2011/09/23

Varmt Välkommen Stahre

TRÄNARTANKAR! Klockan ett idag var det alltså dags att avslöja vem (eller vilka rättare sagt) som ska träna Mesta Mästarna nästa säsong. Egentligen var det bara en ren formalitet, alla visste att Stahre skulle ta över, det enda som skiljer är hur länge folk vetat om det.

Mikael Stahre påstår sig "gilla utmaningar", och genom att skriva under för IFK Göteborg under de närmaste tre åren har han stora förväntningar…. Vänta nu… Skrev jag förväntningar?
Jag menade krav. För det är det Stahre har, krav på sig.

Att komma till IFK Göteborg som ny tränare är svårt.
Att komma till IFK Göteborg som ny tränare efter den här säsongen är riktigt svårt.
Att komma till IFK Göteborg som ny tränare efter den här säsongen, och heta Mikael Stahre är SJUKT svårt.

För om man har förflutet i AIK, om man har snott guldet framför näsan på oss och om man sen två år senare kommer och ska ta över som tränare. Ja, då räcker det inte att få en "okej" inledning av säsongen. Det krävs en sjuhelvetes försäsong. Det krävs en inledning av säsongen som inte är av denna värld, och det krävs att från början klistra sig fast i topp-tre och inte tappa den placeringen.

För jag tror att det är det som kommer att krävas för att inte alla supportrar och grupperingar kommer att koka över. Det är det som krävs för att ropen om avgång inte skall skalla över Gamla Ullevi. Det är det som krävs för att banderoller och hån inte kommer vevas ut från ståplats. Jonas Olsson har haft det "lugnt och skönt" i jämförelse!

Så grattis till nya jobbet Mikael!
Jag hoppas du älskar utmaningen!

152 kommentarer:

  1. Sthlm: mitt bästa Micke Stahre-minne är när han efter dubbelguldet mot IFK leder hela Black Army och norra stå i läktarsången "Allmäna Idrottsklubben AIK, Vi är överallt, men det är inte ni". Grattis blåvitt

    SvaraRadera
  2. Om det nu var Stahres förtjänst att AIK tog guldet istället för oss så borde detta vara en fantastisk värvning. Han klarade ju tydligen av ngt som våra tidigare tränare klarade av det året.


    Välkommen Stahre, äntligen lite nytt blod och lite kaxighet. Behövs i vår jäkla sosse förening.

    SvaraRadera
  3. Anonym 13.53

    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article13672991.ab

    SvaraRadera
  4. Fy fan vilket förräderi! Nu river jag mitt medlemskort, till förrädearnas glädje, antar jag. Aldrig mer IFK!

    SvaraRadera
  5. patetiskt att ingen av våra supporter föreningar ställer Mild och styrelsen till svars för detta. Varför lyssnar man inte på oss ?

    SvaraRadera
  6. Hmmmm, intressant. När Axén gick till GAIS fick man höra vilka idioter som kunde tillåta en AIK råtta som tränare. Nu har ni själva anställt en såkallad Mr AIK. Antar att ni sparkar ut han från IFK snarast

    SvaraRadera
  7. Lycka till Mikael Stahre! Ser fram mot ett bra 2012 och SM-GULD.

    SvaraRadera
  8. efter 30 år som medlem och årskort lägger jag ner.

    // Peter

    SvaraRadera
  9. Välkommen Stahre, precis som vi sagt välkommen till Stefan Rehn Djurgården, Pär Ericsson Gais, Stefan Selakovic Halmstad mfl mfl!!!

    Vakna nu era jävla tröttmössor och fatta att detta är så det funkar i fotbollen idag!

    STORT LYCKA TILL MIKAEL STAHRE i de vackraste färgerna!

    SvaraRadera
  10. Tingeltangel2011-09-23 14:02

    Vi
    är
    Blåvitt

    Bäst
    i
    Sverige

    SvaraRadera
  11. Guld eller avgå, enklare än så blir det inte.

    SvaraRadera
  12. Så jävla rätt. Säkrar han inte guldet innan EM-uppehållet är han körd, och det är Mild också. Tycker det låter lovande.

    SvaraRadera
  13. Fasen va gott! Vi har värvat tränaren från våra värsta "fiender". Gissar att det svider i AIK-hjärtan idag.

    Jäkligt modigt av Stahre att byta sida från den mörka till den ljusa.

    SvaraRadera
  14. Han ska få ett helvete! Det ska vi se till!!!

    SvaraRadera
  15. jag skäms när jag läser vissa personers inlägg.

    Riv er jäkla årskort då om det känns bättre.

    SvaraRadera
  16. http://www.fotbollskanalen.se/1.1540681/2011/09/23/tv_ekwall_vs_lundh_stahre_alla_ar_gnagare_innerst_inne

    SvaraRadera
  17. Ja undra varför Håkan inte lyssnar på er...

    SvaraRadera
  18. Ja du Stahre, kulor har du i alla fall. Detta kallar jag utmaning. Du va inte mitt förstaval av tränare av flera anledningar så nu är det upp för bevis.

    Lycka till och varmt välkommen.

    //D-Day

    Ps. Bra gjort att gå ur dsm hade nog inte fungerat annars.

    SvaraRadera
  19. Om droppen har runnit över innan så forsar den över nu..

    SvaraRadera
  20. Vad Stahre presterat under försäsongen skiter jag i. Vad Stahre presterat efter tio omgångar skiter jag i.

    Att Stahre ska ta oss tillbaka till toppen efter en säsong, däremot. Det förväntar jag mig.

    Hoppas du fixar det och jag vill se dina armar i vädret när vi trycker in 1-0 och 2-0 på gnaget på Råsunda.

    Mot GULDET 2012!

    SvaraRadera
  21. Välkommen Mikael Stahre och du, bry dig inte om de inskänkta mupparna - jag är säker på att du kommer göra skillnad)

    SvaraRadera
  22. Varför skall Mild göra som vissa grupperingar vill ? Han gör det som är bäst för IFK Göteborg. Gött att slippa alla hatare nästa säsong...

    SvaraRadera
  23. Som tidigare sagts.
    GULD eller AVGÅ

    SvaraRadera
  24. Morgan Blåvitt2011-09-23 14:29

    Jag hopas verkligen en del av er som är så otroligt negativa och hatiska river era kort och inte kommer till GU mer. Ni behövs inte, det är inte för er som klubben finns. Det är inte för de inskränkta och elaka klubben finns. Man kan inte fatta beslut om vad varje enskild supporter tycker då blir det aldrig något gjort!

    Välkommen Stahre!

    Modigt av Mild och Styrelsen!

    Mot guldet 2012!

    SvaraRadera
  25. Riv era årskort ni, fortsätt tjöta om historien och Glenn. Jag tycker det är jävligt modigt, väldigt oväntat av Mild. /Medlem

    SvaraRadera
  26. För mig, är Kärlek starkare än hat.
    Men det är det, tydligen inte för vissa.

    SvaraRadera
  27. Vi är blåvitt,, fritt från avskum.2011-09-23 14:36

    Anonym 23/9/11 13:59

    Du förstår inte varför Håkan inte lyssnar på er......muuuhahahaha.
    Alla vi andra som är normalbegåvade förstår absolut det.....pöbel, ingen vill ha er på gamla så försvinn.

    SvaraRadera
  28. Ja för det är ju precis det här som klubben behöver för att komma tillbaka igen, att fansen sätter ett sjukt stort tryck på att framgångar ska nås på en gång. För en sån miljö presterar ju säkert alla jättebra i!! Ge Stahre chansen för helvete och låt honom sätta sin prägel på laget.

    Jag tycker att värvningen av honom är helt klockren och jag har följt Blåvitt i många år, i med- och motgång.

    Blir så sjukt trött på folk som sätter sina egna inskränkta åsikter före föreningens bästa. Tyvärr tror jag att det finns de som gärna ser att det går åt skogen för Stahre (och därmed också för klubben) och då stöttar man inte Blåvitt, och då kan man lika gärna riva sitt årskort och stanna hemma.

    SvaraRadera
  29. 23/9/11 14:31
    Vilket hat? Det handlar om rivalitet och identitet. Vart går din gräns innan Blåvitt förlorar sin identitet? Allt som kanske kan ge framgång är ok? Hatten Söderberg som sportchef? Nils-Erik som vänsterback? Mutumba och Bojan på mittfältet? Sundgren som assisterande? Namnbyte till Sony-Ericsson Göteborg?
    Om du inte ser skillnad på föreningarna utan bara vill ha framgång till vilket pris som helst kan du lika väl hålla på aik direkt. Det är inte att kalla sig Blåvitt-fan.

    SvaraRadera
  30. Min kärlek till Blåvitt är starkare än mitt hat för nån spelare eller tränare, synd bara att det inte är så för alla "fans".

    SvaraRadera
  31. Blåvitt förlorar sin identitet

    SvaraRadera
  32. VÄLKOMMEN till IFK Göteborg Mikael Stahre! För mig kvittar vart du kommer från. Det är från och med nu som gäller. 100% hjärta för de blåvita färgerna är mitt enda krav.

    Våga ta de svåra besluten. Våga gå nya vägar, trots glopord från jag-ska-riva-mitt-årskort-supportrar.
    Nu gäller också för övriga ledningen att gå nya vägar och hänga på.

    Jag menar inte att herr Stahre skall ut å handla massa spektakulära spelare. Nej, spelarmaterial att vinna allsvenskan har vi redan. Det gäller bara å få fart i detta gänget. Rätt fart. Rätt inställning. Rätt j-lar annama.

    Där tror jag MS kan passa mycket bra in.

    Hälsar!
    självklart-årskort-nästa-år-supporter!

    SvaraRadera
  33. Roligt med alla som ska riva sina kort och lägga ner IFK!

    Passar väl bra jag köper mitt första då på levande sittplats.

    I ett sömnigt Sverige kommer detta som en kalldusch. Kommer bli grymt intressant och spännande vad detta kommer medföra. Stahre kommer ha en jävla press på sig. Enorm!

    Ska också bli kul se vad publiksiffrorna hamnar samt om alla ni som säger ni lägger ner IFK verkligen gör det. Om så är fallet är inte förlusten föreningens utan er personliga.

    ÄNGLARNAAAAAAAAAAAAAAaaaaa!

    SvaraRadera
  34. Haha vad är oddsen på att alla som skriver att de river sina årskort/klubben förlorar sin identitet är supportrar till något annat lag som bara vill hetsa? Det är en kanonvärvning av Mild och 2012 blir intressant!

    SvaraRadera
  35. Det är nu vi visar att vi är lojala mit blåvitt. Man kan tycka vad man vill om råttan men nu har han skrivit på för oss. Nu ställer vi in oss i ledet och slutar gnälla på råttan.

    SvaraRadera
  36. instämmer helt med 14:44

    SvaraRadera
  37. http://www.fotbollskanalen.se/1.1540681/2011/09/23/tv_ekwall_vs_lundh_stahre_alla_ar_gnagare_innerst_inne


    Är det detta vi vill ha?

    SvaraRadera
  38. Som tidigare påpekats är kärlek större än hat!

    Detta är mycket modigt av IFKs styrelse, Seppo, Håkan, samt Stahre.
    Den blåvita ledningen riskerar sin position och framtida status, för ett tränarval, som man anser vara det bästa för IFK Göteborg.

    Ytterst handlar IFKs framtid inte om någon provinsiell fejd med nationella klubbar (Hur avskyvärda de än kan vara). Som första steg handlar det om att återta positionen som Sveriges ledande klubb. Nästa steg är att bli Nordens ledande klubb. Som tredje steg skall vi etablera oss på den Europeiska scenen.

    Därför är det viktigt att anställa den tränare som är bäst skickad att nå dessa mål.

    Man kan diskutera huruvida Stahre är rätt person.
    Helt klart är i alla fall att Blåvitts ledning anser att han är rätt.
    Man är så säker, att man är villig att riskera sin framtid i klubben!
    Det förtjänar respekt!

    Jag tänker se fram emot 2012, full av tillförsikt. Jag tycker också att våra spelarförvärv ser riktigt bra ut!

    SvaraRadera
  39. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  40. mr Fix är bög ha ha

    SvaraRadera
  41. Nu visar det sig vilka som är de riktiga supportrarna och vilka som inte är det. Välkommen Stahre

    SvaraRadera
  42. Kommer inte gå på en match så länge stahre är tränare. Hej då Blåvitt!

    SvaraRadera
  43. Riva årskort är strunt, det kommer inte gynna någon och det kommer inte påverka blåvitts val. Gjort är gjort, Stahre kommer träna blåvitt. Han kommer ha sjukt höga krav att leva upp till...

    Minns senaste råttan i klubben. Carlsson blev en av mina favoriter för det slit han visade upp för klubben i våra hjärtan.

    Att se Hysén lyfta bucklan nästa säsong är allt jag bryr mig om, varisig det är en fågel, råtta eller en kombination som står bakom det!

    SvaraRadera
  44. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  45. mr fix. varför är men inte riktig suppoter om man inte gillar stahre och inte vill gå så länge han är tränare. Och att jag har varit på alla europa matcher borta sen 93 och dom flesta allsvenska matcher. Men nu har jag fått nog.

    SvaraRadera
  46. Anonym 15.00:

    Brist på argument? Tycker att Mr Fix har helt rätt. Som tidigare sagts, de som snackar om att riva årskort och tramsar sig är garanterat motståndarfans som är inne för att hetsa. Är det mot förmodan "fans" till Blåvitt så riv på.

    SvaraRadera
  47. Det är bara att acceptera att det blir Stahre så det är bara att ge honom vårt stöd och kärlek. Men blir vi inte bland de fyra nästa säsong, då vet det tusan om han ska få va kvar !

    SvaraRadera
  48. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  49. mr fix är bög

    SvaraRadera
  50. Mr Fix vem fan säger att jag älskar blåvitt jag har bara gått på matcher för att få supa och slåss

    SvaraRadera
  51. SM-GULD 2012!

    SvaraRadera
  52. Mr Fix Bara för att jag slutar gå på matcherna betyder ju inte att jag inte stöttar blåvitt

    SvaraRadera
  53. Jäklar va kul!

    Varmt välkommen Mikael!

    SvaraRadera
  54. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  55. Det här kommer bli riktigt bra, äntligen en ny tränare.

    Modigt beslut av blåvitt och nu jävlar vill vi ha försäsong 2012!

    SvaraRadera
  56. Svennis kom okänd utan meriter från Degerfors!

    Roger Gustavsson var väl mest en ungdomstränare....

    2 st relativt oerfarna som lyckades halvtaskigt.eller hur...

    Vad Stahre gjort tidigare är relativt ointressant.En sak stör oss alla och det är ett krav som inte är förhandlingsbart-Han MÅSTE gå ur DSM!NU!

    SvaraRadera
  57. Anonym 15.25: Han sa på presskonferensen att han begärt utträde ur DSM =)

    SvaraRadera
  58. Mr Fix: Du må gilla blåvitt, men du kan inte bete dig vettigt på en blogg.

    SvaraRadera
  59. vi har i nuläget 3 fd spelare som tränare. är det någon som på allvar bryr sig om att jonas olsson spelat i ifk? är det någon som kommer att sakna jonas olsson? nej, för att under olssons ledning så har ifk underpresterat gång på gång. vi kan ju inte ens vinna mot häcken. en apa får gärna träna ifk eller en sköldpadda eller en get eller en stare så länge vi börjar vinna igen.

    SvaraRadera
  60. Det visar sig att ALLA egentligen vill vara i Blåvitt. Även aikare.
    Lycka till Stahre!

    SvaraRadera
  61. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  62. Välkommen !!

    Bra att det kommer någon utanför "lådan"

    Han står i alla fall inte med armarna i kors vid linjen som JO.
    MS har auktoritet, pondus och ett helt annat kroppsspråk vid linjen.

    Lycka till !!

    SvaraRadera
  63. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  64. Stahre är en Gnagare - Vi är överallt

    SvaraRadera
  65. Vad är en rimlig placeringsförväntning på de tre åren?

    1-6-3?

    Gruppspel i Champions?

    SvaraRadera
  66. Många som hatar denna övergång här, men tänk på alla råttor som haft Stahre som sin gubbe - lär vara mycket snack om Judas där uppe. Vore skönt om blåvitt vinner mot AIK uppe i Stockholm och Stahre flaxar omkring i lyckorus över segern.

    SvaraRadera
  67. Sist jag kollade så betydde supporter att man stöttar laget, inte att man hotar med att sluta gå så fort allt inte går som man vill

    SvaraRadera
  68. Mr Fix här är blåvitt inmarschlåt nästa säsong http://www.youtube.com/watch?v=R87ct4sl-MQ.

    SvaraRadera
  69. Jag tror på Stahre. Nu jävlar har klubben äntligen börjat satsa. 2012 kmr bli ett bra år

    SvaraRadera
  70. Jag är själv emot värvningen av stahre, men alla ni som säger "river mitt årskort" "hej då blåvitt" osv... Det är fan inget stort ifk-hjärta ni har! Det är klubben man stöttar och skiter man i att stötta efter en dålig värvning kan man lika gärna stanna hemma för gott, jävla mongon!

    Hata gnaget!

    SvaraRadera
  71. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  72. 1891 sa...

    Var han inte Bajen innan och nu IFK. HATA AIK!

    VÄLKOMMEN!

    SvaraRadera
  73. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  74. Mr Fix Han har inte gått ut än vilket jag tycker är jävligt dåligt för det har ju varit klart länge att han ska träna
    blåvitt

    SvaraRadera
  75. Ja äntligen känns det som att vi satsar på riktigt, klockren rekrytering av tränare, nya KG på gång, bra spelarvärvningar. Trots att den här säsongen varit åt h-vete så är det härligt att vara blåvit just nu!

    SvaraRadera
  76. Tappar vi en enda poäng mot aik så åker han. Han är gnagare vad han än säger. Gå med i DSM i januari för att idag sitta och säga "aik ligger bakom mig". Fy fan!

    SvaraRadera
  77. Anonym 16.09: Ok så han är gnagare vad han än säger? Hur tycker du att vi går vidare nu när han är vår tränare? Ska vi bua ut honom och göra hans tillvaro här till ett helvete? Vilken inverkan tror du det har på klubben och tror du att det hjälper laget? Eller ska vi bara hata honom i tysthet? Personligen kommer jag att stötta Stahre till 100% eftersom han tränar Blåvitt och jag stöttar alltid Blåvitt.

    SvaraRadera
  78. Haha... Sjukt kul att läsa om alla som skall riva årskort och inte följa IFK mer. Sluta lipa för fan. Går det bra och ni vill komma tillbaka så kommer ni betraktas som patetiska medgångssupportrar!

    Tycker det skall bli grymt kul med Stahre!

    SvaraRadera
  79. Det ena lägret anser att en tränare som tagit guld med AIK inte kan träna IFK Göteborg, av den anledningen att föreningens identitet urholkas. De här människorna skiljer av princip inte på sak och person, utan ser dem som två sammanflätade storheter.

    Det andra lägret menar att tränarens klubbhistorik inte är fullt så viktig, utan att han i stället ska bedömas efter de resultat han levererar. Det är en pragmatisk hållning som de här människorna delar med beslutsfattarna i IFK Göteborg. Problemet med den här positionen är ju att vi aldrig kan veta hur det kommer att gå före nästa säsong är avslutad. Därför är den här inställningen "tom" eftersom den inte säger något om nutiden.

    Om vi blickar över skyttegravarna hade det varit intressant att höra vad Ni tycker om de idéer som Stahre kan tänkas ta med sig till föreningen. Det har vi hört oerhört lite om idag. Även intervjun på officiella handlade tråkigt nog uteslutande om den polemik som nu utspelas i detta kommentarfält.

    Hur kan spelet komma att förändras? Vilka spelare kan tänkas passa in i Stahres värld? Kommer IFK att gå tillbaka till att vara en maskin och skrota de försök som gjorts till att spela någon typ av estetiskt vacker fotboll?

    SvaraRadera
  80. erikbe sa...

    Sist jag kollade så betydde supporter att man stöttar laget, inte att man hotar med att sluta gå så fort allt inte går som man vill


    Då får du nog kolla igen. Det finns lika många definitioner på supporter som supportrar. (För att skriva om en känd fras från tv.)

    Så t.ex. dom i Manchester U. som protesterar mot ägaren Glazer och vill ha bort honom, dom är inga riktiga supportrar??

    Lägg inte ord i våra munnar. Alla supportar sitt lag på sitt eget sätt.

    SvaraRadera
  81. Trött på vissa2011-09-23 16:26

    Seriöst ni som gapar om att guldet ska vara säkrat efter halva säsongen och att försäsongen ska se ut si och så. Mitt svar till er:
    (tänk er Magnus Betnér som skriker). HERREGUD ERA JÄVLA EFTERBLIVNA IDIOTER STANNA HEMMA DÅ OM NI ÄR SÅ KORKADE ATT NI A. ROPAR EFTER NÅGOT SOM ÄR PRAKTIKSKT TAGET OMÖJLIGT ELLER B. NÅGOT SOM INTE HAR NÅGON FUCKING BETYDELSE ALLS! STAANNAAA HEMMAAA FÖR FAN! RIV ERA ÅRSKORT

    SvaraRadera
  82. Välkommen!

    Nästa år då jävlar!

    SvaraRadera
  83. Jag fortsätter gå på matcherna. Det är Stahre som ska lämna inte jag!!!

    SvaraRadera
  84. AVGÅ! 23/9/11 16:25

    Så vad betyder support för dig? Kvartsamtal, hot, hat osv.?

    SvaraRadera
  85. Skönt att slippa JO...

    Välkommen Stahre!

    SvaraRadera
  86. Ni som säger att nil lämnar ifk/river åskorten, riv dom då ? blåvitt behöver riktiga supportrar. Riktiga supportrar står kvar vid sitt lag vad som än händer.

    SvaraRadera
  87. Det finns bara ett mål: GULD
    Inget annat gäller.
    Nu har det gått så jävla illa ett antal år så nu skiter jag i vem som tar rodret i detta skepp men GULDET SKALL HEM TILL GÖTEBORG.

    Jag mår fortfarande fysiskt illa av att tänka på A*K-matchen där vi missar guldet. Vägrar att få den känslan igen, eller som nu, att hamna i ingenting.

    SvaraRadera
  88. erikbe:

    Allt är inte svart eller vitt..

    Hoppas du inte är en som sitter och hyschar folk som skriker på GU.

    SvaraRadera
  89. Det här med att döma ut folk som supportrar är så jävla löjligt. Och vadå klubben är inte tränaren? Klubben manifesterar sig i spelarna och klubben som är där och då, det är inte något jävla metafysiskt väsen...

    SvaraRadera
  90. GULD eller AVGÅ!

    SvaraRadera
  91. hoppas fan att du hurrar när vi gör mål mot gnaget annars fan ta dej !

    SvaraRadera
  92. Tror att Stahre kommer att göra bra ifrån sig, bara han får chansen, inte minst från oss supprtrar. Visst, han har aikhjärta men har aldrig snckat dåligt om oss. Många aikare är svin men Stahre verkar inte vara en av dem.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  93. Vi ska nog fan få dig attt flyga iväg snart, din satans FB Stare!!!

    SvaraRadera
  94. HELVETS JÄVLA SKIT.

    SvaraRadera
  95. Riv era kort men kom inte krypande tillbaka om Stahre lyckas. Lämnar ni nu lämnar ni för gott och kan inte kalla er supportrar.

    SvaraRadera
  96. Men lägg av med snacket om guld eller avgå, tror ni att det gynnar laget att sätta den pressen?

    Stahre tränar Blåvitt nu och de som inte tänker göra sitt bästa för att stötta klubben på bästa sätt får hemskt gärna stanna hemma. Hoppas att alla fattar att det bara stjälper laget om folk försöker göra livet surt för Stahre.

    SvaraRadera
  97. Burop från minut ett. Internbox varje match. Kommer bli en fin säsong. Tack Håkan för att du gör kaoz.

    SvaraRadera
  98. Grattis alla gråvita sossefans för att ni äntligen har möjlighet att frigöra er från inaveln och att-vi är- så-djävla-duktiga-så-vi-klarar-oss-alltid-själva-utan-inblandning-från-övriga.

    SvaraRadera
  99. Det är inte vissa grupperingar som ogillar detta.

    Det är en BRED MAJORITET av blåvitts PUBLIK som ogillar detta.

    Men visst.
    Guld eller stick! (inkl Mild)
    Ribban är lagd.
    Kanske bra?

    Vi får se...

    SvaraRadera
  100. Aldrig mer vidriga IFK!!!!

    SvaraRadera
  101. Anonym 17.28:

    Och hur vet du att det är en bred majoritet av publiken som ogillar Stahre?

    Personligen tror jag att många av de Stahre-kritiska inlägg som skrivits här är skrivna av supportrar till andra lag som bara vill trolla. När folk skriver att man ska riva årskortet efter x antal år så känns det ganska osannolikt. Om än det är så att många ogillar Stahre så vad ska ni göra?

    Sabbar man lagets förutsättningar att prestera maximalt genom att bua och liknande bara för att få visa att man inte gillar Stahre så är man ingen Blåvittsupporter, då sätter man sig själv och sina åsikter framför föreningens bästa.

    SvaraRadera
  102. Mild har sålt våran själ.

    SvaraRadera
  103. Så fan heller att det är andra lags supportrar som skriver sitt missnöje ditt jävla UFO.

    Han tog guld med AIK och hade minst gjorda mål i hela allsvenskan så det är slut med gladfotbollen nu.

    Peta in 1 sen backar alla hem.

    SvaraRadera
  104. 10 år med årskort lägger jag ner nu! tack o hej, SKANDAL!

    SvaraRadera
  105. Anonym 17.37: Och det vet du hur då?

    Vissa av kommentarerna är ju bara för osannolika, är helt övertygad om att det är folk från andra lag som trollar i vissa av inläggen.

    SvaraRadera
  106. Varför skriver man varmt välkommen till Stahre.
    Det är nog upp till var och en att bedöma den saken.
    För mig är han inte välkommen jag minns då han tog guld med AIK:

    Arbetslös 1 år?? Billigt och bra med andra ord.

    SvaraRadera
  107. Debatten har hela tiden handlat om Blåvitt kan ha en AIK profil som tränare eller inte. Som om han garanterar ett SM guld. Har någon tänkt på om han är kvalificerad?

    Blåvitt har stämplats att spela tråkig fotboll. Kommer Stahre fixa detta? Kanske det men t.ex 2009 gjorde Blåvitt 17 mer mål än AIK. AIK snittade 1.2 gjorda mål per match. Stahre kan visa sig bli en framgångsrik tränare i Blåvitt. Men jag vet inte ens om jag tycker han är kvalificerad, sen att en gräns har passerat när man tar in en råtta är bara sjukt i min värld.

    SvaraRadera
  108. 23/9/11 17:41

    Men fattar du trångt det är inte andra supportrar som skriver om Stahre. Din dinglist.

    SvaraRadera
  109. En råtta till blåvitt?

    Avgå Mild du är körd.

    SvaraRadera
  110. Sluta jämföra Stahre med Rehn, Niklas, Pärlan etc.

    Rehn är en legend i blåvitt i minst lika stor utsträckning som i Djurgården. Rehn har sina bästa år och meriter i IFK Göteborg.

    Pärlan skiter i Gais

    Att sella spelat i HBK, vem bryr sig?

    Tycker isåfall det är värre med Tobias Hysén som sänkte oss och tog vårt guld 2005 med Djurgården på Ullevi med sina 2 mål... Det dröjde några år innan han betalade tillbaka det vilket han nu gjort med råge.

    Stahre kommer från AIK och tog alla sina meriter på vår bekostnad i färskt minne.. Däri ligger skillnaden

    Guld eller avgå!

    SvaraRadera
  111. Tycker att lipsillarna en gång för alla har bevisat att det verkar vara hatet till motståndarlagen som är viktigare än kärleken till blåvitt.

    Gör nu slag i saken och klipp era årskort!

    SvaraRadera
  112. Enligt uppgifter har mild givit honom högst lön av alla tränare genom historien.

    prestera redan på försäsongen eller avgå

    SvaraRadera
  113. Skiter fullständigt i vilken/vilka klubbar våra tränare vart i innan vilket lag han håller på !Så länge som han förespråkar en rolig fotboll att se på bojkottat Jonas Olssons skitfotboll i snart 1,5 halv år undantaget premiärmatchen hemma i år och saknar blåvitt kommer givetvis att börja gå på GU igen med förhoppningar om att det ska spelas FOTBOLL där inte det eviga tjongande som det vart de sista åren så spelar du rolig fotboll så hjärtligt välkommen Stahre

    SvaraRadera
  114. Anonym 17.41:

    Håller med, snacket om att klippa kortet efter 30/10 år är lite väl dramatiskt för att kännas äkta.

    Välkommen till Blåvitt Stahre!

    SvaraRadera
  115. Vore kul om alla riktiga änglar, inte femtekolonnarna, bojkottade alla matcher med den flygande råttan, staren! Då får vi se vilka förrädarna är och kan ta hand om dom på lämpligt sätt!

    äkta ängel

    SvaraRadera
  116. Den blåvita skaran står splittrad. Det pratas om äkthet från båda håll. Tycker faktiskt att Stahres motståndare har de bästa argumenten. Från andra sidan hörs mest "framgång öh öh bakåtsträvare ööh ni älskar inte bara hatar" Känns inte så djupt.

    Mild se dig om efter nytt jobb. För du sitter väldigt löst. Och det gäller dig med Vaihela. Tvi för er och er brist på förståelse för oss som lever med Blåvitt tills vi dör!

    SvaraRadera
  117. Välkommen Stahre! Fy fasen va gött med lite kaxighet. Att springa runt som svennebanan a la J.O och be om ursäkt för sin existens håller inte i en mästarklubb och Sveriges mest framgångsrika fotbollslag genom tiderna. Nä nu när sosse-eran är över kan vi nog alla pusta ut. Ni som inte gillar detta och vill hålla fast vid vänstern eller sossarna kan väl ringa facket och grina ut. Vi andra ser fram emot det mest spännande året sen typ 07.

    Ha det fint
    / Sundbybergs största blåvita hjärta

    SvaraRadera
  118. Undrar hur billig han va med tanke på att han inget arbete hade på ett år.

    Man får det man betalar för.

    AVGÅ

    SvaraRadera
  119. Inte en krona från mig att se detta förräderi och usla fotboll.
    Inte en enda krona so sagt.

    SvaraRadera
  120. Det är MR Fix och dessa sk fans som slickar mild o co i röven för en 7 plats i Allsvenskan..
    Tränare kommer från ajk, djurgårn, och div andra klubbar. Mild är stolt över att inte lyssna på fansen som betalar hans lön.
    Mild, du har bara lyckats med att dela på supportrarna och kanske få en 7-5 plats i serien. Dax för oss fans att visa rörlighet också..

    SvaraRadera
  121. NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!

    SvaraRadera
  122. Anonym 18.40:

    Du mfl pratar som om vi vore i färd med att bestämma vilken tränare vi ska ha. Jag ser inte att Stahre-motståndarna har framfört vettiga argument som förhåller sig till det faktum att Stahre är vår tränare nu och sitter på ett treårskontrakt.

    Till de som är motståndare, vad finns det för er att göra? Bojkotta? Ja, ingen kan hindra er. Leva jävel och göra det svårt för Stahre? Svårt att hindra någon där också men jag hoppas att alla fattar att det går ut över laget och föreningen också.

    Kom gärna med konstruktiva förslag.

    SvaraRadera
  123. Dra åt helvete Stahre!

    SvaraRadera
  124. Mr Fix sa...
    Kan bara hålla med dom riktiga blåvitt supportrarna. Välkommen Stahre. Du har nu Sveriges bästa jobb du är huvudtränare för IFK Göteborg. Jag med många tror att du är rätt man. Jag är oxå glad att tack vare att du kom slipper vi troligtvis alla "slagsmåls pojkar" vilket gör att folk vill komma och se blåvitt igen. Att ha en AIK:are som tränare är ingenting mot att behöva förklara sig över alla patetiska idioter som slåss (I blåvittsfärger) Inga vill ha er på Gamla Ullevi. Stanna gärna hemma säg upp erat medlemskap, riv era årskort. Det önskar jag att ni hade gjort för längesen.

    23/9/11 14:58


    Va fan e detta?
    Vem är du Fix?
    Från vilken planet?
    Inte så gammal i gamet va?
    Eller bara IT-supporter?

    Vi som lade grunden i början av 90-talet för en supporterkultur som annars inte funnits idag fattar inte vad du pratar om.

    Stahre är jävligt känsligt. Många av oss har oerhört svårt för detta. Inte alla men många.

    Mr Fix gör allt för att polarisera. Men han lever i en konstgjord värld där alla som får en klump i magen pga Stahre är lika med Wisemen av idag.
    Så ser inte verkligheten ut.
    Men det skiter Mr Fix snorunge i för han var nog mobbad i skolan eller nåt annat som betungar honom.

    SvaraRadera
  125. Jag har skrivit tidigare vad jag tycker om Stahre som tränare och orkar inte älta det en gång till men nu när han är vald så tycker jag att han ska få en chans.

    Riktigt positivt dock med Edlund som assisterande - DET är en riktigt bra värvning för IFK Göteborg!

    Det har gnällts så förbannat mycket på JO och några av våra egna spelare att jag hoppas att det inte är samma fans som skriker mot Stahre.

    Samtidigt är jag besviken på presskonferensen. Jag hade väntat mig mer både avseende idéer för utveckling av spelet och ett tydligare avståndstagande.

    Nu är det som det är och det enda som gäller är: Upp till bevis!

    SvaraRadera
  126. Låt oss fixa mr Fix - för gott!!!

    SvaraRadera
  127. Det finns en del som inte läser inläggen här på bb. Jag har läst varenda en. De som inte läst alla goda argument mot pippin och de som inte tar till sig förslag från oss som inte ville ha pippin. LÄS ALLA INLÄGG SEDAN 2 MÅNADER BAKÅT!!
    Det är svårt att inte se denna "värvning" som enbart kommeriellt, inte sportsligt. Tidningar kommer att skriva mycket om detta i vår och Mild spår att vi som är emot inte kan motstå denna kraftiga reklam att stahre tränar blåvitt så vi kommer till ga ändå. det är syftet, inget annat.
    Troligtvis va han inte så dyr heller. pippin kan sparkas när som helst.

    SvaraRadera
  128. 19:54 här ska du få konstruktivitet: Alla som ogillar tränarvalet fortsätter gå på matcherna för det är inte vi som ska bort, det är Stahre och Mild. Och när det är verklighet efter nästa årsmöte tillsätts en tränare som inte håller på vår värsta fiende! Simple as that.

    Men nu lägger vi ner debatten. Totalt meningslös när vi har så olika utgångspunkt. Vi kommer aldrig kunna närma oss varandra. Båda vill ha framgång, men jag vill inte ha det till vilket pris som helst.

    SvaraRadera
  129. Anonym 21:27:

    Varför skulle Mild och Stahre vara borta efter nästa årsmöte?

    SvaraRadera
  130. 19:54

    Kan du inte sluta fokusera på våra fiender och istället fokusera på klubben du håller på?

    Om vi vinner guld 2012 med Stahre, kommer du inte bli glad då? Eller skall du stå med en bärs i handen och skrika på Håkans avgång?

    Skärpning för fan!

    SvaraRadera
  131. Är nästan helt säker på att alla Stahre hatare som skall "klippa sitt årskort" är bråkandes pack-supportrar som ändå ingen vanlig supporter vill ha på sin sida. Kanske en riktig win-win situation som Håkan skapat genom att ta in Stahre :-)

    SvaraRadera
  132. 23/9/11 21:45


    Ett UFO till.

    SvaraRadera
  133. @Marcus 1621, det var fanimej det mest intelligenta jag läst på en fotbollsblogg i allmänhet och på baraben i synnerhet. Trodde fan inte att det fanns någon intelligens kvar bland "fans", men det var roligt att bli motbevisad.

    SvaraRadera
  134. Jag har varit motståndare till Stahre innan, men va fan... nu tittar vi framåt! De ca 5 fjuniga supportrar som sviker Blåvitt för en sån här sak behöver vi ändå inte... bye, bye

    SvaraRadera
  135. @21:23 - jag var inne på samma spår igår: att det blir ett uppsving i media. Tycker dock att medierapporteringen har varit mycket måttlig med tanke på hur kontroversiellt det är. Ok att presskonferensen för en gångs skull var knôkad men hade väntat mig mer analys, mer uttalanden och mer debatt - inte minst med tanke på att de flesta journalister verkar ha känt till detta länge och kunnat förbereda ordentliga reportage att publicera direkt när det offentliggjorts.

    Antingen har media gjort ett dåligt jobb eller också bedömer de att nyhetsvärdet i Göteborg är för lågt.

    SvaraRadera
  136. ja detta var riktigt modigt! mitt största problem med stahre var att han betalade pengar till solna, men nu när han klart och tydligt tagit avstånd från detta, så låt se var han går för!

    Men kraven kommer vara otroligt stora nu! lite oro känner man inför vad som händer om resultat uteblir.

    Det känns nästan som hela Blåvtt har gått "all in" spännande....eller...

    SvaraRadera
  137. Alla fattar väl att det bara är 13-åriga internet-huliganer från Floda som är de som skriker mest om äkthet och att klippa kort.

    Välkommen Stahre!

    SvaraRadera
  138. Eftersom det inte är nån större uppmaning att klippa ett årskort som är giltigt i fyra matcher till så är det ingen större uppoffring. Klipp sönder er matchtröja istället, och posta videon på jutuuub så vi får se hur äkta ni är.

    För övrigt kan man ju undra om de som pratar om att blåvit förlorar sin identitet genom att associera sig med en av "dom", känner likadant när det flyttar in somalier i bostadsområdet. Har ni lite svårt med det här att inte dela in folk i vi och dom? Eller är det bara zverigedemokrater som inte får göra sånt? Verkar lite skönt svennigt och bakåtsträvande att inte låta multikulturalismen omfatta även relationen mellan sthlmare och gbgare.

    SvaraRadera
  139. Ok... några av oss är jätte arga över tränarvalet! Men kolla gnagarforum, där finns det några som är jätte-jätte-jätte arga. Dom hoppas t.o.m att det ska gå dåligt för oss (även) nästa år! Oops :/

    Fan va gött det ska bli å slå solna nästa år!

    SvaraRadera
  140. 23/9/11 23:16

    Man behöver ju varken vara einstein elle filosof för att kunna förstå att Stahre känns fel för många blåvita.

    Visa lite respekt för dina medsupportrars känslor tack.

    SvaraRadera
  141. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  142. Kommer inte sakna alla jävla fjantar som lägger ner Blåvitt pga en före detta aiktränare. patetiska småglin. MIKAEL STAHRES BLUEWHITE ARMY!

    SvaraRadera
  143. Anonym 23:38: Hahaha exakt, du är välkommen Stahre!

    SvaraRadera
  144. "Jag ska klippa mitt kort, klippa min tröja, jag ska göra kaoz med IFK"

    SvaraRadera
  145. Han sa 2009 att han aldrig skulle träna Dif,Bajen,Eller Blåvitt. Var det ingen annan som ville ha honom ?Avgå Mild och ta styrelsen med dig.

    SvaraRadera
  146. Han sa 2009 att han aldrig skulle träna Dif,Bajen,Eller Blåvitt. Var det ingen annan som ville ha honom ?Avgå Mild och ta styrelsen med dig.

    SvaraRadera
  147. 24/9/11 01:18

    Källa or it didn't happen.

    SvaraRadera
  148. Alla ni små som inte varit med tillräckligt länge: Det fanns en tid för inte så länge sedan när Vi stod högt över löjligt nationellt smågnabb. Vi var ett europeiskt lag. Allsvenskan var bara en transportsyräcka till CL, och vårt spel, även i AS var anpassat för att funka i Europa. Visst har det alltid varit extra gött att spöa AIK, med på den här tiden var det självklart att de bästa och mest lämpade spelarna spelade i Blåvitt.

    Det är denna särställning vi ska tillbaka till. AIK är ingenting i ett europeiskt sammanhang. Jag tror att vi är på rätt spår.

    SvaraRadera
  149. Mild ska lynchas på avenyn.

    SvaraRadera
  150. Nu har fettot mild ta mig fan gått över gränsen! !!

    SvaraRadera
  151. Varför hatar IFK AIK så mycket?
    Jag vill seriöst veta...

    /ej insatt i fotboll

    SvaraRadera
  152. IFK AIK är ganska lika egentligen.

    - överlägset största lagen i sina respektive städer.

    - supportrar från alla stadsdelar, samhällsskick och kranskommuner, och hela landet för den delen.

    - blir mer än gärna anklagade av rivalerna från samma stad att deras supportrar är svenniga och ibland rasistiska.

    - bådas supportrar gillar att framhålla att de minsann är "störst i stan"

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.