort, på klack sektionen har det ju sålts minst!!!

    SvaraRadera
  3. seriöst ursprungsbilden som ifk skickar ut är bättre, ta bort friad och fälld!! Glöm aldrig att intentionerna var de rätta och det var inte av egen vinning.

    SvaraRadera
  4. Eldin, Walle, Ranégie och Jonte vill ju uppenbarligen vara med - refererat till ursprungsbilden!

    SvaraRadera
  5. anonym 21:16/ Är du helt jävla kocko eller? Ambitionerna var de rätta? Herregud, vilken planet bor somliga på. De var fifflande jävla clowner som drog in det vackraste av allt, Blåvitt, in i deras härva och soppa av mygel och bastuaffärer. Nej fy fan, hoppas de portas på livstid från Ullevi.

    SvaraRadera
  6. Please free Janne P!

    SvaraRadera
  7. Det funkar åt andra hållet med:

    Plånbok och Mobil-Persson bakom lås och bom inne på anstalten Ullevi, Sella i frihet utanför betongmurarna...

    SvaraRadera
  8. KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP och har alla fattat det nu! Vill ni förändra fotbollen status eller bara tycka si å så. Köp inte då! Alltid ängel

    SvaraRadera
  9. ok vektor..du verkar inte veta mkt du!! Janne P förtjänar den största respekt!! Inte många som gjort lika mkt som han för IFK!! Det som dom åkte dit för var dåligt och pinsamt och förstörde en del av IFK:s anseende visst men ställ det i komparitet mot det som Janne gjort tidigare för IFK så är det inte mkt.. Alla vi som lirat fotboll på en någorlunda hög nivå i Sverige vet att det inte är helt ovanligt med ett litet kuvert vid sidan om med några tusen utöver det man får när man skriver på. Det har varit mer eller mindre praxis i Sverige och alla har sett det mellan fingrarna men nu blev det IFK som blev granskade under lupp och dom åkte helt riktigt dit. Helt rätt oxå enligt de regler som finns i detta land men att kasta skit på framförallt Janne från supportrar visar på dålig kunskap och respektlöshet. Janne har hjälpt IFK vid många tillfällen med egna pengar för att skaffa spelare och hjälpa dom med bostäder och annat. Mkt mer än du och jag gjort för klubben! Tycker denna pajkastning mot en man med mkt stort IFK hjärta är tråkig och oförskämd!! Jag hoppas Janne återkommer till klubben på något sätt efter sin kåkvistelse.. Jag kommer iallafall alltid ha den största respekt och tacksamhet mot honom.

    SvaraRadera
  10. chacke, byt namn till tjacke.

    snälla du, janne p är hjälte? hjälten som ville ha tillbaka "gåvan" och hjälten som med mp är ansvarig för den största skattesmäll vi någonsin fått. snälla du, vem kan ta ditt skitsnack seriöst?

    SvaraRadera
  11. haha... en som ser du kan byta namn till en som inte förstår!

    Jag har aldrig skrivit eller hävdat att Janne är nån hjälte!!
    Allt jag menar är att det är dålig stil att kasta skit på någon som alltid stått upp för blåvitt och hjälpt klubben med kapital när det behövts.. Mkt dåligt skött hela Ijeh-Sella affären och det bör han be om ursäkt för (vilket han även gjort om jag inte missminner mig) men han förtjänar inte denna behandling nu....framförallt inte av oss supportrar!!
    Med tanke på ditt inlägg hoppas jag inte att det är många som tar dig på allvar...sandlådenivå på dig!!

    SvaraRadera
  12. Chacke- du väger det JP gjort som är bra mot det han gjorde när han fick fängelse mot varann och gör din bedömning, många gör nog en annan bedömning dock.

    SvaraRadera
  13. chacke,
    visst är det så att de som hjälper blåvitt inte ska dras i smutsen. inte här i alla fall. vilka regler som inte efterföljs enligt det civila bryr jag mig inte om så länge det gynnar mitt lag.

    SvaraRadera
  14. hur mkt gynnar det ens lag när vi fick betala typ 10 miljoner i skattesmäll, tappade massa sponsorer och fick hur mkt negativ press + en spelare nästan i fängelse, då?

    SvaraRadera
  15. Alla är naturligtvis fria att göra sina bedömningar hur dom vill men jag vill bara göra min ståndpunkt klar för det verkar som många supportrar bara dömer Janne efter det han gjort som gav honom fängelse och det tycker jag är dåligt...för som sagt han har alltid ställt upp för klubben många gånger genom åren.
    Jag tycker det är i sådana här situationer som det är viktigt från oss supportrar att visa integritet!! Vi kan inte bara vända kappan efter vinden och sola i glansen när det behagar oss.. Vi måste ta motgångar lika värdigt som vi tar framgångar. Vi kan inte ge massa ryggdunkningar och lovord till Janne när han går in med kapital för exempelvis ett spelarköp och sen när han sitter i skiten ge honom kalla handen... Det tycker jag är jävligt fegt. Janne får ta smällen som egentligen samtliga i den styrelsen borde dela på... När det blåser i skutan gäller det att hålla ihop!!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.