2007/11/17

Distriksmästerskapet i boxning?

Supporterbråk vid Lundbybadet

Dagens bortförklaring: jag är här för att ta simborgarmärket.

För övrigt, vad sjunger man om man är
svensk mästare i huliganslagsmål?
"SM-GYD SM-GYD, SM-GYD..."

67 kommentarer:

  1. SM-GYD? Herrejävlar va du fjäskar för ligisterna, Frankie.

    Jag blir lika rasande varje gång jag ser klubbnamnet förekomma i våldssammanhang. Vore så underbart skönt att få slita öronen av dom jävla pissungarna som gömmer sig bakom vårt namn.

    SvaraRadera
  2. Gömmer sig och gömmer sig. Bra humor förresten Frankie, fast det var tyvärr inte GYD denna gång vad jag vet.

    SvaraRadera
  3. skönt o se att ni tar avstånd från sånna här idioter...skärpning

    SvaraRadera
  4. Vad är GYD?

    SvaraRadera
  5. Gothenburg Youth Division.


    Också kända som Idioter På Stan.

    SvaraRadera
  6. lätt och klaga. men jag har inte sett någon klaga på artikeln på supp. änglarna från polen! då var det ok att slåss på läktaren. jävla dubbelmoral på er

    SvaraRadera
  7. Men ditt jävla skämt. Det är väl rätt stor skillnad på att försvara sig när man blir attackerad, och att skämma ut Blåvitt i meningslösa "slagsmål" med grönsvarta likasinnade.

    SvaraRadera
  8. Media rubricerar dem som IFK-anhängare, ingen annan.

    SvaraRadera
  9. Frankie, din wannabee-huligan. Nær skall du sluta att spela tuff før at få leka vid sidan av de "hårda grabbarna"??
    Trodde denna bloggen handlade om fotboll. Inte att det skulle vara ett sætt før Frankie att fjæska sig till popularitet bland C-supportrarna?!?!?

    SvaraRadera
  10. Dom gömmer sej ju fan inte ni ser ju dom på matcherna slit av dom öronen där då?! Det va för övrigt inte GYD utan en rättså ny yngre kallad Göteborg United. Däremot e de la gött att gaisarna får spö i allt? (=

    SvaraRadera
  11. 19.57 så bråket i polen var ej meningslöst?... Undrar vem som e ett skämt...

    SvaraRadera
  12. Mkt skönt att dom får spö :D

    SvaraRadera
  13. Frankie:
    Det finns stunder då det är riktigt kul att läsa baraben. Detta var inte ett av dem.
    Inser du hur mkt skit dessa snorungar kan dra in till vår kära klubb? Dessa ligister sätter sina egna patetiska intressen före blåvitt. Uppmuntra dem inte för helvete. Och nej, detta är inte att överreagera. Klicken som oroar kring ifk´s matcher är ingen klick längre. Det är numera som du vet ett par hundra tokstollar.
    Vad tänker du kring detta Frankie? Vågar baraben ta ställning?

    SvaraRadera
  14. Så jävla barnsigt väx upp för fan

    SvaraRadera
  15. Folk snackar massa dynga även huliganer är fotbollsintresserade. Okej, det finns folk som bara är där för att slåss, absolut. Men de flesta, iaf dom äldre är ruggigt fotbollsintresserad så plz håll käft alla som säger det motsatta.

    SvaraRadera
  16. Johan:

    Tror iofs inte att Frankies "uppmuntran" eller ej avgör om de kommer bli slagsmål i framtiden och i vilken utsräckning det kommer att ske. Förresten, på vilket sätt "uppmuntrar" han dem, som du säger? Är duktigt trött på alla moralmammor som kräver att alla som inte är huliganer ska ta ställning mot dem.

    SvaraRadera
  17. Jag är Blåvitt som fan i hjärtat och ingen "huligan". Men jag tar fan inte avstånd från dessa grabbar, de må förstöra mycket för klubben, men inte nära på så mycket som media vill ge en bild av. Sluta läs tidningar så kommer ni inte vara lika oroade av dessa personer. De tillför mer till klubben än de mesta andra supportrar. Ska vi stänga av alla med ett kriminellt register från våra matcher? Låt dom göra precis vad FAN de vil på sin fritid.

    SvaraRadera
  18. Måste säga att jag tycker det konstigaste av allt är att polisen "aldrig" sätter dit någon för alla dessa slagsmål, borde väl finnas nåt i lagboken som säger att det inte är ok att smalas stora folmassor och "ruffa"? Hur ofta läser man inte något i stil med "20 huliganer tagna efter slagsmål"? Men morgonen därpå är alla släppta, jag menar visst inte alltid lätt att få vittnen för det är ju klart att ingen vill vittna men idag fanns det ju för fan tom vidiobevis, vad är då problemet? Eller jag vet inte, det är kanske helt lagligt att puckal på varandra hur mycket man vill bara ingen anmäler? Vad gör då polisen på platsen, ser de bara till att ingen blir mer allvarligt skadad?

    SvaraRadera
  19. 23:35
    Håller med till 100%, mkt bra sagt!

    23:49
    Nej, men om ingen av dom som blir slagna anmäler kan dom inte sätta dit någon. Och i vanliga fall har dom ju inga bevis för vem som gör vad heller.

    SvaraRadera
  20. SNÄLLA!!!

    Vad gör det er om 50 personer slåss som VILL slåss emot varandra. Ni drabbas ju inte av det? Och nej, Blåvitt drabbas inte negativt av denna verksamhet. Om nån har något exempel så dra det gärna för mig.

    Jag är själv verkligen inte huligan och har aldrig deltagit i ett supporterslagsmål men tro inte på allt AB skriver. "FOTBOLLEN ÄR DÖD" etc.

    SvaraRadera
  21. Vad har detta med IFK Göteborg att göra?

    SvaraRadera
  22. Fattar inte att folk orkar gnälla!

    Vad spelar det för roll att några sammlas vid en plats bortanför allmänheten för att fightas mot några andra likasinnade?

    Det finns väll mycket värre saker här i världen än att några bråkar vid ett badställe?

    SvaraRadera
  23. Anonym 18/11/07 00:08...

    Du kan ju inte sitta och påstå att huliganism inte förstör för fotbollen, inte på så vis utanför arnenan som denna gång, men kolla t.ex. malmö borta då ett gäng fjantar springer över och hetsar malmöklacken och sedan vänder, tänk om de inte vändt, då hade det blivit sånna fetingböter... Dock har jag iof svårt att tro att de var C-supportrar...

    SvaraRadera
  24. Senaste anonym:

    Och varför tror du att dom vände då din prydliga jävel?!

    SvaraRadera
  25. Inte bara att GP ska skriva om denna icke-nyhet. Baraben ska fylla på och skriva om att GP skriver om denna icke-nyhet. Och nu sitter man själv här som råttan på repet och skriver om att Baraben skriver om GP.

    Vad jag försöker säga är att det var bättre förr.

    SvaraRadera
  26. Så fort baraben skriver om huliganer så får alla här inte flipp för fan, "ta ställning!" seriöst dom skriver bara lite vad som händer, hur ska vi göra med gt då? mass skicka e-mail att dom måste ta bort det ?

    Och dom hejade på ifk, so what? Hur skadas klubben av deta då? Och jag skulle gjärna villa se han som sa "ryck dom i örat" (eller vad det nu va) göra det också.

    SvaraRadera
  27. så får alla här flipp för fan *

    SvaraRadera
  28. Allt som är dålig pr för Blåvitt är sånt vi klarar oss utan.

    Snacket om att huliganisarna "gör så mkt för klubben" gör mig trött och lite förbannad. Janne Plånbok/Mats P. gjorde också mkt för klubben, men deras hjälp hade vi klarat oss bättre utan. Liksom dessa bekräftelsesökande våldsromantiker.

    Jag har inget intresse av att nån utövar våld mot rivaliserande lags supportrar i mitt lags namn. Blåvitt har inget intresse av det heller. Det medför enbart
    A) Negativ publicitet
    B) Uteblivna intäkter
    C) Ökade kostnader för samhället (dvs ytterst sett mig och min plånbok)
    dessutom D) en massa killar som växer upp med en vrickad syn på våld och andra människor.

    Och allt detta för nåt som är så Onödigt. Om man ändå hade slagits mot en förtryckande militärjunta eller rysk ockupation. Det här är slagsmål för ingenting, och det är det som gör det så patetiskt.

    Starta ett gatugäng istället då, men dra inte in Blåvitt eller andra klubbar i skiten. Det har inget med fotboll att göra.

    SvaraRadera
  29. Men vilket djävla moral pissande då. Låt folk göra som dom vill och om det inte passar så ta upp det med dom nästa match. Dom yngre står oftast längst fram så det är bara att knalla mer och klaga. Dom behövs och dom gör nytta.

    SvaraRadera
  30. Det råder inget tvivel om dessa s.k. kategori C:s supportrars kärlek till Blåvitt. Den är både evig och intensiv. Tyvärr så saknar de förnuft nog att inse konsekvenserna av deras agerande. Här behöver de hjälp. För IFK Göteborg innebär ert beteende följande:

    - Nyrekrytering av likasinnade (inte alltid lika hängivna blåvittsupportrar) som förstärker nedan angivna konsekvenser.
    - Föräldrar undviker att ta med sina barn på matcherna. Tänk - hur blev du blåvit?
    - Sponsorernas engagemang ifrågasätts internt av moralpoliser. Substitut fria från detta våld stärks. LÄS: Frölunda Indians, Pixbo, kultursponsring etc.
    - Debatten om föreningarnas ansvar för kostnader i samband med fotbollsrelaterat våld utanför arenorna tar fart igen.

    Sammanfattningsvis kan vi fastslå att de 1000-2000kr + ev. souvenirer dessa ”grabbar” bidrar med till Blåvitts intäkter inte räcker för att täcka de direkta kostnaderna + uteblivna intäkterna de orsakar. De är således en minuspost i föreningens resultaträkning. Så om inga moraletiska inlägg biter:

    Ni driver ”vår” förening i konkurs.

    SvaraRadera
  31. Låter folk göra som dom vill? Anarki någon?

    SvaraRadera
  32. Vad fan håller ni på med Baraben? Det här var fan droppen för mig. Har tyckt att ni bjudit på bra läsning i flera år, men nu skiter jag i er.

    Alltför många gånger har ni fjäskat med drägget på sistone, och särskilt du Frankie. Så jävla bra är ni inte att jag tänke stå ut med sånt här. Goodbye and good night.

    SvaraRadera
  33. faktum är ju trotts allt att dessa kategori C grabbar är på flera matcher än dom flesta som sitter här o gnäller.. både hemma som borta.. att familjer inte vågar gå på matcher pga huliganer är ju rent jävla skit snack från media.. de har knappt varit ett enda slagsmål utan för arenan i år.. förutom mot aik då folk kastade sten o så mot bussarna, men de va ju inte nåra kategori c grabbar utan en massa förorts turkar.. Våldet är endel av fotbollen i både sverige,norge,england och italien för o nämna några länder o de e inte nått som kommer att kunna stoppas då dessa personer inte förstört nått under matcherna, som dom "Riktiga" suportrarna gör som tänder bengaler o skit.. face it!

    SvaraRadera
  34. Direkt när dom blir rädda/fega och sägar att dom slåss i IFKs färger har dom gjort bort sig, IDIOTER!

    Kom så skall farsan baloo lära er hur man kniper käft.

    Fega hundar skäller högst, det är ni det.

    SvaraRadera
  35. vilken huligan division gäller detta gruff? Den nya populär sporten har blivit så utbredd på den senaste tiden så man hänger inte riktigt med.
    Är det dagis divisionen, 6-7åringar, 8-10,11-13,14-15år? Yngre Divisionen, YngreYngre divisionen lr MSN-ligan, Facebook divisionen..?
    Någon borde verkligen ta tag i det här och göra upp ett riktigt seriesystem så man slipper ställa sig såna här frågor. ;D

    SvaraRadera
  36. Dagens ilandsproblem...
    15 supportrar som boxas på Hisingen och vissa får det att låta som om hela världen håller på att gå under.

    SvaraRadera
  37. 13:27

    Exakt, inte fan var det någon huligan som tände på bengalerna sista matchen (Våra enda bengaler iår), dom kanske inte drar in så mkt på sovenirer m.m men ioch med att dom går på i stort sett alla matcher hemma o borta, så drar dom in en hel del slantar trots allt.

    // Mehmet

    SvaraRadera
  38. Hahaha "Är det dagis divisionen, 6-7åringar, 8-10,11-13,14-15år? Yngre Divisionen, YngreYngre divisionen lr MSN-ligan, Facebook divisionen..?" dagens!

    En del som gnäller och vill att jag och BaraBen ska ta avstånd bör nog skaffa sig lite koll. Vi är den ENDA BLÅVITTSIDAN SOM NÅGONSIN har sagt ifrån mot alla blåvita huligangrupper. Vi har vid flera tillfällen offentligt kritiserat dem när de stormat Gaisare vid Ullevi, när de slagits med AIK:are vid vårt evenemangsområde och när de stomrat Gamle Port under Göteborgskalaset. Vi vågar säga ifrån när det behövs och vi gör det både här och i de flesta fall direkt till de grupper som är inblandade. Vi gömmer oss inte bakom vare sig anonymitet eller internet när vi kritiserar.

    Det innebär inte att man ska sitta och vare sig döja verkligheten som den ser ut eller ha panik så fort något av detta sker. Huliganism lever och dör inte med BaraBen, den som tror det bör skaffa sig koll och lite självdistans.

    SvaraRadera
  39. ja frankie, ni är så rediga att man spyr.

    SvaraRadera
  40. anonym 14.29

    Det var den bästa idén någonsin. Faktiskt. Tänk på det. Gör en legit sport av det hela och "samhällsproblemet" är löst..

    SvaraRadera
  41. Anonym sa...

    ja frankie, ni är så rediga att man spyr.

    18/11/07 17:09


    Vad fan gör du här på sidan då din jävla clown?

    SvaraRadera
  42. Varför gnälla?
    Om ni säger att det inte har med blåvitt eller sport att göra, spelar det ju ingen roll! Så länge det finns utanför arenorna är det inget problem för ifk göteborg!

    SvaraRadera
  43. Från början sa dem dessutom att de inte var från några fotbollslag. Men sen när snuten började "pressa" (Vad tror ni dom gjorde då antagligen hota och/eller slog dem precis som grisen brukar göra) dem sa de att dom va från IFK Göteborg o GAIS

    // Mehmet

    SvaraRadera
  44. IFK Göteborg och meningslöst våld går inte ihop. Accepterar man det kommer det växa. Men tig inte ihjäl det, har aldrig fungerat. Ett utmärkt jobb för baraben som ett grymt medie är att skapa en dialog, detta duger inte som ni säkert förstått när ni läst övriga kommentarer.

    SvaraRadera
  45. Men varför ska dom slå GAISARNA på käften? Dom är ju käcka gossar, vett ja, inte alls tykna.

    SvaraRadera
  46. Tobias.. Tror faktist inte dom som sysslar med detta skulle påverkas om en internet-blogg för en dialog!

    SvaraRadera
  47. jävlar vad alla flippa över det här då... ta inte allt som skriv i baraben så jävla seriöst
    det var ju bara lite spex å nu börjar alla hojta om att baraben stöder huliganism
    och dessutom var dom 15 pers ute på hisingen, flera km från ullevi och dessutom när inte allsvenskan ens är i gång. om dom vill slåss på sin fritid så får dom väl göra det, bara dom inte förstör inne på själva matcherna (vilket tyvärr sker ibland)

    SvaraRadera
  48. Många anonyma inlägg i den här debatten..

    SvaraRadera
  49. Till anonym 18/11/07 22:01:

    Jag nämnde ordet "dialog". Di betyder två, alltså tvåvägskommunikation.

    SvaraRadera
  50. Jag har inget emot att folk träffas och slåss för nöjes skull. Har heller inget emot våld som sådant (förutom när oskyldiga drabbas). Att unga människor ses lite avsides och får utlopp för sina aggressioner är fan så mycket bättre än att de bråkar i krogkön eller på andra ställen där oskyldiga kan komma i vägen.

    Det som däremot gör mig riktigt jävla förbannad är att de ska dra in oskyldiga fotbollsklubbar i det hela. Vi som arbetar med IFK ser hur föreningen vi älskar förknippas med våld och huliganism. Varför kan de inte använda ett eget namn? Måste de blanda in oss?

    Detta gör mig inte till en gnällkärring. Kan tänka mig att de flesta föreningar och företag hade känt på samma sätt, om ett gäng ungdomar hade begått brott i deras namn.

    Tänk er om Albanligan skulle börja sälja knark i Frälsningsarmens namn. Eller om ett ungdomsgäng från Rannebergen skulle börja klottra på spårvagnarna i Volvos namn. Inte sagt att inbördes slagsmål är lika illa som klotter och knark, men det orsakar samma skada för den klubb eller det varumärke som drabbas. Så är det.

    Och som någon lite ogenomtänkt sade härovanför, att "ska vi porta alla med ett kriminellt register?" Det har väl inte med saken att göra? Jag är själv dömd för våldsbrott, vad spelar det för roll? Här snackar vi om att i handling skämma ut Blåvitt, inget annat.

    SvaraRadera
  51. På samma gång skulle jag vilja ge ett rapp med linjalen till de här Supras. Känner till dem endast genom deras klotter på spårvagnar och i busskurer. Hur i helvete tänker man när man kladdar på monitorn i spårvagnshållplatsen så att man försvårar för människor som vill se när sin vagn kommer? Sådant beteende framkallar en jävla massa ilska gentemot idioterna som ligger bakom. Och vilka är det som ligger bakom? Jo en grupp "kopplad till" IFK Göteborg (enligt dem själva). Härlig reklam, grabbar!

    SvaraRadera
  52. Låt de träffas, har vi tur så blir de lite mindre gång för gång.
    mao låt de slå ihjäl varandra för det är väl det de vill!

    SvaraRadera
  53. Som sagt egentligen rör det mig inte i ryggen att patetiska männiksor med förkärlek till våld möts upp och slåss men tyvärr skadar det den vanliga supportens rykte, jag vill inte bli förknippad som huligan på mitt jobb baraför att dessa människor håller på att bråka. Sen är det ju så att även om man inte dirket påverkas av det så stramar ju klubbarna och fotbollsförbundet åt reglerna på läktaren vilket innebär att vi snart är där England är nu, dvs dyra biljetter och ett dött supporterliv.

    SvaraRadera
  54. Jaja, alla hatar ligister. Men jag har varit med vid ett flertal tillfällen då jag varit jävligt glad att WM/GYD/YCG fanns. Malmö borta härom året efter matchen när iffiff folk fick till attack emot vanliga supporters, jag och mina polare skulle vart totalt sönderslagna ifall dem ej skulle hjälpt oss. Dem har i vilket fall min tacksamhet

    SvaraRadera
  55. Visst man kan vara tacksam att de finns, annars hade stockholmspack och andra lekt rövare i större utsräckning när de är på besök i götet. Men det försvarar inte att det är OK att bruka våld i blåvitts namn.

    SvaraRadera
  56. Efter att ha läst alla kommentarer kan jag tänka mig att hälften av dom kommer från soff-supportrar som aldrig hade satt sin fot på ett regnit ullevi mot tff om det inte hade varit för guldchansen!

    SvaraRadera
  57. Skulle jag känna mig tryggare om jag hade huliganerna vid min sida? Är det inte snarare så att jag löper STÖRRE risk att få stryk av snuten om jag syns ihop med huliganer? Och vad kan huliganerna göra mot poliser och aik:are som jag inte kan göra själv? De flesta av dem är ju 60-kiloskillar ändå. Att man tycker det är tufft att slåss och gärna skryter om det innebär inte per automatik att man faktiskt är duktig på det.

    Och hur menar 13:59 att stockholmspack skulle lekt rövare i stan om det inte vore för "våra" huliganer? Tvärtom skulle jag vilja påstå. Om "våra" huliganer stannar hemma så får ju polisen färre puckon att koncentrera sig på och då går jobbet snabbare.

    14:36: jag har årskort.

    SvaraRadera
  58. Kicka in, Skalla in, Hövvet på ett gajsarsvin!

    SvaraRadera
  59. Tänk att få, sparka in

    SvaraRadera
  60. Aik röjde sönder gbg när vi inte hade firma.. så vi ska vara glada att vi har WM/YCG/GYD och vu får inte glöma GU.

    SvaraRadera
  61. AIK rödje sönder GBG när vi inte hade firma? Har du läst det i Snabbguide till Huliganism för årskurs 8?

    SvaraRadera
  62. AIK röjer alltid sönder Bögeborg - om vi vill! Då, nu och för alltid!

    Firman for ever!

    SvaraRadera
  63. 18:38> Fråga vem fan du vill som har gått på fotboll i 15 år om dem är mer rädda nu än förr? Det har fanimig inte bara att göra med att polisen blivit bättre på att avstyra, nu får man helt plötsligt räkna med att möta på motstånd om man "röjer" i Gbg.

    SvaraRadera
  64. anonym 19/11/07
    "Det som däremot gör mig riktigt jävla förbannad är att de ska dra in oskyldiga fotbollsklubbar i det hela. Vi som arbetar med IFK ser hur föreningen vi älskar förknippas med våld och huliganism. Varför kan de inte använda ett eget namn? Måste de blanda in oss?"

    Med ditt resonemang borde du dra igång en hetsjakt efter media.
    Mig veterligen så finns det ingen firma i Sverige som har ett namn som kan förknippas med ett lag utan bara stad.
    Sen så är det medias val att kalla dem Blåvittsupportrar istället för Wisemen o s v.
    Varför blir inte jag kallad Blåvittsupporter om jag slåss på stan?
    Det är för fan diskriminering.

    SvaraRadera
  65. Senaste anonym: Bajens yngre heter Bajen Baby Squad. asså ngt med lagets namn men ja tror dom e dom ända

    SvaraRadera
  66. DFG= Djurgårdens Fina Grabbar
    GY=Gais Yngre
    GBS= Gais Baby Boys
    KGB= KompisGänget Bajen


    För att nämna några, jag tror nog att dem namnen drar uppmärksamheten till respektive lag.

    SvaraRadera
  67. Jag körde ett av mina excelmacron och fann medelåldern på debbatörerna i denna diskussion på 16 år.

    Om alla över 16 år inte skrev så skulle det stå "moraltanter" och liknande i alla kommentarer.

    Väx upp!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.