2012/07/23

Håkan Mild i dagens GP

HÅKAN MILD. I dagens tidningsversion av GP finns en intervju med Håkan Mild. I intervjun går det bland annat att läsa följande:
"Jag har den största respekt för situationen och förstår allvaret i den. Psykologin i att framgång föder framgång. Och vi gör allt vi kan hela jävla tiden."
Håkan fortsätter med:
"Det krävs mod att gå ut där när det är som det är, när du inte vet om du vinner. Det finns betydligt enklare vägar att välja, men jag är inte den typen. Jag är från pliktgenerationen som vill göra rätt för sig."
Vad vill jag ha sagt med detta?
Jo, det Håkan uttrycker är en tro som saknas i dagens IFK Göteborg. För några säsonger sedan dominerade vi matcherna och kom i anfall efter anfall. Vi trodde på att vinna! Vi ville vinna!

Nedan två bilder går att se vid Gamla Ullevi. För mig symboliserar de en tro som vi måste hitta tillbaka till och det snarast!