2006/01/27

Panathinaikos rycker i Anton!

SILLY SEASON Enligt Grekiska medier är storklubben Panathinaikos Athen intresserade av att köpa den före detta Blåvita mittbacken Mikael Antonsson.

I Österrike skriver Sport1.at:

"Panathinaikos Athen soll laut griechischen Medien an Austria-Verteidiger Mikael Antonsson interessiert sein. Sportchef Peter Stöger gibt sich mangels Angebot in der "Krone" jedoch zurückhaltens: "Wir denken erst darüber nach, wenn auch offizielles Interesse besteht."

vilket översatt till svenska blir:

Panathinaikos Athen är enligt grekiska medier intresserade av Austria-försvararen Mikael Antonsson. Austrias sportchef Peter Stöger uttalar sig dock till tidningen "Krone" försiktigt eftersom det fortfarande saknas [ett officiellt] anbud: "Vi tänker pa det först när det finns ett officiellt intresse."

Man har även lagt upp Antonsson som en möjlig värvning till Panathinaikos på sin Silly Season-sida..

13 kommentarer:

  1. Det rycker i mina knutna nävar när jag tänker på Panathinaikos. Fy fan vad jag led på Ullevi. När var det? -85? Hoppas Anton stannar eller kommer hem igen. Det vore bra för mina klena nerver.

    SvaraRadera
  2. NEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Anton kom heeeem! Kom hem till din homeboy Dennis och bilda mickbackslås!

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj! Hoppas ledningen har en "plan-b" om Anton inte kommer hem...

    SvaraRadera
  4. Ajdå... men frågan är om han skulle slått sig in i laget i Panathinaikos? Annars så låter det u onödigt att byta. Hoppas han väljer att komma hem å göra en "riktig" satsning mot en bättre liga längre fram. Liksom Grekland eller Österrike. Det är ju skrattretande för en sådan talang! =)

    SvaraRadera
  5. Jag förknippar Panathinaikos med att det var det laget (tillsammans med Milan) som hade flesta stjärnor på Sensible Soccer...

    SvaraRadera
  6. Såg att min översättning av texten saknad å:n. Dumma österrikiska tangentbord...

    SvaraRadera
  7. rheed//

    Han går väll till Panathinaikos för att dom är ett lag som ofta spelar i CL?

    SvaraRadera
  8. Jag trodde "Anton" var klar för oss. Det stod ju på hemsidan sa ni och ni sa att den inte var fake. Buhuu.... Jag gillar inte heller Panathinaikos sedan den matchen de fuskade till sig segern på Ullevi -85. Sen tycker jag iofs det är kul att våra gamla spelare blir proffs i större klubbar och inte vänder hem efter ett halvår. Det är ju ett bra bevis på att våra spelare skaffar sig det mentala övertaget de behöver för att lyckas som proffs.

    SvaraRadera
  9. Tråkigt! Men Panathinaikos har rätt mycket stålar och kan nog ge Anton en hyfsad lön. Bara hoppas att vi har nån vidareförsäljningsklausul ifall han säljs.

    SvaraRadera
  10. il proffessore/ Den bilden du snackar om har inte vi från Baraben sagt nåt om, mer än åsikter. Vi hade inte gjort den så vi visste inte säkert att den var fejk. Vilket den uppenbarligen var.

    SvaraRadera
  11. Jag tror att Mikael kommer gå till ett danskt lag lr liknande innan han kommer till Sverige! Men jag hoppas att det blir hit.

    SvaraRadera
  12. Frankie: jag fattar det, skojar bara lite ;) Men, dock, tycker det är kul att de som gått till proffslivet från vår klubb faktiskt verkar vara av det rätta virket och fortsätter sina karriärer. På ett sätt vore det ju tragiskt om de blev proffs, misslyckades och sedan återvände.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.