2008/01/14

Antonsson: Blåvitt är klubben i mitt hjärta

SILLY SEASON Efter Rispens färgglada kärleksförklaring till GöteborgsKamraterna vill vi ju inte glömma att även utlandsproffskollegan Mikael Antonsson inte ville vara sämre och tog till de stora orden i en intervju med Blekinge Läns Tidning:
Kontraktet med ”blåvitt” skulle gå ut till hösten och ”Anton” ville ut i Europa.
Trots det skrev han på ett nytt kontrakt. Det var hans tack till IFK.
- De förtjänade det. Jag hade spelat där i sju år och hoppas på att en dag få återvända dit, säger han.
- Det är klubben i mitt hjärta.
En dag som den här bortser till och med min messerschmitt:ska sida från att vi faktiskt är en förening och inte en klubb. Anton har hamnat i spekulationernas fokus efter att Bredsida.se och Eurosport.se hittat på en nyhet om att Antonsson var klar för Malmö FF. Nu ställer hans ord istället saker och ting till rätta. Backhyllningarna till Blåvitt står täta nu, så jag undrar hur länge det dröjer innan vi kan läsa Kalle Svenssons lovord kring hur innerligt han älskar Blåvitt i någon Småländsk lokalblaska? Jag ger det en vecka.
____________________________________________________
En av de ledande ÖIS-profilerna är skattefuskare. Han är spelare, han är ledare och en av de viktigaste kuggarna i Överklassens organisation det senaste decenniet. När skall Örgryte tvångsnedflyttas till division tre? Var det inte precis det alla hycklande ÖIS:are gastade om när Mats Persson och Jan "Plånbok" Nilsson ställdes inför rätta för skattebrott? Var nu konsekventa och begär att ert tragikomiska lag nedflyttas ett par serier. Omedelbums.
____________________________________________________
Våra läsare i Afrika påminner oss om att "My football club", supporterprojektet för att köpa en fotbollsklubb, som vi på BaraBen tidigare skrivit om nu har köpt sig en klubb. Över 50 000 vanliga supportrar är nu delägare i 51 procent av Ebbsfleet United från sydöstra England, just nu nia i den landsomfattande serien just under ligasystemet. Målet är att demokratiskt styra föreningen uppåt genom det engelska seriesystemet. Samtidigt talas det om en börs för fotbollslag som resultat av de allt fler bolagiserade idrottsklubbarna. Hur svarar supportern? Snart får ni se vår idé av ett svar här på BaraBen.com...
____________________________________________________

____________________________________________________
BaraBen.com är fortfarande på jakt efter inspelningar av Blåvitts Allsvenska matcher från 2007. Har du en eller flera matcher? Maila oss på kontakt@baraben.com!
____________________________________________________
Till sist vill vi påpeka att det naturligtvis inte är slutsålt till BaraBens kickoffguldfest den 22 Februari. Biljetterna släpptes här på BaraBen.com på måndagen den 14/1 och vi kommer uppdatera löpande hur många biljetter som sålts och när de börjar närma sig full lokal!

24 kommentarer:

  1. Intervjun med Anton skrevs ju 2007-12-28.

    /Lundquist

    SvaraRadera
  2. Lundqvist/ Ja? Och?

    SvaraRadera
  3. Hurra för det politiska pariet IFK Göteborg!

    SvaraRadera
  4. "Backhyllningarna till Blåvitt står täta nu, så jag undrar hur länge det dröjer innan vi kan läsa Kalle Svenssons lovord kring hur innerligt han älskar Blåvitt i någon Småländsk lokalblaska? Jag ger det en vecka."

    Vad fan ska det betyda? Personligen blev jag rörd av Antons varma ord om Blåvitt. Vem fan är du att göra narr av det? Tomte!

    SvaraRadera
  5. Jag kanske missuppfattade budskapet, men jag fattade de som att han inte gjorde narr av något eller någon?



    Har Trelleborg hemma och AIK borta, om det nu är någon som är intresserad.

    SvaraRadera
  6. Johannes/ Jag uppfatatde det också som den tidigare anonym. Låter som Frankie bara vill förlöjliga Antons uttalande!

    Visst kokade jag även jag av illska när man fick höra talas om Mff-ryktet. Men efter att det visade sig vara utan substans och Anton senare klargjort var han står, ser jag det bara idiotiskt att göra sig rolig över någon som uppenbarligen har rätt färger på hjärtat.

    SvaraRadera
  7. Efter att ha läst det en gång till så visst... men känns det inte lite som typ; "jag vill också va omtyckt" från Antons sida.
    Jag va väl en utav dem som yttrade judasvarningarna, får väl ta tillbaka delar utav de. Men jag är fortfarande besviken över att han gick till FCK. Jag köper inte riktigt den affären.


    Man går inte till en annan nordisk klubb! Så enkelt är de.

    SvaraRadera
  8. som någon redan sagt, intervjun ägde rum redan innan risp gick ut med sitt uttalande. Så alla som tror att anton bara sa det för att inte vara sämre kan ju tänka om...

    SvaraRadera
  9. Även om man tolkar det precis så som "jag vill också vara omtyckt" så tycker jag inte det är något fel i det. Vem vill på felaktig grund bli kallad diverse otrevligheter egentligen?

    SvaraRadera
  10. Sedan tycker jag vidare att Anton inte har nobbat oss än egentligen.

    Först och främst, när han gick från Austria Wien till Grekland var det inget konstigt steg i sig. Han ville vara kvar ute i Europa, precis som Risp gör just nu.
    Sedan fick han inte mycket speltid och såldes, men till en ganska saftig peng har man förstått. Blåvitt hade ju helt enkelt inte råd.

    Och vet vi om det ens fanns andra intressenter som ville ha Anton, och samtidigt kunde betala, än FCK?

    SvaraRadera
  11. Härligt av Anton att skriva på alldeles innan han stack, det visar på klubbkänsla. Exakt samma sak gjorde Jesper.B innan han blev köpt.

    SvaraRadera
  12. Tyvärr skrev Anton på med klausul. Hade han skrivit på utan och spelat 1 år till i blåvitt hade han gått till en bättre liga och blåvitt hade fått 15 miljoner istället för 2,7.
    Men det var ju MP:s fel som inledde förhandlingarna under sommaren istället för vintern innan.

    SvaraRadera
  13. anonym 22:41/ Du verkar ju vara lite efterbliven. Eller förresten, du verkar vara väldigt efterbliven. Texten gör knappast narr av någon, men du gör narr av dig själv.

    SvaraRadera
  14. Ärligt talat, jävla tjat om Antonsson bland blåvita, vi har ett SM-GULDSFÖRSVAR. Vi behöver inga fler mittbackar.

    SvaraRadera
  15. Ebbsfleetaffären blev väl klar för över en månad sen?

    SvaraRadera
  16. Två månader sen var det till och med. *

    SvaraRadera
  17. Haha alltid lika tragikomiskt hur ett par småparasiter ägnar sin huvudsakliga tid åt att lipa och gnälla i barabens kommentarslåda. Varje dag något nytt som avhandlas buhu detta och detta, buhu ditten och datten. Seriöst, skaffa ett liv.

    SvaraRadera
  18. Det här blir kanon! Ragnar och Bjärsa stannar något år sen blir de proffs, då kommer anton och risp hem. Sen får vi upp nya unga mittbackar och de blir proffs då kommer ragnar och bjärsa hem. Sen har vi ju Kalle också. Älskar alla våra mittbackar, skoj för de att testa spel utomlands några år. Jag kommer sjunga deras namn när de kommer tillbaka =)

    SvaraRadera
  19. Artikeln med Anton skrevs över en vecka innan bredsida.se och eurosport.se gick ut med den artikeln.

    Det är väl inget som säger att inte MFF har erbjudit honom ett kontrakt.

    Han håller säkert på blåvitt, men samtidigt spelar ju pengar och speltid in för en spelare.

    SvaraRadera
  20. Borde inte supportrar till Blåvitt skapa en riktig fotbollsklubb?

    SvaraRadera
  21. MyFC har inte köpt någon klubb ännu. Ebbsfleet-affären är faktiskt inte helt klar. Medlemmarna har t.ex. ännu inte röstat angående om Ebbsfleet ska köpas eller inte.

    SvaraRadera
  22. "Hurra för det politiska pariet IFK Göteborg!"

    Pariet?

    Är det bestämd form för Paria?

    SvaraRadera
  23. Att Anton skrev på en nytt kontrakt innan han drog till Österike är fanimej det finaste jag sett en spelare göra i den här fotbollsvärden någonsin (inräknat när Di Canio intes skjöt bollen i öppet mål när målvakten låg skadad).

    Det kommer jag att hylla honom för i all framtid även om han väljer att skriva på för Gays när han vänder hem till Sverige.

    SvaraRadera
  24. Oscar Wendt säger i dagens SLA (finns tyvärr inte på nätet) att "Det finns bara blåvitt i Sverige och jag kan inte tänka mig någon annan klubb. Sedan vet man ju inte vilket läge det är i då och om de vill ha mig."

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.