2008/06/11

Inför IFK Göteborg - Malmö FF (j-allsvenskan)

BLÅVITTABSTINENS Imorgon, torsdag 12 juni, är det stormatch i juniorallsvenskan. IFK Göteborgs talanger tar emot Malmö FFs dito på Gamlestadsvallen. Två storheter i svensk talangutveckling mäter krafterna.

Blåvitts yngre upplaga spelar ett snabbt spel längs med backen där man helst försöker slå bollen i djupled på snabba yttermittfältare och anfallare.

Laget består av tyngd på innermittfältet där man vinner boll för att snabbt fördela bollen antingen i djupled eller ut på kanterna för inlägg. Killarna spelar disciplinerat men har ändå behållit mycket av sin ungdomliga leklust med bollen så man bjuds på tekniska nummer titt som tätt.

Framförallt är laget av allra högsta svenska juniorklass. Varför inte ta sig dit och heja fram de blåvita?

Det här är förutsättningarna:




Fullständig tabell hittar du här.

IFK Göteborgs trupp
Markus Sandberg (mv)
Markus Bengtsson (mv)
David Johansson
Malband Mohiden
Mikael Dyrestam
Mikael Andersson
Ludwig Torkelsson
Johan Lundgren
Niklas Bärkroth
Kamal Mustafa
Mathias Etéus
William Atashakadeh
Robin Alnäs
Markus Josefsson
Niklas Martinsson
Korab (Efternamn oklart tyvärr. Ny från u-truppen.)

Eilert Björkmans kommentar till truppen: Mikael Dyrestams och Niklas Martinssons medverkan är just nu lite osäker. Mikael Dyrestam har problem med en tå, men skall undersökas i eftermiddag (läs onsdag) och förhoppningsvis vara tillgänglig för spel i morgon. Niklas Martinsson har problem med baksidan på ena låret, men skall även han undersökas i eftermiddag (onsdag) och kanske vara tillgänglig.

Robin Söder, Tobias Nilsson, Patrik Hansson och Ali Selim spelade i tisdagens U21-match mot BK Häcken (förlust 1-3) och är aktuella för U21-matchen mot Öis på fredag och avstår därför matchen mot MFF. Robin Söder fick dessutom en smäll på ögat igår, vilket är ytterligare en anledning till att vila.
(Inte exakt citat, utan snarare en återgivning av vad som sades över telefon.)


Domare: Bjørn Olav Bjørgan
Ass. domare: Thomas Löfstrand
Ass. domare: Eleonore Green

Var: Gamlestadsvallen (karta)
När: Torsdag 12/6 kl 18.00
Inträde: Gratis
Adress: Lars Kaggsgatan
GPS-koordinater*: Longitud 12.014611, Latitud 57.734222

Spårvagn: 6,7 eller 11. Hållplats SKF och sen ca 500 meters promenad rakt norrut längs med Skaragatan.
Buss: 58, 59 eller 69. Samma hållplats som med spårvagn.

Väderprognos: Mulet till halvklart, ca 14 grader varmt. Nordvästlig vind, 3m/s.
Prognoskorrigering torsdag morgon: Nu har SMHI bytt åsikt från igår totalt och tror nu att det skall bli strålande solsken och 17 grader. Jag antar att det kommer snöa därmed.


Krockande EM-match: Kroatien - Tyskland
Men vad är en match på TV i ett irriterande TV4-format mot att se en live? Med Blåvitts framtid? Dessutom kan man alltid spela in EM-matchen om man nu prompt skall se alla matcher i EM. Och om man nu absolut vill ta del av EM-matchen direkt så går den ju på radio.

Kort sagt: Gå och se en juniormatch av högsta svenska klass! Bedöva din blåvittabstinens!

---
*Har du en GPS-navigator så har jag sammanställt en kommaseparerad csv-fil med koordinater till samtliga fotbollsplaner i och omkring Göteborg, en så kallad POI (Points of Interests). Du kan ladda hem den gratis här.

Hur du skall göra för att få in den i din navigator kan du med största sannolikhet läsa dig till på ditt fabrikats hemsida. Jag tar mig friheten att reservera mig för eventuella felaktigheter i filen, eftersom jag i vissa fall har fått gissa vilken plan som är vilken, men jag hoppas och tror att alla koordinater är korrekta.

12 kommentarer:

  1. Superinlägg! Klart jag kommer och tittar!

    SvaraRadera
  2. Ta ur elva inför nästa allsvenskan match på minelva.se

    SvaraRadera
  3. Domare: Bjørn Olav Bjørgan
    Ass. domare: Thomas Löfstrand
    Ass. domare: Eleonore Green

    Var: Gamlestadsvallen (karta)
    När: Torsdag 12/6 kl 18.00
    Inträde: Gratis
    Adress: Lars Kaggsgatan
    GPS-koordinater*: Longitud 12.014611, Latitud 57.734222

    Spårvagn: 6,7 eller 11. Hållplats SKF och sen ca 500 meters promenad rakt norrut längs med Skaragatan.
    Buss: 58, 59 eller 69. Samma hållplats som med spårvagn.

    Väderprognos: Mulet till halvklart, ca 14 grader varmt. Nordvästlig vind, 3m/s.


    Det här är tamejfan världsklass i informationsväg. Sex getingar i betyg till detta inlägg, blir nog en tripp till Gamlestan imorn fan!

    SvaraRadera
  4. Vad i helvete!? Detta var ju nästan sjukligt bra info. Som halvtysk kan jag inte missa matchen mot Kroatien, men jag ska helt klart börja följa junioränglarna.

    Tankade hem GPS-filen. Ska bara sätta mig in i hur jag ska få in den i min Tomtom.

    Stort tack!

    SvaraRadera
  5. Vart är "öööh vad är det för Blåvitt i detta då?" kommentaren från obligatorisk anonym clown? Jag bara undrar.

    SvaraRadera
  6. Sjukt bra inlägg! Värdsklass när det gäller information ;)

    SvaraRadera
  7. Dieter Eilts: Kolla denna länken för att konvertera CSV-filen till ett format som TomTom gillar: länk.

    Jag har sammanställt POIs på jobbet och kruxet än så länge är att de olika fabrikaten gillar "sin egna" standard. Men gör man en csv så kan man oftast konvertera den till det format som fabrikatet gillar via ett program på deras hemsida.

    Meddela gärna hur det går och om du gillar filen så sprid den gärna vidare. Jag kan tänka mig att den skulle kunna uppskattas av fotbollsfolk häromkring i och med att jag fått med planerna ända ner till gärdsgårdsserien.

    SvaraRadera
  8. Tack alla andra, för övrigt. Hoppas ni dyker upp ikväll! Trots att de mer "kända" Robin Söder, Tobias Nilsson och Ali Selim är borta så blir det förhoppningsvis en bra match. Det kommer bli tufft, för Malmös ynglingar är riktigt bra.

    SvaraRadera
  9. >> Barabens väpnade fraktion
    Ja, där visade du dem minsann!

    Tyskland-Kroatien idag som sagt. Otur, kids!

    SvaraRadera
  10. Tack, Olof. Jag ska testa det. Har två söner som spelar match på precis varenda plan i hela Storgöteborg så jag har dubbelanvändning för din fil.

    SvaraRadera
  11. Nå hur gick det för grabbarna?

    SvaraRadera
  12. Förlust 2-3, tyvärr. Jag håller på med en rapport för tillfället.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.