TÄVLING I samband med att medierna basunerat ut diverse snack om att John Alvbåge varit arg på Blåvitt på grund av utlovad speltid och så vidare så väljer vi självfallet att ignorera den mediala hetsen och ger istället DIG chansen att VINNA John Alvbåges signerade målvaktshandskar från tiden i IFK Göteborg!
Det du behöver göra är att ge förslag på hur IFK Göteborg ska förbättra sin marknadsföring.
Hur tävlar man? Från många håll (inklusive Baraben) har det gnällts kring hur marknadsavdelningen i IFK sköter sig. En del har små konkreta förslag på hur man ska förbättra saker, andra tycker man kan satsa på enorma projekt och kampanjer. Vad tycker du? Hur kan IFK Göteborg förbättra reklamen kring föreningen och marknadsföra vårt varumärke på ett bättre sätt?
Maila din idé till: kontakt@baraben.com
De tio bästa förslagen mailas sedan i ett seriöst åtgärdsprogram till IFK Göteborgs marknadschef Hans Lundberg. Det förslag som är finurligast eller som är mest unikt vinner dessutom John Alvbåges signerade målvaktshandskar!
Tävlingsbidragen skall vara inmailade senast torsdag den 12 Januari.
Oprövat och förhoppningsvis billigt sätt att få folk till matcherna är att smälla upp Skyltar i anslutning till tungt trafikerade leder i Göteborg.
SvaraRaderaexempelvis en stor skylt vid tingstadstunneln "Match Idag
kl 19.00" i blåa och vita färger.
Jag har för mig att jag sett liknande i stockholm.
Marknadsföra sig bättre i orter runt omkring Göteborg, t.ex Alingsås och Lerum. Ev. med hjälp av videoreklam på stormarknader
SvaraRaderaGe alla spelare smeknamn som: Räven, Knytet, Slana, Bulten, Saxen och Lill-Strimma.
SvaraRaderaPåminnelse bara folks: Anonyma tips är inte del i tävlingen om handskarna, de blir "bara" en del av projektet att skicka in förslag till marknadsavdelningen i Blåvitt.
SvaraRaderaAnonymous /
SvaraRaderajag har sett att öjs har haft såna skyltar lite här och var vid olika vägar.. billigt och bra
Är det inte dags att starta ett riktigt forum på baraben?
SvaraRaderaanonym/ Ang forum. DU menar att gästboken inte duger? ;)
SvaraRaderaHankins/ Får vi Baraben-are med tävla? Eller blir det fusk?
SvaraRaderaFörslag i alla fall:
-Radioreklam, det är en billig och effektiv marknad, speciellt för unga.
-Satsa på bra kontakt med nya lokalkanalen "Kanal Lokal" som blir mer och mer tillgänglig för fler och fler.
-Tryck exkluvisa matchbiljetter, tex 100 stycken biljetter i "guld" som kommer med tillhörande ram till vissa utvalda matcher. Marknadsför sedan dessa biljetter till alla medlemmar och supportrar så att man skapar rusning efter dessa exklusiva specialbiljetter som blir till en souvenir med...
Frankie/ Vakna! Jag vill höra hyllningar av mina förslag!
SvaraRaderaFörslag på åtgärder:
SvaraRadera-Butiksevenemang, ett par spelare och en "karismatisk" person gör evenemang i en stor butik, tex kan man lansera delar av IFKs egna kollektion i samarbete med nån sponsor och deras produkt.
-Evenemang i Scandinavium, locka ut Frölundas hockeypublik där säkert 75% ändå är Blåvita "derbydesökare" till Ullevi på vanliga matcher. Samarbete med Frölunda Hockey vore nog bra på många plan, våra marknadsklåpare har ett och annat att lära där...
Bond/ Klart ni får vara med, detta är fan inte melodifestivalen eller nåt. Min tävling, alla andra får tävliga fritt! Maila in helst dock så jag får era uppgifter...
SvaraRaderaSpelarna står i ICA-affärerna runt om i Göteborgsområdet och hjälper kunderna att packa varor i deras kassar :D
SvaraRaderaSamarbeta med Liseberg på något sätt. Fri entré till Liseberg för alla med derbybiljett etc.
SvaraRaderaVarför inte ett samarbete med västtrafik, fri buss/spårvagn en timme för och efter match.
SvaraRaderawhoamai & micke gherardsson/ Now were talking!
SvaraRaderaJag har inga bra förslag, får jag va med i tävlingen ändå?
SvaraRaderaJag och en kompis kommer ha cyklar ute på stan för allmänheten i sommar, på dessa finns det utrymme för reklam.
SvaraRaderaEn idé kan vara att människor får låna cyklarna gratis till och från matcherna. Det är mycket enklare att ta cykeln från ullevi efter en match än bilen.
Cyklarna är billiga att ha reklam på, drar till sig mycket uppmärksamhet då det är något helt nytt. Man kan trycka upp flyers och ha på pakethållare och i cykelkorgen med information om matcher bl.a.
Dessutom tar IFK ställning för en renare stadsmiljö och bättre hälsa för gemene man. Något jag är säker på att de vinner på i längden.
Behöver vi verkligen hockeypublik och bönder som inte har någon riktig kärlek till blåvitt?
SvaraRaderaEn sån här http://www.scotchprint.de/images/ooh/pwmf_edgar_davids_front_180.jpg på Gothia Towers med lämplig Blåvitt-spelare!
SvaraRaderahttp://www.scotchprint.de/images/ooh/pwmf_edgar_davids_back_180.jpg
SvaraRaderaBaksidan på skyskrapan ovan.
androvic/ Så här: Edgar Davids på skyskrapa så slipper man klistra in den.
SvaraRaderaDet handlar ju att nå fram i mediabruset. Min ídé är:
SvaraRaderaMan tar en son/dotter från valfri styrelseledamot, sätter honom/henne i en låda i en rivningskåk i Gårda och hävdar att personen är kidnappad. Exponeringen på IFK blir enorm och hela stan letar. När han/hon hittas firar vi detta med att bjuda alla som letat på nästa match och sedan är dom fast.
Hoppas jag vinner!!!
En ordentlig uppfräschning av webben som skall skötas superproffsigt med välskrivna texter och löpande uppdateringar. Värvas en spelare skall informationen ligga ute precis efter en presskonferans till exempel. Kan ju även vara bra med utrymmen för olika spelares dagböcker eller något liknande.
SvaraRaderaKimf/ Weben på ifkgoteborg.se är som du säger under all kritik. Min lillebror som är 4 kan fan koda en dubbelt så avancerad site som den, den är som en relik från 1997.
SvaraRaderaJag tycker Sella kan köra upp åtminstone 4 st från Varberg som kan se matchen. Han lär ju ha bensinen betald så resan kan ju ingå. Varbergarna kan på lämpligt sätt få tävla om att vinna denna gratisresa i Sellas bil. Fansen får träffa sin idol och dessutom en gratisresa tor till matchen. Win-win-win-win.
SvaraRaderaFramförallt är formatet inte på något sätt bra, det vill säga sidans utformning. Det svider, men dif.se är mångdubbelt bättre, på samtliga fronter. Hemsidan är i dag grunden för klubbens kommunikation med media, supporters och sponsorer.
SvaraRaderaKladda ner ett par helt oanvända handskar på det där sättet. Hur f-n skall man nu kunna byta in dem?
SvaraRaderalefty/ Inte bara är de kraftigt använda och svettiga, de har Johns dna över hela lovarna... ;)
SvaraRaderaJust ask John.
Rent spontant så skulle jag uppskatta mer jippon, där det delas ut flera tusen fribiljetter till de stora derbyna i stan (tex mot Öis för att morverka den nedåtgående publiktrenden). Om några A-lags spelare står på stan och bara ger ut biljetter, så skulle det fan bli uppståndelse.
SvaraRaderaAtt ha eget ÖL-tält under friidrotts-VM är väl inte helt fel heller. Stor publicitet för även internationellt publik. För det finns ju bara en svensk klubb internationellt historiskt sätt. På det sättet visar vi även turistsvenskar att det är till blåvitt-land dom kommit till.
Nått som hade varit coolt men kanske inte gett mycket tillbaka är att sätta in Match-annonser om blåvitts hemma-matcher i stockholmstidningarna. Bara för att reta upp dom lite. Mest ägda stockholmare lixom.
/pontus
Det hetaste tipset är väl att komma i kontakt med Guliganerna, alternativs IF Elfsborg. Vi har stenkoll på marknadsföringen ;)
SvaraRadera/Ja ni vet vem jag är
anonymous said...
SvaraRadera"Behöver vi verkligen hockeypublik och bönder som inte har någon riktig kärlek till blåvitt?"
Bara vi lyckas få dom till en match så kommer dom sen att överge sitt hockeyintresse och sin åkerplöjning och bli fanatiska IFK-supportrar.