2008/04/14

Wernbloom: Jag är som Maradona

ALLSVENSKAN Dulee Johnsson i Aftonbladet idag: – Jag är som Steven Gerrard och visst de kan sätta mig på bänken, men jag är en bra spelare och det ska mycket till för att sätta mig på bänken.

BaraBen.com tog direkt chansen i akt och frågade ut hur IFK Göteborgs spelare jämför sig själva i ett internationellt perspektiv...

Hjalmar Jonsson: – Jag är som Just Fontaine och visst de kan sätta mig på bänken, men jag kan göra minst fyra på foten och då ska det fan mycket till för att sätta mig på bänken.

Pontus Wernbloom: – Jag är som Diego Armando Maradona och visst de kan sätta mig på bänken, men jag kan finta mig igenom ett helt lag utan problem så då ska det fan mycket till för att sätta mig på bänken.

Kim Christensen: – Jag är som Lev Yashin och visst de kan sätta mig på bänken, men jag kan hålla nollan i 56 matcher i rad så då ska det fan mycket till för att sätta mig på bänken.

Mattias Bjärsmyr: – Jag är som Fabio Cannavaro och visst de kan sätta mig på bänken, men jag kan stoppa alla världsanfallare så då ska det fan mycket till för att sätta mig på bänken.

Jonas Wallerstedt:– Jag är som Jürgen Klinsmann och visst de kan sätta mig på bänken, men jag världens bästa anfallare så då ska det fan mycket till för att sätta mig på bänken. Eller förresten, jag är bättre än Klinsmann.

Det föreligger självfallet absolut ingen som helst liten risk för att BaraBen.com har hittat på eller förstärkt dessa högst ödmjuka spelarcitat från våra kamrater...

27 kommentarer:

  1. Förvånar mig att Walle inte jämför sig själv med Oliver Bierhoff, som den huvudspelare han är.

    SvaraRadera
  2. Dulle är kul. Han är Liberias svar på Eilert Pilarm, i varje fall när det gäller graden av självinsikt.

    SvaraRadera
  3. Snacka om att killen har en verklighetsuppfattning som heter duga.

    SvaraRadera
  4. Själv är jag lika bra som Håkan Mild.

    SvaraRadera
  5. Baraben har det enkelt i dessa Dulle-dagar.

    Är det trögt om blogginlägg så kan man alltid fråga Dulle

    SvaraRadera
  6. Han har ju ett dokumenterat storhetsvansinne så.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar citatet från Duleejohnson.com:

    "My days off the field have been useful for me to take certain drastic decisions in my life. It's been good for some sober reflection to shape my career and future."

    Tur att han inte krökat under ledigheten i vilket fall....

    SvaraRadera
  8. Haha, det blir bara roligare hela tiden. Vilken snubbe!

    Undrar om han är fri från sina problem nu efter sin Rehab? En vecka eller vad blev det? Norling kanske snickra ihop en snabbkurs..
    Vilket hyckleri!

    SvaraRadera
  9. Ja du Drulle, det kan ju vara bra med några nyktra reflektioner. Men dom får inte bli för många...

    SvaraRadera
  10. Vem är idioten här som tror han är lika bra som Håkan Mild?

    De andra blev jämförda med stjärnor i utlandet, men de blev för i hela jävla helvetet inte jämförda med Håkan Mild... Visa lite jävla respekt.

    /Roffe

    SvaraRadera
  11. – Alla behöver en psykolog, rika människor behöver psykolog. Man behöver någon att prata med om sina problem, men det betyder inte att det finns ett problem. Det gör mig bara starkare som spelare, säger Dulee Johnson.

    Tur att han inte har problem!!!

    Jonte Jakan

    SvaraRadera
  12. Hahaha...Dulee strikes again!

    SvaraRadera
  13. Det är en djävla tur att man inte är så framgångsrik och psykiskt frisk som Fulledulle.

    Jag hade faktiskt ingen aning om att Gerrard var gravt alkoholiserad, regelbundet åkte fast för fyllekörningar och misshandlade kvinnor.

    Men om FulleDulle säger det så måste det vara sant för han ljuger ju aldrig.

    SvaraRadera
  14. Dudlee Johnson är en grymt bra fotbollspelare med bra självförtroende. hade han varit svensk och utlandsproffs (som tex Zlatan) hade ingen vågat göra narr av honom. patetiskt tycker jag....

    SvaraRadera
  15. Alltid lika kul att veta att gnagarna sitter och lusläser baraben ^^

    SvaraRadera
  16. gnagare från halland till på köpet...motbjudande! för övrigt så måste man ju bara älska dulee...så lost, så rolig, så patetisk.

    SvaraRadera
  17. Gnagare från Halland:

    Dulle är ett mänskligt avskräde.

    Läs hans domar och det han ännu ej är dömd för så kan du inte snacka emot.

    Upprepade fyllekörningar är mordförsök.Det visar på total respektlöshet för andras liv och hälsa.

    Sluta snacka om att Fulledulle bara har problem och att der är synd om honom.

    Han har många gånger bevisat att han är ett kräk.

    SvaraRadera
  18. Det är skillnad på gott självförtroende och storhetsvansinne...

    Det mest komiska med Dulee är ju inte att han tycker att han själv är bra, det är ju hans hemsida, där han skriver om sig själv i tredje person. Låt vara att han har nån polare till att knåpa ihop texten, men man kan ju utgå ifrån att Dulee själv bestämmer vad som ska stå där.

    Om han nu är så himla dominant i allsvenskan, låt övriga media säga det då. Det blir ju patetiskt när det är han själv som skriver sina egna hyllningar.

    Han är en okej fotbollsspelare, inte mer. Vore han i världsklass skulle han inte harva i den här gärdsgårdsserien.

    SvaraRadera
  19. Bra Baraben! Det här är klassisk baraben-humor och man måste ju ändå tacka att Dulle Johnson för många roliga uttalanden (om än omedvetna..)

    SvaraRadera
  20. Dulee Johnson ÄR humor.

    Ni är bara tråkiga...

    SvaraRadera
  21. TAGGA DULEE FFS SÅ ATT ALLA DULEE-INLÄGG SAMLAS!

    SvaraRadera
  22. Walle är bättre än Bierhoff!

    SvaraRadera
  23. jamen det är ju så klockrent :)

    SvaraRadera
  24. TAGGA DULEE FFS SÅ ATT ALLA DULEE-INLÄGG SAMLAS!

    JA!

    http://www.fotbollsexpressen.se/Nyheter/1.1123770/aik-spelarna-hyllar-sina-fans-efter-skandalen

    - Fansen gjorde ett fantastiskt jobb, säger Dulee Johnson, som i går var tillbaka efter krogskandalen.
    - Sånt händer i fotboll och de gjorde det av en anledning. Domaren dömde mycket till Hammarbys fördel i första halvlek. Fansen satte press på honom och vi fick straff. Vi behövde ett break och fick det.

    SvaraRadera
  25. För en gångs skull säger Dulee det vi alla tänker och vet...

    "Fansen satte press på honom och vi fick straff. Vi behövde ett break och fick det."

    SvaraRadera
  26. HAHAHAHA. Jag fick ont i magen av att läsa detta

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.