2012/03/12

Tunga lass och svårt motstånd

TURKIET 2012. Ligger i min säng och skriver detta med en sovande Erling en bit bort. Han drar ett tungt lass här nere. Ibland känner man sig lite fånig när det "enda" man gör är att producera text medan han roddar intervjuer och gör det som jag tycker är allra roligast att se från vår bevakning, Kanal Glenn. Tyvärr är jag ungefär så långt i från den naturbegåvning framför kameran, som han är, som man kan vara. Men i morgon dyker jag i alla fall upp som dels kommentator, dels i Kanal Glenn Frågesportspecial med Sella, om allt går som det ska. Erling är för övrigt även en mycket kompetent bilförare som navigerar i det turkiska bilkaoset som om han aldrig gjort annat. Jag misstänker att han kört taxi i Istanbul i ett tidigare liv.

»TURKIET2012«»TURKIET2012«»TURKIET2012«»TURKIET2012«

Fortfarande inget glömt.

»TURKIET2012«»TURKIET2012«»TURKIET2012«»TURKIET2012«

Att Stahre verkar spela 4-4-2 på morgondagens träningsmatch ska man nog inte dra för stora växlar på. Som det sett ut på både tidigare matcher och träningarna här nere så kan vi nog vänta oss ett extremt rörligt Blåvitt där en vänsterytter kan slicka sidlinjen ena minuten för att i den andra befinna sig mitt i banan eller kanske ute till höger. Som han sa på årsmötet så är det fyrbackslinje och två balansspelare som är det enda "låsta" när det gäller uppställningen. Söder/Hysén kan mycket väl agera lite släpande eller gå ut på en kant tidvis. Med det spelarmaterialet vi har att tillgå finns det gott om utrymme för lite friare roller. Morgondagens match blir ett ordentligt prov på hur det fungerar mot kvalificerat motstånd. BATE tränar i de Champions League-västar de fått efter sitt spel i gruppspelet där för några år sedan. Den nivån på motståndet kan vi vänta oss i morgon.

»TURKIET2012«»TURKIET2012«»TURKIET2012«»TURKIET2012«

Bis später, eder ödmjuke tjänare feldgrau.