2008/09/24

Ett riktigt Ljungskileelände

LJUNGSKILE HEMMA Den nya klackläktarlösningen blev inte speciellt attraktiv. En match som bara drar ynkliga 5 000 personer i kombination med att många med årskort valde GHI lämnade en klacksektion som ekade tom mellan stolarna ju längre in mot långsidan man kom.

Nu var förvisso Ljungskile hemma ingen riktig värdemätare för en delad klack, men att det ska vara så jävla svårt att sjunga lite eller ens leva med i matchen så fort man inte omringas av tio andra som sjunger är för mig en stor jävla gåta. Sedan är det även förvånansvärt få som har årskort på klacksektionen, ett faktum som även är ganska intressant...
__________________________________

Ölreklamen som symboliserade helhetskänslan för kvällen...
__________________________________
Å andra sidan är det inte så konstigt att det bara kommer 5 000 när Blåvitt presterar ett så genomruttet spel som de gör. Tyvärr ligger det allt för ofta i luften när vi spelar mot bonkegäng, känslan av att vi inte har kreativ kraft nog att avgöra dessa matcher. Tyvärr, tyvärr, tyvärr.
__________________________________
Dagens hederspris för bästa aktion går till de Ultras-killar som enligt rapport gick in och stoppade ett rånförsök på 4:ans vagn mot Mölndal. Tydligen försökte en pundare råna nåt indiepopsnöre och ett par Ultrasgubbar reagerade mot detta genom att skrämma skiten ur pajasen. Bra gjort.
__________________________________
Visst känns det som att en stor del av den blåvita supporterskaran har gett upp och nu bara inväntar nästa år med ny arena och nya tag i kampen om SM-guldet? Lite synd att ett regerande mästarlag får en så svag support på hemmaplan bara. Uppgivna supportrar eller ej.
__________________________________
Al Quaida var i farten i Sverige idag.
__________________________________Efter alla problem med inkastade prylar på Råsunda fanns ett stort nät framför klackarna i kvällens Stockholmsderby. Blåvitt har redan prövat in sitt skyddsnät som ska ställas framför bortaklacken på Nya Gamla Ullevi. Det är svart och har två bilar på sig...
________________________________
Kanske är det den ekonomiska krisen med massvarsel på västsvenska industrier som gör sig hörd bland de tomt ekande stolsraderna?
________________________________
En skallig polare till mig i 75:e minuten:
- Hade jag haft hår hade jag slitit mig i det.

21 kommentarer:

  1. Går väl inte att säga så mycket mer idag än att det var sorgligt. Sällan har man sett så otroligt dåligt anfallsspel där inte ETT ENDA anfall kommer till innan hela Ljungskile står i eget straffområde.

    Att man sen kör någon typ av taktik som går ut på att slå alla bollar i huvet på Wallerstedt så vet jag inte varför man ens har med spelare som Söder på anfallsplats.

    Den enda höjdpunkten på matchen var väl när "Stefan Rehns bluewhite army" dras igång efter ett taktiskt brakfjasko. Sorgligt.

    SvaraRadera
  2. Tror inte att det är den annalkande lågkonjunkturen och industrivarslen som gör att över två tusen årskortsinnehavare väljer att stanna hemma...

    SvaraRadera
  3. "men att det ska vara så jävla svårt att sjunga lite eller ens leva med i matchen så fort man inte omringas av tio andra som sjunger är för mig en stor jävla gåta"


    Jag utgår ifrån att du står där den översta bilden är tagen. Där stod jag också och de kom fan inte mycket sång ifrån din käft heller. Åtminstonde inte i första halvlek. En jävla bedrift alltså att ifrågasätta sitt eget usla betende!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig kungen!

    Sedan är jag också så förbannat trött på Ljungskile. Hoppas de åker ur med röva först, även om det sker på bekostnad av en närliggande bortamatch.

    SvaraRadera
  5. 11- nu vet jag inte om du vet vem frankie är men han och några omkring honom var väl de enda som sjöng på hela den läktardelen?

    SvaraRadera
  6. som sagt det gapas mycket från klackfolk om hur jäkla mycket supportrar de är men det är fan inte många av de som köper årskort.
    Old school rules

    SvaraRadera
  7. Frankie: Förvånansvärt många i klacken som saknar årskort? Några är det, men dagens match var missvisande med tanke på Änglarnas uppmaning.

    SvaraRadera
  8. Jo jag vet hur frankie ser ut, dock tittade jag aldrig runt om kring med va de stod för folk. Noterade bara att de va otroligt tråkigt och trist runt oss. Således va ju herr Frankie ganska tyst själv, för jag la aldrig märke till någon som sjöng eller höjde stämningen på annat sätt runt mig.
    Dock ska jag erkänna att jag också va pinsamt tyst idag.

    SvaraRadera
  9. Det finns väl 1700 årskort på CFGHI och det är väl varken mycket eller lite? Många, däribland jag, lär väl ha gått över till GHI för att stå i "klacken"?

    SvaraRadera
  10. Gav upp säsongen mentalt efter Basel borta. Har ändå varit på alla hemma och aik/kalmar borta efter det. Men orkar inte engagera mig. Cupfinalen var ett litet break ifrån den domnande mentala inställningen.

    SvaraRadera
  11. anonym 23:02- läs allt, han skriver även:

    "många med årskort valde GHI lämnade en klacksektion som ekade tom mellan stolarna"

    SvaraRadera
  12. Rehn/Olsson får fan sluta labborera med uppställningen nu. Ena stunden e Tobbe ytterback andra yttermittfält för att i den tredje stunden bli forward. Sella får speltid som yttermitt medans tobbe e forwad? Adam går in som yttermitt för att ge Lund chansen som ytterback? Pontus blir återigen mittfältare medans Walle får sitta på bänken? För helvete ge spelarna lite trygghet... Så här har det sett ut hela denna säsongen!

    SvaraRadera
  13. 11:an för fan. Tracka inte ner vår störste supporter genom tiderna, ingen sjunger så högt som han och ingen ser fler bortamatcher.
    Tram-tra-tra-tra-Hankins!

    SvaraRadera
  14. anonym 09:42- Bra där, när bygger du en staty till min ära?

    SvaraRadera
  15. Dessutom vet jag att en hel del årskortsinnehavare valde att ta del av gratisbiljetter till LM.

    SvaraRadera
  16. Vi i GFK valde att delta i uppmaningen av den enkla anledning att de flesta i gruppen har årskort, men ett fåtal inte, och varför splittra en klackkärna som fungerat bra under året och varför låta sina vänner stå ensamma bara för att vara stolt över sitt årskort?

    Att C gapade tom hade inte att göra med att där stod det fåtal som har ett årskort, utan kvar var bara de med årskort som inte har några vänner utan årskort ;)

    SvaraRadera
  17. Respekt till ultras-killarna!

    Utnämn dem till hjältar på Aftonbladet - eller bojkottar vi fortfarande den tidningen efter fjolårets övertramp från deras sida?

    SvaraRadera
  18. gfk, eller så valde många att de faktiskt kan stå där de vill utan att vara som siamesiska tvillingar med sina polare.

    SvaraRadera
  19. Jag vet fan inte vad blåvitt sysslar med med den jävla klackläktaren asså.

    Man ska göra så det är bra för årskortsinnehavare. Jävligt skoj när man är en grupp på 8 personer där 5 har årskort.

    Ännu bättre är det när man ska ta med sig tjejen, som egentligen inte är intresserad, men som vill följa med för min skull, och så får vi inte gå in på samma ställe, sen får hon inte stå på min läktare.

    Vad händer då? Jag som årskortsinnehavare får ställe mig på sämre platser för att vara med henne.

    Nej, nu kan man tycka vad man vill om säkerhet och blabla hej blabla dit, men det var då fan va svårt det ska vara att ha EN öppen klacksektion.

    Liksom, oh no, vi står på de gula delarna av läktaren, nej, om betongbunkerna börjar brinna, som betong brukar göra, så kommer vi nog inte kunna ta oss ut ifall nått händer. Det är inte för att man spärrat av alla utgångar från klacken som vi inte kommer ut, utan det är för att folk står i trappan.

    Och skulle någon behöva vård så kommer ju inte folk släppa fram personal, så vi måste skapa vägar för personalen att ta sig upp på.

    Och våra jävla Dolly Trolly:s måste ju kunna gå omkring och sälja äcklig öl till folk mitt under matchen, så vi måste fan hålla dom jävla gångarna fria.

    SvaraRadera
  20. Va?? En delad klack va det ju inte.. Det va en delad ståplats sektion! Så jävla gött! Nu kan alla knattar och fjortis brudar + alla dom som bara kan öhhh öhhh sjalalalalal lalalalalal i låtarna stå på ena sidan så kan man som i mitt fall, välja att stå på andra. Jag vill stå upp och se blåvitt lira! Inte köra sitt sitt sitt lekar! Jag gillar att sjunga för blåvitt men fan inte Schalalalalalalalalalalalalallal...Och är det bara jag som undrar varför trumman tummar på under schalalalala och inte under texten. Folk klämmer ju bara i när trumman trummar.. Tack för mig

    SvaraRadera
  21. 16:15 haha så jävla rätt! knö ihop folkmassan så blir det lite tryck.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.