2012/07/16

Framtiden - Sveriges finaste förening.

"Tiden läker alla sår.."
Jag har alltid haft svårt att greppa det uttrycket, samtidigt som jag vet att det väldigt ofta stämmer.
Vårt kära Göteborg ligger just nu på en skamlig elfteplats och tålamodet börjar hos många (således även mig) sakta men säkert sina iväg.

Tur i oturen (om man nu kan säga så) - är att IFK Göteborg inte bara är ett lag - Det är en förening. Sveriges finaste förening. En förening där du, jag, din granne, din kompis och din mormor kan söka- och väldigt ofta finna glädje.

Inom Sveriges finaste förening finns 16 ganska stora byggstenar. En av alla dessa byggstenar är IFK Göteborgs U16-lag. Ett lag för killar (om jag nu räknar rätt) födda 1996.

Idag spelade IFK Göteborg U16 mot Falköpings FK.
De vann med 10-0(!) - på 2x25 minuter!
Vidare hade laget 9 st(!) olika målskyttar.
Om inte det är samspel så vill jag gärna ha en lektion i hur det går till.

Det finns en otrolig talang och framtid inom Sveriges finaste förening och vill du vara med och upptäcka den är Gothia Cup-veckan en fantastisk möjlighet.

Kom och stötta vår framtid - Då det är framtiden, som skall "läka alla sår".

Twitter:
@_PatrikG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.