ÅRSKORT. Vi suger rejält på att sälja årskort. Enligt hemsidan är 4022 årskort sålda. Det är ca 25% av kapaciteten. Ni kanske tycker det är bra ändå?
IFK Göteborg har haft över 100 år (!!) på sig att bygga upp en relation till alla sina supportrar och se till så att hemmaarenan är slutsåld match efter match. Det går inte att skylla på de tre senaste årens resultat, vilken slogan som lanseras etc. I min mening ska ett årskort vara åtråvärt och nästan svårt att få tag på om man inte redan har ett. Idag ser det inte ut så...
I en tidigare intervju med Andrej Häggblad, marknadsansvarig, sa han att 15000 årskort/biljetter ska säljas till varje hemmamatch 2015. Tyvärr ser jag fortfarande inga aktiviteter som tyder på detta eller gör så att intresset för årskort har ökat. Det ser mer ut som om försäljningen minskar!
Supportern Kristoffer Norén har plitat ihop lite statistik gällande årskortsförsäljningen som visar att vi går åt helt fel håll jämfört med de senaste åren. Det går inte längre att leva på gamla meriter. Det gäller att ta i med hårdhandskarna och börja leverera fler konkreta aktiviteter som i slutändan genererar ett ökat intresse och fler sålda årskort.
Jag hade gärna sett att vi har 18000-20000 personer som är beredda att köpa ett årskort. Vägen dit är tyvärr väldigt lång. Det är konstigt med tanke på att vi är Sveriges populäraste lag.
Vad tycker du?