2008/09/30

BLOGGPREMIÄR: Glenn Hysén börjar blogga för BaraBen

GLENN HYSÉN PÅ BARABEN Idag gör Glenn Hysén debut som bloggare på BaraBen.com. Glenn Hysén - mannen, myten, legenden själv. Han är den ende som fått betyget sex getingar av Expressen efter sin insats som försvarsgeneral mot England i VM-kvalet 1988 på Wembley i London. Idag tar Glenn Hysén steget in på Blåvittbloggen "Bara Ben på Glenn Hysén". Passande nog kallar vi därför Glenns blogghörna för "Glenn Hysén på BaraBen".

Då är även jag igång med bloggandet här på BaraBen. Mitt första inlägg handlar om tisdagens och onsdagens Champions League-fotboll. Jag ska försöka mig på en tippning av de olika grupperna i årets Champions League!

Vad jag tror om de enskilda matcherna denna omgång tänker jag inte avslöja för er, det kommer ni få se när jag vinner mot er i BaraBen-klubben på 3bwin.

Vi börjar med grupperna som spelas under tisdagen.

I grupp E är det allt annat än en skräll om inte United och Villarreal tar de två platserna. Celtic hade problem mot Ålborg i första omgången och får sikta på tredjeplatsen.
Grupp F är lite svårare och där finns det tre lag som kan ta sig vidare. Fiorentina, Lyon och Bayern München. Bayern har fått en knackig inledning i ligan och fick stryk i helgen, så de är nog revanschsugna här. Mitt tips får ändå bli Fiorentina och Bayern trots att Lyon är överlägsna i franska ligan och brukar ta sig vidare.
I grupp G tror jag på Arsenal och Porto som är riktigt luriga och är svåra att slå nere i Portugal. Fenerbahce är ett starkt hemmalag men kommer nog inte upp i Portos och Arsenals kapacitet i det långa loppet.
Jag har tippat Real Madrid som slutvinnare och då tror jag självklart dom går vidare
från grupp H. Sen tror jag faktiskt att Zenit kan knipa platsen före Juventus.

På onsdagen har vi grupp A. Cluj skrällde mot Roma senast men jag tror ändå det blir Roma och Chelsea som går vidare från gruppen. Rumänerna lär får det mycket tufft mot Chelsea på onsdag.
I grupp B har vi ett intressant möte mellan cypriotiska Famagusta och grekiska Panathinaikos. Men jag tror inte något av lagen går vidare, det gör Inter och Werder Bremen.
I grupp C har vi Blåvitts Champions League-motståndare. Jag tyckte inte alls Basel imponerade då och lär åka ut ur gruppspelet. Mitt tips i denna grupp går till ukrainska Shakhtar och Barcelona.
I den sista gruppen, grupp D, tippar jag även med hjärtat. Liverpool ska gå vidare och jag tror PSV får det tufft som inte är lika bra längre. Marseille gjorde det bra mot Liverpool men jag tror ändå det är starka Atletico Madrid som tar hem den sista platsen.

Missa heller inte tävlingen mot mig på 3Bwin!
På återhörande!

/Glenn

43 kommentarer:

  1. Välkommen Glenn! Och tack för tipsen!

    /johan

    SvaraRadera
  2. legenden har talat !

    SvaraRadera
  3. Välkommen i gänget. I någon framtida krönika vore det intressant med något ämne som berör Blåvitt lite mer. Dagens ämne borde ju ha berört Blåvitt, men en numera välkänd domare ville ju annat.

    Hur som helst, kul att ha dig här.

    SvaraRadera
  4. Välkommen till baraben på dina ben...haha=).

    SvaraRadera
  5. Sandsäter/ Glenn kommer allt variera sig från både Blåvitt till landslag framöver, det har han redan gett signaler om...

    SvaraRadera
  6. Stort!

    Glenn for president!

    SvaraRadera
  7. ska bli jävligt skoj att följa glenns inlägg

    SvaraRadera
  8. Välkommen Glenn! Kul att ha dig här! Men nu tog artighetsfraserna slut...för nu skall jag göra allt för att slå dig i tipstävlingen ;)

    (till Frankie: gratulerar till en lyckad värvning)

    SvaraRadera
  9. Årets blåvita värvning!

    SvaraRadera
  10. Härligt Glenn!
    Blev alldeles varm i hjärtat när nyheten kom upp:) Lycka till med uppdraget o Frankie stort tack till dig med!

    SvaraRadera
  11. Mycket stort att ha The Glenn här.

    Ska bli riktigt roligt att följa dig Glenn när du störtar fram i bloggens förtrollande värld. :-D

    SvaraRadera
  12. ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!!!!!

    SvaraRadera
  13. Fan va kul, synd med Champions League grejen bara, hur ska jag kunna se på den utan ditt snack i bakgrunden?? Otänkbart!

    SvaraRadera
  14. Glenn e klar!

    SvaraRadera
  15. KUNG GLENN AF GÖTEBORG

    SvaraRadera
  16. ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!

    SvaraRadera
  17. glenn hatar basel allé allé!!

    SvaraRadera
  18. Fick inte Tomas Brolin sex getingar efter VM-matchen mot Rumänien 1994?

    SvaraRadera
  19. Jättekul att Glenn har börjat skriva här!

    SvaraRadera
  20. Välkommen Glenn!
    Hoppas du kan bjuda på lite inside info, som det tyvärr varit dåligt med på sista tiden.

    Vad säger du om Tobbes sula igår då? CL-klass!

    SvaraRadera
  21. Jo Tomas Brolin fick 6 getingar också, då kallades det för HYSEN KLASS!

    SvaraRadera
  22. ALLA ÄLSKAR GLENN I GÖTEBORG!!!

    SvaraRadera
  23. Underbart! Ska bli riktigt sköj att följa Glenns kåserier!

    Forza Blåvitt!

    SvaraRadera
  24. Angående den där domaren så finns det en Facebook-grupp med för tok på lite medlemmar...

    SvaraRadera
  25. Underbart att läsa Glenns inlägg, En sann legendar, kul!

    SvaraRadera
  26. We love you GLENN!

    SvaraRadera
  27. Dagens petitess: Även Tomas Brolin har fått sex getingar i Expressen.

    SvaraRadera
  28. Grymt Glenn, välkommen. Tror du passar bättre som bloggare än som expert på sexan för övrigt!
    Äntligen en riktig Glenn på Baraben

    SvaraRadera
  29. Kostar det 10 euro totalt att vara med i tävlingen, eller 10 euro för varje CL-omgång?

    SvaraRadera
  30. Det kostar 10 euro i startavgift, för att vara med och slåss om 25 000 euro. Sen om man vill vara med i omgångsspelet där man kan vinna 1000 euro så kostar det 2,5 euro per omgång.

    SvaraRadera
  31. Glöm heller inte bort att Baraben har eget klotterplank i spelklubben där ni kan diskutera era spel :)

    SvaraRadera
  32. Tack för upplysningen, krille! Nu har jag gått med.

    SvaraRadera
  33. Jäklar vad fint Glenn!
    Ett tips bara är att skita i alla omogna idioter och gaisare som skiver skit till alla som bloggar... det kommer du säkert också att få uppleva tyvärr.

    Men vi änglar kommer alltid att älska dig, så keep up the good work!
    /john

    SvaraRadera
  34. Glenn: YNWA!!
    Justice for the 96!!
    In Rafa we trust!!

    SvaraRadera
  35. Ojoj, inte dåligt att höra från en originalmedlem i Glenn Army. Välkommen och hoppas det kommer några goa krönikor.

    SvaraRadera
  36. Välkommen till Baraben på Dig, Glenn!
    Legenden har talat och myten säger att du inom kort kommer synas (igen) på den blåvita läktaren!

    SvaraRadera
  37. Fy f'n va grymt!! Kung glenn!!!

    SvaraRadera
  38. Ni måste få Tobbe att skrika i intervju
    - Glenn är klar!!!!

    SvaraRadera
  39. Välkommen Glenn, Blåvitt loves you!

    SvaraRadera
  40. ALLA HETER GLENN I GÖTEBORG!

    SvaraRadera
  41. Kul att Glenn skriver på bloggen, man jag hoppas att syftet är högre än att göra reklam för något jävla spelbolag...

    SvaraRadera
  42. Andreas Viklund2010-03-27 13:29

    Kul! Men se till att ta bort den 1,5 år gamla hetlänkade bilden av "stureplan" som jag har tjatat om så länge nu. Om mindre än 12 timmar byter jag på fullaste allvar ut den mot något som blir både pinsamt och som ni kommer att behöva be om ursäkt för. Jag har bett vänligt om det ganska många gånger nu och gett såväl tillåtelse att använda den ursprungliga bilden (om ni laddar hem den och lägger upp den själva) som instruktioner om hur ni ska göra, men inte ens efter att jag fick svar via mail om att bilden skulle plockas bort så hände det något.

    Jag tänker inte tjata mer. Gör om, gör rätt - eller skäms. :)

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.