Katastrof att Söder inte får mer speltid. Och varför tar man in Olsson i truppen istället för Kamal eller exempelvis Falsetas.
Denna man begår sådana tjänstefel att det inte finns. Byta ut Sana!? Snälla... Stackars Robin som kämpar och sliter om att få spela... På KANTEN, killen brilijerade fan som anfallare för 2 år sedan, gjorde det sedan bra i U21 EM, gav allt, blev skadad. Vad får han för det? En jävla bänkplats i allsvenskan och tvingas le när han tilldelas en plats på yttermittfältet där han egentligen inte hör hemma. Snälla Jonas, snälla...
Olssons mobbing av Söder kan kosta den här föreningen oerhört mycket pengar. Dessutom håller bilden av oss som en förening som ger talangerna chansen på väg att försvinna.
Han måste bort snarast.
Vi kommer ändå inte ta oss till guld i år, och dessutom finns det inget som säger att en ny tränare skulle göra det sämre.
Haha, det börjar bli lite väl mycket 14-åriga medgångssupportrar här! Det räcker att blåvitt, efter tre raka, bara tar en pinne för att skaran åter ska börja skalla om JO:s avgång. Skärpning! Såg ni matchen?!
AVGÅ HANNES STILLER!!! Hur i helvette tänker J.O. tänker han att han ska tänka, eller tänker han inte alls? Förhoppningsvis så tänker Söder lika lite som Olsson och blir kvar i blåvitt ett tag till. Men om han tänker så som vi är vana vid att se honom tänka så tänker iaf jag att han har tankarna på att försvinna fort. FÖR HUR I HELVETTE KAN HANNES STILLER FÅ HOPPA IN,eller hoppa och hoppa, rättare sagt rulla.
får hålla med tomas, 20:09.. matchen var fantastisk att se på - en riktig rysare! Jag tycker att jonas är en rätt bra tränare trots allt, han tog oss ur skiten, och jag tror att han är viktig för att blåvitt ska fortsätta vara ett lag, allihopa tillsammans... det finns antagligen någon anledning till varför bärkroth fick ta sanas plats, och varför drugge, sella, stiller och T.O värderas högre än de unga talangerna - det är bara svårt för oss supportrar att förstå ibland.. alla i och kring blåvitt gör sitt yttersta för att vinna, för oss supportrar, så vi kanske borde göra vårt yttersta för dem också - istället för att bara klaga, gnälla och hitta brister och fel i minsta lilla grej.. Kom igen, skärpning! ett poäng är bättre än noll - dessutom klättrar vi fortfarande i tabellen.
Vänner, vänner, vänner...Nu får ni börja titta på det här lite nyanserat! Vi börjar med det uppenbara...att undra varför Söder, Sana, Bärken och Kamal värderas lägre än Stiller och Drugge är lätt att svara på, dom konkurrerar helt enkelt inte på samma position. De fyra förstnämnda ska inte spela släpande forward. Punkt slut! Och till dom då som säger att Söder inte hör hemma på kanten...ska han peta Tobbe då eller? Han har ju "bara" gjort 6 mål såhär långt Slutligen, Glenn (20:01), att inte Kamal är med i truppen beror väl på att vi redan hade 2,5 kantspelare på bänken + Elmar och Tobbe på planen. Och Faltsetas????? Har du sett honom "spela" så förstår du varför Olle satt på bänken istället för honom!
Förstår att han har bytt in Killer Stiller. Alternativet i den rollen hade INTE varit Söder utan Olsson och upp med Seb. Killer Stiller har i tidigare matcher dessutom bytts in som rutinerad gubbe på övertid för att spela av matchen, Söder har fått två inhopp hittills och hade vi gjort ett ledningsmål är jag övertygad om att Söder fått en kvart redan idag. Men ska man plocka Sella som gör 2 assist eller Tobbe som alltid gör mål? Sana fick dessutom ett par rejäla smällar i första så JO kanske visste något som inte vi vet och inte ville riskera Sana.
Men en bra ide om man byter in Stiller är kanske att säga till honom att springa. Jag såg honom seriöst inte någon nytta på planen alls idag. När tobbe vinner en nickduell i slutet och nickar hemåt till våran offensiva mittfältare så finns inte Stiller där. Han går istället och lunkar och tittar mest på publiken. Om han hade tagit i lite istället så hade han hunnit upp den bollen och va hade haft ett farligt anfall.
Nu får vi lugna oss lite. Bärkroth kom ju in istället för Sana. Bärkroth är väl inte 33? Det var inga lyckade byten idag men inte några totala självmål som hemma mot HIF. Snarare är det defensivt det måste bli bättre, vi rullar ju boll bra och gör mål.
Nu var d det här med att titta lite nyanserat på saker och ting! Utnyttjar vi Stiller på rätt sätt så besitter han spetskompetenser som ingen annan i truppen har! Stiller ska inte löpa i djupled, han ska inte slå dom avgörande passningarna. Han ska in och förstärka vårt defensiva och offensiva huvudspel, han ska grisa och han ska låsa fast bollen. Och det gör han ALLTID när han är på plan, tråkigt att så många inte har vett att uppskatta dessa oerhört viktiga kunskaper!
Helt otroligt att folk skyller på JOs byten, det är fan inte där vi förlorar 2p idag, nej det är vårat extremt dåliga försvarsspel och då framför allt Ragnar som var under all kritik idag, det är där vi förlorar inte att vi byter ut en Sana som var tveksam till spel innan matchen i 70 minuten. Men det är väl som alltid har man bestämt sig för att hata en sak så söker man bara fel där, och aldrig efter de riktiga felen. Och nej jag säger inte att det var ett bra byte för det va det inte, nej jag säger att det är försvarsspelet idag som gjorde att vi tappa 2 poäng.
Det är trots allt Sanas första säsong som ordinarie i högsta serien. Kanske inte helt dumt att matcha honom lite försiktigt så vi slipper ännu en allvarlig skada på en ung talang. Med tanke på hur allvarlig Söders korsbandsskada var så är det inte omöjligt att han aldrig kommer tillbaka till den nivå han var på innan. Så matchningen av Sana är jag rätt nöjd med om det är skadeprevention som är tanken.
Fruktansvärt bra sagt! Äntligen ngn som har vett att kritisera rätt människor...får jag bestämma så ska Seb ha sig en skopa också. Han springer mest runt och gestikulerar och gnäller på lagkamrater när han själv faktiskt inte presterat som han kan på hela säsongen!
Bärkan var rutten när han kom in istället för Sana. Sana plockades av för att han fick en smäll, han haltade rätt illa när han kom bort och tackade klacken efter matchen (jävligt skoj!).
Stiller var helt okej, betydligt bättre än Drugge i alla fall. Han funkar som target, och även om han inte är så snabb så är han stark.
Jag tycker också att TO borde kommit in istället för Drugge idag och att Sebban då gått upp.
Väldigt illavarslande var det att se samspelet mellan målis och mittbackar. Det blev smärtsamt tydligt att Ragge inte har fullt förtroende för Sandberg. I min bok är en ny målis det viktigaste nyförvärvet, en med vettiga fötter och med kommunikativ förmåga.
Om JO verkligen hade velat försöka ta 3 p. hade han spelat 4-4-2 med Hysén och Söder längst fram sista tjugo. JO har förbättrats oerhört, men han kör fortfarande samma byten oavsett matchbild: Sana ut - Bärken in, 10:an ut - Stiller in. Match efter match.
Haha 21:01 vad snackar du om? Man kan ju inte spela folk 60 minuter match på match för att man är rädd för att de ska skada sig?! Dummaste jag hört på länge.
Det här är spelare som tränar varje dag och som spelar matcher vecka ut och vecka in. Herregud, det är ingen som tänker att man inte kan spela nån för att man är rädd för skador.
Sella har gjort det riktigt bra med sina assist i matcherna, men han orkar ju inte mer än 60 min! Då måste han bytas ut. När nu Sana är jättebra kan jag inte förstå att han blir utbytt. Är det bestämt på förhand?
Det finns inte något annat lag i Allsvenskan som hade tackat nej till Söder. Vi har den här supertalangen i laget och han får inte chansen för att Stiller går före!
Visst Robin har haft en svår korsbandsskada, men han är ju tillbaka i fysisk form nu. Det som fattas är speltid för att komma i matchform. För vi vet ju att han har hög kapacitet.
Lika bra att vi säljer honom eller lånar ut honom faktiskt. Han är forward och kommer inte att få spela forward i IFK så länge vi kör med en ensam anfallare. Robin är i akut behov av speltid för att fortsätta utvecklas och det verkar han inte kunna få hos oss. Hade jag varit honom hade jag väntat tills uppehållet och ändras inte situationen så skulle jag be om att bli utlånad till en annan allsvensk klubb.
Efter att ha läst folks kommentarer undrar man hur de tänkt att startelva och byten skall se ut. Bärken, Sana, Hysen, Kamal, Söder, Seb, Sella alla skall spela. Hur hade ni tänkt där. Att tro att Bärken och Kamal har något som helst värde på marknaden är löjeväckande. Söder sitter på bänken av en anledning antingen är han inte 100% och tränarna vill inte chansa eller så är han så långt efter spelmässigt efter skadan. Varför förutsätter alla att IFK Göteborgs organistaion inte kan någonting överhuvudtaget?
Hörru 21.10 Vad jag sett av fotboll är det vanligt att skadas när man flyttar upp till högre serier som ung spelare oavsett om man tränar varje dag. Tycker inte alls det är speciellt dumt att inte matcha sönder ännu en talang. Absolut tycker jag man ska vara aningen försiktig med matchning med första säsongen som ordinarie för riviga unga spelare som Sana. Valet på minut 60 däremot är mest bara konstigt, finns inget logiskt i det.
Jesper Blomqvist must... Efter vad jag har fått höra så va bytet bestämt sedan innan, detta pga smällen Sana fick på träningen som gjorde hans medverkan i matchen lite tveksam. att han sedan fick en smäll i första gjorde det nog inte bättre.
Håller snart me Kåmark o gänget... Det här är bedrövligt och smygrasistiskt... HUR kan man byta ut Sana efter hans insats idag? Och mot Bärken? Allvarligt?? Killen kan ju fan inte pricka mål från två meters håll.
Är det bara jag som är rätt nöjd med 2-2 borta mot Norrköping? Jag menar, dom är ju rätt bra, och alla som såg matchen vet det! det är ju inte Syrianska vi snackar om! Sen håller jag med om att drugge inte ska spela och att sella såg blek ut i slutet. Men med Sellas facit byter man inte ut han i första taget.. då skulle vi nästan ha mer befogenhet att snacka tjänstefel!
Håller med alla. Men oavsett byten och vem som skall spela etc etc. Jag håller med er alla. Men i denna matchen var vi så mycket bättre än peking. Vi var faktiskt b¨riktigt bra i denna matchen. resulttet känns som en stöld. Vi var klart värda/skulle ha de tre poängen.. Så var det faktiskt. Fortsätter vi så här ch spelar med Söder och Sana kan det bli GULD!
Att Sana byttes ut är väl uppenbart för alla som såg matchen och att han fick två riktigt rejäla smällar. Med tanke på att Bärk är i god form tycker jag att det var riktigt att byta ut Sana även om han gjorde det mycket bra idag. Söder konkurrerar med dessa bägge herrar som båda är i bra form - Bärk har aldrig varit bättre i blåvitt än nu - samt Tobbe. Visst kunde man gett Söder 15 minuter men vid ställningen 2-2 är det helt rätt att behålla Sella och Tobbe, de ligger ju trots allt bakom mer än hälften av våra mål och är egentligen de enda spelarna vi har som verkligen kan avgöra en match på egen hand.
Noterade att JO pratade om att vi får se vilka spelare vi har efter sommaren, undrar om Söder är inräknad där.
Jag vill att Söder ska spela och bli nästa storspelare i blåvitt men ni måste ju fatta att JO inte bara kan slänga in honom i vilka lägen som helst när det är Tobbe och Sella som ska ut! Om Söder inte får 20 minuter mot Trelleborg kan vi börja snacka! Där hoppas jag att Allansson eller Dyrestam ska kunna vara i form till att få chansen nu när Lund är avstängd...
Och angående att Killer Stiller byts in i slutet av matcherna så har han som andra redan sagt en helt annan roll. Det är helt rätt att låta Stiller gå in på övertid i matcherna och grisa till oss poäng, dessutom har han kvalitét att avgöra. Det vore faktiskt inte helt schysst att ge Söder 3 minuter när det bara handlar om att spela av matchen heller så kom igen...
Dessutom vill jag säga att jag faktiskt saknade Jakob ikväll - jag tror inte att första målet hade hänt om han hade stängt till på mitten som han brukar. Han gör ett stort jobb i det tysta som sällan får den uppmärksamhet det förtjänar.
Helt ärligt. Sana byttes inte ut för att han var trött eller skadad. Stiller skall inte komma in framför Söder. Jonas Olsson är ingen bra tränare. En ung spelare måste få chansen.
Ni andra som tycker annorlunda är dumma i huvudet. Ert största problem är att ni inte vet om det.
Låna ut Söder till något av de bättre lagen o superettan där han får spela varje match!
Jag själv vet inte så mycket om Söders form idag men jag tror att många här inte överskattar den rejält.
När det står 2-2 i en match ska man inte slänga in en spelare med 0 tyngd i anfallet.. måste då vinna dueller, både på marken och i luften vilket Söder inte är den bäste på.
Ni som skriver "avgå JO" måste fan börja tänka efter. Idag så var det antagligen ett rätt beslut att byta ut Sana då de var tveksamt att han skulle spela samt att han fick en del smällar under matchen. Sana har även en tendens att bli sämre den sista perioden av matchen. Bärke har de senaste matcherna visat god vilja och lyckats mycket bra i sin inhopp.
Det främsta jag vill att ni ska tänka på innan ni desperat vill se ett slut på JO:s tid i klubben är att komma på någon tränare som är ett bättre alternativ. Vad säger att allt löser sig och blir så himmelskt bara för att vi får en ny tränare?
Ni måste förstå att vi kan inte släppa fram alla våra offensiva talanger i dagens läge.
-Kamal är både för ung och för dålig för att ge mycket speltid.
-Söder har väl inte glänst sådär jättemycket i u21-laget?(rätta mig om jag har fel. Han kanske inte ens har spelat så mycket)
-Sana ska vi satsa på rejält men också inte låta han skada sig och hamna i samma berg -och dalbana som Söder.
- Bärke visar prov på vilja och har en fin teknik. Vill inte direkt säga det men vill helst ha honom som inhoppare... bäst för en blåvit framgång iaf.
Drugge slås inte om platsen i elvan med de ovanstående gubbsen utan med Sebbe. Hysen ska vi ALDRIG peta och inte heller flytta till vänsterkanten.
Det som jag stör mig lite på är också alla som snackar om en 442-uppställning. Sana, Bärke, Kamal är inte spelare som man har på kanterna i en 442-uppstälning. Tro mig, våra backar hade fått jobba som f*n.
Vi gör två mål, har två i ribban och släpper in två mål på grund av två missar i försvaret. Kanske att det var fel av Olsson att byta ut Sana, men det är underligt att det är det som diskuteras här ikväll.
Ragge är vår kelgris, men han får faktiskt ta sig i kragen lite nu om han vill komma vidare till någon bättre liga. Nu gör han förvisso ett framåt idag, men många utav årets baklängesmål beror faktiskt på slarv ifrån Ragges sida :(.
Jag älskar Seb, men det brister när han närmar sig motståndarens backlinje, att tajma sista passen behöver han träna på!
Alltså, fan vad jag tycker synd om Söder. Killen verkar ju vara genomsnäll och var i superform, så åkte han på sin korsbandsskada och allt stannade av.
Jag skulle gärna se Blåvitt återgå till 4-4-2 med tanke på vårt spelarmaterial. Man skulle kunna vinna mycket både sportsligt och ekonomiskt på det, eftersom anfallare är spelartypen som bringar mest pengar vid försäljning. Hur ska vi få fram några anfallare att sälja om vi bara kör en ensam anfallare?
Jag tycker även att det är helt fel att satsa så hårt på ungdomar på målvaktssidan. Målvakter blir "bra" mycket senare i karriären. Köp in en målvakt med lite mer rutin istället för att satsa på 20-åringar.
Det är nog någon fårn LS som har kastat en "banger".
-Pappa, pappa... Kan jag få min fotboll?
-nej, jag har inte tid just nu. Jag tillverkar en banger till kvällens match.
Troligt.
Vänta, jag skall tänka efter. Är vi snart 10 poäng efter serieledaren?
Ni som är så jävla nöjda med allting hela tiden. Är ni också nöjda med poängskörden?
Er ambitionsnivå är pinsam. Blvåitt har ett bra lag som får ut ungefär får ut ungefär hälften av sitt kunnande. Att stiller som 31-åring skall gå före Söder är idioti... Det såg katastrof ut när han kom in det sista.
Ingen av dessa skall gå, däremot behöver vi en målvakt som faktiskt "räddar" bollar. Att få bollen på sig är inte samma som att "rädda" bollen, vi läcker ju som såll bakåt :(
JO känner att hans dagar är räknade så han satsar så kortsiktigt som det bara går, vilket naturligtvis går ut vöer våra talanger som får söka lyckan någon annanstans och slå igenom. Mild borde ta sitt ansvar och sparka JO nu och få in någon som kan leda klubben långsiktigt som ger talangerna speltid.
1. Sana hade ont och var trött 2. Att byta in Bärken mot Sella i läget vi var i kan vara ödesdigert. 2. Söder är inte 100% och skall därför inte spela. 3. Vi börjar fungera som ett lag och fick med oss en pinne. Att vi inte fick tre berodde enbart på slarv och inte några felbyten!!!
Sana är jätterolig att se på och kan skoja till det riktigt bra ibland. På hela hans speltid igår så fick han till ett halvlamt skott och inget mer. Han har inget att göra med något av de två målen vi fick igår, klart man får byta ut grabben om man vill gå på vinst då. Sen Bärka och Stiller rätt lama igår.
Kan köpa att Sana byttes om han var skadad men konstigt att han var skit sur när han blev utbytt. Visst han uträttade inte så mycket som syntes men det som inte syntes var att hela norrköping fick spela ett annat spel när han var inne. De hade inte koll på killen. Bärken har gjort massor av mål i B-laget. Killen är i form. Nära många gånger igår att han lyckades.
Seb och ragges klantigheter avgjorde igår. Ragge var ärlig och sa det själv, seb dock sa inget. Varför skulle killen försöka klacka den bollen. Sen skrev någon om Sebs stora problem nu. Helt usel när han kommer med kontroll mot mål. Vågar inte skjuta för han är usel på det och passa verkar han inte klara av men är otroligt viktigt ändå.
Någon skrev att dom sakna JJ igår och att han skulle räddat något av målen. Suck. Hur då? Vi hade ett grymt passningsspel igår. Varför, jo för att alla kunde passa igår. Såg grymt bra ut fram tills bytet av Sana. Vet ej om JO gav andra riktningar till laget då oxå. För verkade som att de helt plötsligt skulle försvara oavgjorda resultatet.
Bjarnarsson glöd när dommarn avslutat matchen säger mycket. Killen är grym. Han är överallt.
Nån som kan tipsa om ett billigt hotell i göteborg? Vill ta med mig sonen till GU så han får en magisk upplevelse och inte börjar hålla på nåt lag i fjollträsk där vi bor.
Att Sana blev utbytt är inte så kontstigt, då han faktiskt misslyckades med det mesta i matchen. Usel, är ordet! Bärken kommer in -uträttar ALDRIG nåt! Stiller kommer in -Uträttar ALDRIG nåt!
Jag skulle gärna se att man lånar ut Bärk eller Söder till Qviding ett par månader om de inte får spela i blåvitt. Men jag tror att de kommer få rejäla chanser framöver - efter Elfsborgsmatchen har vi matcher mot bottenlagen och de passar unga spelar som Bärk och Söder perfekt. Jo, Bärk har aldrig varit bättre - han har precis som Sana en imponerande förmåga att dribbla sig fram och göra oväntade saker. Han har lite att jobba på i avsluten men har gjort två mål trots allt och är väl värd att satsa vidare på - killen är ju fortfarande bara 19!
Håller med om att man inte bara kan såga JO utan att se vilja alternativ som finns som skulle kunna göra det bättre mitt i säsong. Det är samma sak med er som gnäller på Sandberg - risken är stor att vi värvar en ny Pärlan, köper någon gammal allsvensk målvakt för 5-6 miljoner som sedan inte visar sig vara så mycket bättre eller göra avgörande räddningar. Då satsar jag hellre på Sandberg för han blir bättre och bättre och dessutom är det oftast backarna som har sabbat för honom nu i vår och satt honom i svåra situationer.
00:17: "Ni andra som tycker annorlunda är dumma i huvudet. Ert största problem är att ni inte vet om det."
Lågstadiet ringde och vill ha dig tillbaka. Kom igen, lite vuxen nivå kan vi väl hålla? Vi håller väl i alla fall på samma lag och vill väl alla att det ska gå bra för oss?
HUR kan ni säga att Sana var dålig igår?? Såg ni inte matchen?? Tillochmed kioskmongona som kallade sig kommentatorer på TV utbrast "Ja det var ett oväntat byte... Sana som varit så bra idag"
Om ni missade det så kan jag informera er om att Norrpings backlinje vid flera tillfällen agerade kinahattar när Sana fick fart ute på kanten.
För mig är det tydligt att Sana byts ut av en enda anledning (för skadan var inngen skada - ens på träningen). Han är en individualist. Det känns som om det finns en dold agenda i blåvitt idag, att hålla tillbaka de som sticker ut. Jag skäms fan för det... SKÄRPNING
Man tackar, Greven! Nu ser jag fram emot TFF-krossen och 90 minuter för Sana. Får han inte det så ska jag personligen ta ett snack med Håkan Mild om IFK:s inställning till indivdualister i laget.
Sant förvisso! Men jag tycker fortfarande inte det är okej att byta ut en så lovande kille, med en så grym match bakom sig, i ett så viktigt skede av matchen. Att man byter honom mot en kille som bevisligen varken kan skjuta eller finta, utan bara kötta o kubba, tycker jag visar på vart JO vill föra laget. Bort från finlir och finter och mot köttande och galna löpningar...
Det e ingen som har övervägt möjligheten att Söder inte är tillräckligt bra för att ta en plats i startelvan? Ärligt talat så har han ju inte hittat tillbaks till den forn han hade när han va som bäst. Jag vill också se Söder lyckas i Blåvitt, men att tro att Jonas ha nåt emot söder e ju bara löjligt!
Sämst i stan fy fan vilken säsong grabbar? Både BK Röva och Gais är ju före och spelar fin fotboll, vi får lägga ner långbollarna annars går det åt h-vete.
Sana är för ojämn verkar väldigt osäker ibland och är för vek i närkamperna, tacka vet jag stabila Hjalmar Jonsson alltid bäst på plan. Värvar blåvitt brassar så måste dom ha muskler inga sega småpluttar!
Jag kan köpa att söder inte får speltid mot norrköping som har spelat bra fotboll + att den spelades borta. Dock tycker jag att mot trelleborg hemma att ha skall få lite speltid. Byt ut sella efter 60min. Han är ju ändå helt död då. Visst kan han blixtra till men är en risk bakåt. Svårt att komma ur en dipp med att sitta på bänken.
Sana tog sig för axeln både före och efter bytet. När han kom fram till klacken såg det ut som han hade ont. Tror dock inte det var därför han vart utbytt, det berodde nog mer på J.O totala avsaknad av taktik/känsla.
Även om Sana inte gör poäng i den takt man helst skulle se går det inte att bortse från hans kreativitet som ständigt oroar försvaret. Poängen kommer, om han får förtroende och speltid.
Man blir ju mörkrädd, vissa kommentarer är helt overkliga....rasism?? wtf!
Bästa laget spelar, ålder spelar ingen roll, det är inte social-verksamhet på den här nivån. konkurrensen är stenhård i Blåvitt alla kan inte spela, är man proffesionell biter man ihop, Söder och Bärkroths tid kommer...
Sandberg skall sättas på bänken - killen håller inte ännu. Och skulle han en dag bli bra, ja då drar han ändå direkt, dessutom till liten ersättning för klubben. Vad har vi haft för det, mer än ett darrigt försvar pga en darrig målis. Varför har både Häcken och GAIS bättre målis än Blåvitt - förbannat underligt...
ÄNTLIGEN läser man vettiga kommentarer! Det finns verkligen inget värre än att spela fotboll med en målvakt man inte litar på!! Precis så är situationen i blåvitt just nu. Norrköpings målvakt var verkligen ingen stjärna, men jag är helt säker på att backlinjen hade valt honom framför Sandberg alla dagar i veckan..... Tycker det är faan att IFK Göteborg ska ha den svagaste målvaktsuppsättningen i allsvenskan!! Om t.o.m en så liten klubb som Degerfors kan skaffa en målvakt från MLS som är helt ok, borde nog även vi kunna lätta lite på lädret o skaffa en målvakt värd namnet!! Som svar på frågan hoppas jag Ragnar drar först! Casha in på honom medans man kan. Han är en kultfigur som var asbra 2007, men igår........herregud. Blir det däremot Söder......nä, vill inte tänka på det.
1. Sana: Sana var osäker för spel och fick två riktigt rejäla smällar igår. Han låg kvar länge efter ena smällen och fick även en rejäl smäll på axeln. Det är rätt att spara honom. Att Sana inte är glad att bli utbytt är bara ett sundhetstecken men jag skulle inte vilja påstå att han såg förbannad ut heller precis. Sana har gjort det bra och växer in i rollen bit för bit. Han slog ett par riktigt fina inlägg och gjorde en riktigt fin dribbling igår. 2. Bärk: Det här är, bortsett från matchen mot BP när han gjorde 2 mål, första gången jag VERKLIGEN börjar se att Bärk utvecklas och har framtiden för sig. Bärk gjorde några underbara dribblingar där han dribblade sig fram i tidigare matcher. Igår kom han bort lite mer men det känns som att det mest är avsluten som fattas för att han ska bli riktigt bra. Killen är ju för fan fortfarande bara 19 år även om det ibland känns som om han har varit i blåvitt lika länge som Hjalle. När han är 21-22 kommer han att vara riktigt vass... Om vi får behålla honom tills dess... 3. Söder: Söder SKA få spela, självklart. Söder HAR gjort två inhopp i år, bägge de matcherna förlorade vi. Man byter inte gärna ut Sella och Tobbe vid oavgjort när de har stått får nästan alla våra mål trots att Sella är trött eftersom en smörpass till Tobbe räcker så vinner vi matchen. Om Söder inte får åtminstone 20 minuter mot Trelleborg däremot håller jag med om att kritiken är befogad. 4. Stiller: Jag vill påstå att det är en av Håkans smartaste spelare. Stiller har ett stort hjärta för klubben, har gått in och avgjort matcher. Hoppar alltid in utan att klaga och är en vuxen och mogen spelare som de unga behöver utan att ta onödig speltid. För i ärlighetens namn, bortsett från igår har Stiller bara hoppat in på tilläggstid.
Och till alla er som sågar, håller vi på samma lag? Jag gillar killarna, vill deras bästa och att de ska utvecklas. Känns faktiskt som att vissa låter sina egna krossade drömmar gå ut över våra unga lirare.
Korrigerar mig själv: Stiller är en av Håkans smartaste värvningar. Han gick i princip gratis till oss, har knappast den bästa lönen, är medveten om att han inte är en man för startelvan men visar ändå alltid en grym inställning och gör sitt jobb. En sådan spelare är alltid värd att hylla! Vem av spelarna som är smartast lämnar jag öppet men Tobbe kallades väl Platon av de andra har jag för mig?
Är ni på alla träningar kanske?? Ser ni B-laget när dom spelar?? man kan inte bara leva på gamla meriter, men visst älskar jag Robban söder jag med. Håller däremot med om att bytet av Sana var katastrof.../ P
känns bara ibland som om JO har lite svårt att "peta" spelare som sella, hysén dom lite äldre själarna när dom inte är på topp. Tycker det är lite fegt att byta ut Sana när han skapar chanser på chanser. men men.... nu kör vi över Tff på måndag!!
21:38 - du menar att det är lite svårt att peta Tobbe som har gjort fem mål de senaste fyra matcherna eller Sella som har spelat fram till fyra mål? Jag kan förstå att JO har svårt att peta dem med tanke på att de har varit inblandade i nästan varje mål vi har gjort utom Bärkens fräckis mot Kalmar...
haha nu sa jag inte att tobbe har varit dålig i år men han har haft det tungt även han (under fjolåret) och då har hetare spelare byts ut istället. Å helt ärligt vem var hetas av Sana och Sella senast??? Sen att Stiller får spela istället för Söder kan jag inte förstå. Tycker nog att stiller har gjort sitt. Men han gjorde väl en halv assist till Bärkroth så då är han ju självskriven på plan i din värld
Tommie 9:22: Stiller och Söder spelar ju inte på samma position. Visst skulle jag gärna sett att man satt in Söder och spelat 4-4-2 på slutet men nu pratar vi ju om JO som har bestämt sig för 4-5-1. Spelar vi 4-5-1 tror jag nästan det vore en otjänst för Söder att tvinga in honom i en Wernbloom-roll. En av Söders styrkor är hans snabbhet och den får man bättre ut på kanten om han nu inte får spela som forward.
Jag fattar ärligt inte hur ni kan klaga på Stiller? Han har alltid full inställning, klagar inte på att han bara får 2-3 min inhopp och lär knappast ha klubbens mest lukrativa kontrakt. Att ha rutinerade backupspelare som kan gå in och göra skitjobb utan att klaga är faktiskt en förmån. Jag misstänker att Pärlan skulle ta det som en förolämpning att gå in och grisa två minuter på övertid vilket kan förklara varför Stiller får chansen. Dessutom KAN Stiller göra mål.
Olsson för fan
SvaraRaderaSkandal att byta ut Sana. Riktigt illa...
SvaraRaderasjukt att han bytte ut Sana. AVGÅ
SvaraRaderaBedrövligt byte men förstår inte att Bärken, Sana Kamal och Söder värderas lägre än Stiller, Drugge och Sella.
SvaraRaderaAnonym 19:54,
SvaraRaderaSella har gjort fem assist och leder Allsvenskans assistliga.
Kamal har inte har spelat en a-lagsmatch sedan sommaren 2009.
Avd. bara en tanke.
Katastrof att Söder inte får mer speltid.
SvaraRaderaOch varför tar man in Olsson i truppen istället för Kamal eller exempelvis Falsetas.
Denna man begår sådana tjänstefel att det inte finns. Byta ut Sana!? Snälla...
Stackars Robin som kämpar och sliter om att få spela... På KANTEN, killen brilijerade fan som anfallare för 2 år sedan, gjorde det sedan bra i U21 EM, gav allt, blev skadad.
Vad får han för det? En jävla bänkplats i allsvenskan och tvingas le när han tilldelas en plats på yttermittfältet där han egentligen inte hör hemma.
Snälla Jonas, snälla...
Olssons mobbing av Söder kan kosta den här föreningen oerhört mycket pengar. Dessutom håller bilden av oss som en förening som ger talangerna chansen på väg att försvinna.
SvaraRaderaHan måste bort snarast.
Vi kommer ändå inte ta oss till guld i år, och dessutom finns det inget som säger att en ny tränare skulle göra det sämre.
Förbundet har startat en häxjakt....
SvaraRaderaOrolig på riktigt om vad som ska hända med Söder.
SvaraRaderaglömde bärken, o de är han som går först!
SvaraRaderaIdag var Sana en av dom bästa och så byts han ut WTF Jonas? Det hade varit mer förståeligt om Sella gått ut.
SvaraRaderaHaha, det börjar bli lite väl mycket 14-åriga medgångssupportrar här! Det räcker att blåvitt, efter tre raka, bara tar en pinne för att skaran åter ska börja skalla om JO:s avgång. Skärpning! Såg ni matchen?!
SvaraRaderasåg du matchen? Ofattbart byte..
SvaraRaderaAVGÅ HANNES STILLER!!! Hur i helvette tänker J.O. tänker han att han ska tänka, eller tänker han inte alls? Förhoppningsvis så tänker Söder lika lite som Olsson och blir kvar i blåvitt ett tag till. Men om han tänker så som vi är vana vid att se honom tänka så tänker iaf jag att han har tankarna på att försvinna fort. FÖR HUR I HELVETTE KAN HANNES STILLER FÅ HOPPA IN,eller hoppa och hoppa, rättare sagt rulla.
SvaraRaderaTÄNK OM TÄNK RÄTT
Kämpa Söder, du finns i våra hjärtan!
får hålla med tomas, 20:09.. matchen var fantastisk att se på - en riktig rysare!
SvaraRaderaJag tycker att jonas är en rätt bra tränare trots allt, han tog oss ur skiten, och jag tror att han är viktig för att blåvitt ska fortsätta vara ett lag, allihopa tillsammans...
det finns antagligen någon anledning till varför bärkroth fick ta sanas plats, och varför drugge, sella, stiller och T.O värderas högre än de unga talangerna - det är bara svårt för oss supportrar att förstå ibland.. alla i och kring blåvitt gör sitt yttersta för att vinna, för oss supportrar, så vi kanske borde göra vårt yttersta för dem också - istället för att bara klaga, gnälla och hitta brister och fel i minsta lilla grej.. Kom igen, skärpning! ett poäng är bättre än noll - dessutom klättrar vi fortfarande i tabellen.
Klandrar inte Söder om han lämnar, har full förståelse för det. Synd att Blåvitt låter en finfin talang som Robin bara passera förbi...
SvaraRaderaSanberg och Bärken måste bort!!!!!!!!!!!!!
SvaraRaderaVänner, vänner, vänner...Nu får ni börja titta på det här lite nyanserat! Vi börjar med det uppenbara...att undra varför Söder, Sana, Bärken och Kamal värderas lägre än Stiller och Drugge är lätt att svara på, dom konkurrerar helt enkelt inte på samma position. De fyra förstnämnda ska inte spela släpande forward. Punkt slut!
SvaraRaderaOch till dom då som säger att Söder inte hör hemma på kanten...ska han peta Tobbe då eller? Han har ju "bara" gjort 6 mål såhär långt
Slutligen, Glenn (20:01), att inte Kamal är med i truppen beror väl på att vi redan hade 2,5 kantspelare på bänken + Elmar och Tobbe på planen. Och Faltsetas????? Har du sett honom "spela" så förstår du varför Olle satt på bänken istället för honom!
JO SKALL BORT!
SvaraRaderaFörstår att han har bytt in Killer Stiller. Alternativet i den rollen hade INTE varit Söder utan Olsson och upp med Seb. Killer Stiller har i tidigare matcher dessutom bytts in som rutinerad gubbe på övertid för att spela av matchen, Söder har fått två inhopp hittills och hade vi gjort ett ledningsmål är jag övertygad om att Söder fått en kvart redan idag. Men ska man plocka Sella som gör 2 assist eller Tobbe som alltid gör mål? Sana fick dessutom ett par rejäla smällar i första så JO kanske visste något som inte vi vet och inte ville riskera Sana.
SvaraRaderaSella orkar inte mer än 45 och ska ut i paus. Truppbreddare som Stiller, TO, Drugge mfl ska inte ta upp platser i truppen från talanger.
SvaraRadera20:21, Kamal kan gå perfekt som släpande anfallare. Och det är där han tränat en del senaste tiden.
SvaraRaderaMen en bra ide om man byter in Stiller är kanske att säga till honom att springa. Jag såg honom seriöst inte någon nytta på planen alls idag. När tobbe vinner en nickduell i slutet och nickar hemåt till våran offensiva mittfältare så finns inte Stiller där. Han går istället och lunkar och tittar mest på publiken. Om han hade tagit i lite istället så hade han hunnit upp den bollen och va hade haft ett farligt anfall.
SvaraRaderaSöder hade lätt vart på den bollen. Inget snack.
Nu får vi lugna oss lite. Bärkroth kom ju in istället för Sana. Bärkroth är väl inte 33? Det var inga lyckade byten idag men inte några totala självmål som hemma mot HIF. Snarare är det defensivt det måste bli bättre, vi rullar ju boll bra och gör mål.
SvaraRaderaSluta lipa era jävla kioskmongon, vi ska vara glada att vi fick med oss en pinne!! Ni medgånssupportrar kan fan AVGÅÅÅÅ!!
SvaraRaderaNu var d det här med att titta lite nyanserat på saker och ting! Utnyttjar vi Stiller på rätt sätt så besitter han spetskompetenser som ingen annan i truppen har! Stiller ska inte löpa i djupled, han ska inte slå dom avgörande passningarna. Han ska in och förstärka vårt defensiva och offensiva huvudspel, han ska grisa och han ska låsa fast bollen. Och det gör han ALLTID när han är på plan, tråkigt att så många inte har vett att uppskatta dessa oerhört viktiga kunskaper!
SvaraRaderaHelt otroligt att folk skyller på JOs byten, det är fan inte där vi förlorar 2p idag, nej det är vårat extremt dåliga försvarsspel och då framför allt Ragnar som var under all kritik idag, det är där vi förlorar inte att vi byter ut en Sana som var tveksam till spel innan matchen i 70 minuten.
SvaraRaderaMen det är väl som alltid har man bestämt sig för att hata en sak så söker man bara fel där, och aldrig efter de riktiga felen.
Och nej jag säger inte att det var ett bra byte för det va det inte, nej jag säger att det är försvarsspelet idag som gjorde att vi tappa 2 poäng.
Det är trots allt Sanas första säsong som ordinarie i högsta serien. Kanske inte helt dumt att matcha honom lite försiktigt så vi slipper ännu en allvarlig skada på en ung talang.
SvaraRaderaMed tanke på hur allvarlig Söders korsbandsskada var så är det inte omöjligt att han aldrig kommer tillbaka till den nivå han var på innan.
Så matchningen av Sana är jag rätt nöjd med om det är skadeprevention som är tanken.
Effe (20:58).
SvaraRaderaFruktansvärt bra sagt! Äntligen ngn som har vett att kritisera rätt människor...får jag bestämma så ska Seb ha sig en skopa också. Han springer mest runt och gestikulerar och gnäller på lagkamrater när han själv faktiskt inte presterat som han kan på hela säsongen!
Bärkan var rutten när han kom in istället för Sana. Sana plockades av för att han fick en smäll, han haltade rätt illa när han kom bort och tackade klacken efter matchen (jävligt skoj!).
SvaraRaderaStiller var helt okej, betydligt bättre än Drugge i alla fall. Han funkar som target, och även om han inte är så snabb så är han stark.
Jag tycker också att TO borde kommit in istället för Drugge idag och att Sebban då gått upp.
Väldigt illavarslande var det att se samspelet mellan målis och mittbackar. Det blev smärtsamt tydligt att Ragge inte har fullt förtroende för Sandberg. I min bok är en ny målis det viktigaste nyförvärvet, en med vettiga fötter och med kommunikativ förmåga.
Om JO verkligen hade velat försöka ta 3 p. hade han spelat 4-4-2 med Hysén och Söder längst fram sista tjugo. JO har förbättrats oerhört, men han kör fortfarande samma byten oavsett matchbild: Sana ut - Bärken in, 10:an ut - Stiller in. Match efter match.
SvaraRaderaHaha 21:01 vad snackar du om? Man kan ju inte spela folk 60 minuter match på match för att man är rädd för att de ska skada sig?! Dummaste jag hört på länge.
SvaraRaderaDet här är spelare som tränar varje dag och som spelar matcher vecka ut och vecka in. Herregud, det är ingen som tänker att man inte kan spela nån för att man är rädd för skador.
Om jag inte såg helt fel så hade Sana ont i både fot/ben och axel när han blev utbytt. Spelar ju ingen roll hur bra han varit om han är skadad.
SvaraRaderaSella har gjort det riktigt bra med sina assist i matcherna, men han orkar ju inte mer än 60 min! Då måste han bytas ut. När nu Sana är jättebra kan jag inte förstå att han blir utbytt. Är det bestämt på förhand?
SvaraRaderaDet finns inte något annat lag i Allsvenskan som hade tackat nej till Söder. Vi har den här supertalangen i laget och han får inte chansen för att Stiller går före!
Visst Robin har haft en svår korsbandsskada, men han är ju tillbaka i fysisk form nu. Det som fattas är speltid för att komma i matchform. För vi vet ju att han har hög kapacitet.
Lika bra att vi säljer honom eller lånar ut honom faktiskt. Han är forward och kommer inte att få spela forward i IFK så länge vi kör med en ensam anfallare. Robin är i akut behov av speltid för att fortsätta utvecklas och det verkar han inte kunna få hos oss. Hade jag varit honom hade jag väntat tills uppehållet och ändras inte situationen så skulle jag be om att bli utlånad till en annan allsvensk klubb.
Efter att ha läst folks kommentarer undrar man hur de tänkt att startelva och byten skall se ut. Bärken, Sana, Hysen, Kamal, Söder, Seb, Sella alla skall spela. Hur hade ni tänkt där. Att tro att Bärken och Kamal har något som helst värde på marknaden är löjeväckande. Söder sitter på bänken av en anledning antingen är han inte 100% och tränarna vill inte chansa eller så är han så långt efter spelmässigt efter skadan. Varför förutsätter alla att IFK Göteborgs organistaion inte kan någonting överhuvudtaget?
SvaraRaderaHörru 21.10
SvaraRaderaVad jag sett av fotboll är det vanligt att skadas när man flyttar upp till högre serier som ung spelare oavsett om man tränar varje dag.
Tycker inte alls det är speciellt dumt att inte matcha sönder ännu en talang.
Absolut tycker jag man ska vara aningen försiktig med matchning med första säsongen som ordinarie för riviga unga spelare som Sana.
Valet på minut 60 däremot är mest bara konstigt, finns inget logiskt i det.
Drugge och Sana är givna.
SvaraRaderaMånga av er som kommenterar här borde portas, ni kanske tror ni förstår er på fotboll men det gör ni inte.
Visst söder måste få spela men idag var inte rätt tillfälle, man kastar inte in spelare som man inte ved var man har vid ett 2-2 läge
SvaraRaderahur är det med Söder, är han inte omtyckt, eller är han fortfarande orolig för sin skada? har hört snack om båda teorierna...
SvaraRaderaHåller med de flesta andra här: Att byta ut Sana var helt otroligt otaktiskt. Killen var bäst på plan!
SvaraRaderaSen att Söder inte för mer speltid är förståeligt. han är inte tillräckligt bra just nu.
Olsson måste fanumej bort, om inte i sommar, så efter säsongen. Killen gör ju misstag på misstag i sin tränarroll.
Jesper Blomqvist must...
SvaraRaderaEfter vad jag har fått höra så va bytet bestämt sedan innan, detta pga smällen Sana fick på träningen som gjorde hans medverkan i matchen lite tveksam. att han sedan fick en smäll i första gjorde det nog inte bättre.
Säkra källor säger att Söder letar efter ny klubb i allsvenskan. Kan inte klandra honom, han förtjänar att få chansen.
SvaraRaderaHåller snart me Kåmark o gänget... Det här är bedrövligt och smygrasistiskt... HUR kan man byta ut Sana efter hans insats idag? Och mot Bärken? Allvarligt?? Killen kan ju fan inte pricka mål från två meters håll.
SvaraRaderaVarför spelar Drugge bakom Hysén IGEN? Det var ju för fan Erikssons plats? Drugge får kriga med Jakob om den defensiva rollen.
SvaraRaderaÄr det bara jag som är rätt nöjd med 2-2 borta mot Norrköping? Jag menar, dom är ju rätt bra, och alla som såg matchen vet det! det är ju inte Syrianska vi snackar om! Sen håller jag med om att drugge inte ska spela och att sella såg blek ut i slutet. Men med Sellas facit byter man inte ut han i första taget.. då skulle vi nästan ha mer befogenhet att snacka tjänstefel!
SvaraRaderaJonas ska gå!
SvaraRaderaMild, hur länge ska du blunda!?
Håller med alla. Men oavsett byten och vem som skall spela etc etc. Jag håller med er alla. Men i denna matchen var vi så mycket bättre än peking. Vi var faktiskt b¨riktigt bra i denna matchen. resulttet känns som en stöld. Vi var klart värda/skulle ha de tre poängen.. Så var det faktiskt. Fortsätter vi så här ch spelar med Söder och Sana kan det bli GULD!
SvaraRaderaVarför byta någon spelare när vi var riktigt bra i det läget?
SvaraRaderaAtt Sana byttes ut är väl uppenbart för alla som såg matchen och att han fick två riktigt rejäla smällar. Med tanke på att Bärk är i god form tycker jag att det var riktigt att byta ut Sana även om han gjorde det mycket bra idag. Söder konkurrerar med dessa bägge herrar som båda är i bra form - Bärk har aldrig varit bättre i blåvitt än nu - samt Tobbe. Visst kunde man gett Söder 15 minuter men vid ställningen 2-2 är det helt rätt att behålla Sella och Tobbe, de ligger ju trots allt bakom mer än hälften av våra mål och är egentligen de enda spelarna vi har som verkligen kan avgöra en match på egen hand.
SvaraRaderaNoterade att JO pratade om att vi får se vilka spelare vi har efter sommaren, undrar om Söder är inräknad där.
Jag vill att Söder ska spela och bli nästa storspelare i blåvitt men ni måste ju fatta att JO inte bara kan slänga in honom i vilka lägen som helst när det är Tobbe och Sella som ska ut! Om Söder inte får 20 minuter mot Trelleborg kan vi börja snacka! Där hoppas jag att Allansson eller Dyrestam ska kunna vara i form till att få chansen nu när Lund är avstängd...
Anonym: Sätter min högra kula på att Söder inte får 20 min på Trelleborg.
SvaraRaderaOch angående att Killer Stiller byts in i slutet av matcherna så har han som andra redan sagt en helt annan roll. Det är helt rätt att låta Stiller gå in på övertid i matcherna och grisa till oss poäng, dessutom har han kvalitét att avgöra. Det vore faktiskt inte helt schysst att ge Söder 3 minuter när det bara handlar om att spela av matchen heller så kom igen...
SvaraRaderaDessutom vill jag säga att jag faktiskt saknade Jakob ikväll - jag tror inte att första målet hade hänt om han hade stängt till på mitten som han brukar. Han gör ett stort jobb i det tysta som sällan får den uppmärksamhet det förtjänar.
Lika bra att vi säljer honom. Han är forward och kommer inte att få spela forward i IFK så länge vi kör med en ensam anfallare.
SvaraRaderajag tyckte nog fan JO gjorde ganska bra byten sett till matchbilden ändå...
SvaraRaderaKan vi sluta snacka om Sana nu, han var skadad.
Helt ärligt. Sana byttes inte ut för att han var trött eller skadad. Stiller skall inte komma in framför Söder. Jonas Olsson är ingen bra tränare. En ung spelare måste få chansen.
SvaraRaderaNi andra som tycker annorlunda är dumma i huvudet. Ert största problem är att ni inte vet om det.
Låna ut Söder till något av de bättre lagen o superettan där han får spela varje match!
SvaraRaderaJag själv vet inte så mycket om Söders form idag men jag tror att många här inte överskattar den rejält.
När det står 2-2 i en match ska man inte slänga in en spelare med 0 tyngd i anfallet.. måste då vinna dueller, både på marken och i luften vilket Söder inte är den bäste på.
Ni som skriver "avgå JO" måste fan börja tänka efter.
Idag så var det antagligen ett rätt beslut att byta ut Sana då de var tveksamt att han skulle spela samt att han fick en del smällar under matchen. Sana har även en tendens att bli sämre den sista perioden av matchen. Bärke har de senaste matcherna visat god vilja och lyckats mycket bra i sin inhopp.
Det främsta jag vill att ni ska tänka på innan ni desperat vill se ett slut på JO:s tid i klubben är att komma på någon tränare som är ett bättre alternativ.
Vad säger att allt löser sig och blir så himmelskt bara för att vi får en ny tränare?
Ni måste förstå att vi kan inte släppa fram alla våra offensiva talanger i dagens läge.
-Kamal är både för ung och för dålig för att ge mycket speltid.
-Söder har väl inte glänst sådär jättemycket i u21-laget?(rätta mig om jag har fel. Han kanske inte ens har spelat så mycket)
-Sana ska vi satsa på rejält men också inte låta han skada sig och hamna i samma berg -och dalbana som Söder.
- Bärke visar prov på vilja och har en fin teknik. Vill inte direkt säga det men vill helst ha honom som inhoppare... bäst för en blåvit framgång iaf.
Drugge slås inte om platsen i elvan med de ovanstående gubbsen utan med Sebbe.
Hysen ska vi ALDRIG peta och inte heller flytta till vänsterkanten.
Det som jag stör mig lite på är också alla som snackar om en 442-uppställning.
Sana, Bärke, Kamal är inte spelare som man har på kanterna i en 442-uppstälning. Tro mig, våra backar hade fått jobba som f*n.
MIn elva:
------------Hysen-----------
--Sana--Drugge/sebbe--Sella--
----Bjarna/sebbe--JJ/sebbe---
-Valgard--Svensson-Sigurd--Lund-
----------Sandberg----------
Låna ut både Söder och Kamal.
Krossa Trelleborg! ALLA TILL GU!
(Klockan är mycket.. ursäktar för stavfel och gramatiska fel)
Vi gör två mål, har två i ribban och släpper in två mål på grund av två missar i försvaret. Kanske att det var fel av Olsson att byta ut Sana, men det är underligt att det är det som diskuteras här ikväll.
SvaraRaderaRagge är vår kelgris, men han får faktiskt ta sig i kragen lite nu om han vill komma vidare till någon bättre liga. Nu gör han förvisso ett framåt idag, men många utav årets baklängesmål beror faktiskt på slarv ifrån Ragges sida :(.
Jag älskar Seb, men det brister när han närmar sig motståndarens backlinje, att tajma sista passen behöver han träna på!
Alltså, fan vad jag tycker synd om Söder. Killen verkar ju vara genomsnäll och var i superform, så åkte han på sin korsbandsskada och allt stannade av.
SvaraRaderaJag skulle gärna se Blåvitt återgå till 4-4-2 med tanke på vårt spelarmaterial. Man skulle kunna vinna mycket både sportsligt och ekonomiskt på det, eftersom anfallare är spelartypen som bringar mest pengar vid försäljning. Hur ska vi få fram några anfallare att sälja om vi bara kör en ensam anfallare?
Jag tycker även att det är helt fel att satsa så hårt på ungdomar på målvaktssidan. Målvakter blir "bra" mycket senare i karriären. Köp in en målvakt med lite mer rutin istället för att satsa på 20-åringar.
Ryktas att en LS, änglarna eller baraben kille kastade en banger rakt på en 8åring!!
SvaraRaderaVar det inte en 8-årig flickscout?
SvaraRaderaSana var trött. Den här gången var det inga större fel på bytena.
Söder kanske inte är i form
Det är nog någon fårn LS som har kastat en "banger".
SvaraRadera-Pappa, pappa... Kan jag få min fotboll?
-nej, jag har inte tid just nu. Jag tillverkar en banger till kvällens match.
Troligt.
Vänta, jag skall tänka efter. Är vi snart 10 poäng efter serieledaren?
Ni som är så jävla nöjda med allting hela tiden. Är ni också nöjda med poängskörden?
Er ambitionsnivå är pinsam. Blvåitt har ett bra lag som får ut ungefär får ut ungefär hälften av sitt kunnande. Att stiller som 31-åring skall gå före Söder är idioti... Det såg katastrof ut när han kom in det sista.
23:27, Bärkroth aldrig varit bättre?
SvaraRaderaGrabben uträttar inte ett skit framåt!
Ingen av dessa skall gå, däremot behöver vi en målvakt som faktiskt "räddar" bollar. Att få bollen på sig är inte samma som att "rädda" bollen, vi läcker ju som såll bakåt :(
SvaraRaderaJO känner att hans dagar är räknade så han satsar så kortsiktigt som det bara går, vilket naturligtvis går ut vöer våra talanger som får söka lyckan någon annanstans och slå igenom. Mild borde ta sitt ansvar och sparka JO nu och få in någon som kan leda klubben långsiktigt som ger talangerna speltid.
SvaraRadera1. Sana hade ont och var trött
SvaraRadera2. Att byta in Bärken mot Sella i läget vi var i kan vara ödesdigert.
2. Söder är inte 100% och skall därför inte spela.
3. Vi börjar fungera som ett lag och fick med oss en pinne. Att vi inte fick tre berodde enbart på slarv och inte några felbyten!!!
Sana är jätterolig att se på och kan skoja till det riktigt bra ibland. På hela hans speltid igår så fick han till ett halvlamt skott och inget mer. Han har inget att göra med något av de två målen vi fick igår, klart man får byta ut grabben om man vill gå på vinst då. Sen Bärka och Stiller rätt lama igår.
SvaraRaderaOlsson !!!
SvaraRaderaKan köpa att Sana byttes om han var skadad men konstigt att han var skit sur när han blev utbytt. Visst han uträttade inte så mycket som syntes men det som inte syntes var att hela norrköping fick spela ett annat spel när han var inne. De hade inte koll på killen. Bärken har gjort massor av mål i B-laget. Killen är i form. Nära många gånger igår att han lyckades.
SvaraRaderaSeb och ragges klantigheter avgjorde igår. Ragge var ärlig och sa det själv, seb dock sa inget. Varför skulle killen försöka klacka den bollen. Sen skrev någon om Sebs stora problem nu. Helt usel när han kommer med kontroll mot mål. Vågar inte skjuta för han är usel på det och passa verkar han inte klara av men är otroligt viktigt ändå.
Någon skrev att dom sakna JJ igår och att han skulle räddat något av målen. Suck. Hur då? Vi hade ett grymt passningsspel igår. Varför, jo för att alla kunde passa igår. Såg grymt bra ut fram tills bytet av Sana. Vet ej om JO gav andra riktningar till laget då oxå. För verkade som att de helt plötsligt skulle försvara oavgjorda resultatet.
Bjarnarsson glöd när dommarn avslutat matchen säger mycket. Killen är grym. Han är överallt.
Nån som kan tipsa om ett billigt hotell i göteborg? Vill ta med mig sonen till GU så han får en magisk upplevelse och inte börjar hålla på nåt lag i fjollträsk där vi bor.
SvaraRaderaAtt Sana blev utbytt är inte så kontstigt, då han faktiskt misslyckades med det mesta i matchen. Usel, är ordet!
SvaraRaderaBärken kommer in -uträttar ALDRIG nåt!
Stiller kommer in -Uträttar ALDRIG nåt!
Bra byten, någon?
De flesta spelare blir nog sura när de byts ut. Trötta eller inte. Dessutom, såg Sana verkligen så sur ut? Han kanske var besviken på sig själv?
SvaraRaderaSana är slut sälj han till Qviding?
SvaraRaderaJag skulle gärna se att man lånar ut Bärk eller Söder till Qviding ett par månader om de inte får spela i blåvitt. Men jag tror att de kommer få rejäla chanser framöver - efter Elfsborgsmatchen har vi matcher mot bottenlagen och de passar unga spelar som Bärk och Söder perfekt. Jo, Bärk har aldrig varit bättre - han har precis som Sana en imponerande förmåga att dribbla sig fram och göra oväntade saker. Han har lite att jobba på i avsluten men har gjort två mål trots allt och är väl värd att satsa vidare på - killen är ju fortfarande bara 19!
SvaraRaderaHåller med om att man inte bara kan såga JO utan att se vilja alternativ som finns som skulle kunna göra det bättre mitt i säsong. Det är samma sak med er som gnäller på Sandberg - risken är stor att vi värvar en ny Pärlan, köper någon gammal allsvensk målvakt för 5-6 miljoner som sedan inte visar sig vara så mycket bättre eller göra avgörande räddningar. Då satsar jag hellre på Sandberg för han blir bättre och bättre och dessutom är det oftast backarna som har sabbat för honom nu i vår och satt honom i svåra situationer.
00:17: "Ni andra som tycker annorlunda är dumma i huvudet. Ert största problem är att ni inte vet om det."
Lågstadiet ringde och vill ha dig tillbaka. Kom igen, lite vuxen nivå kan vi väl hålla? Vi håller väl i alla fall på samma lag och vill väl alla att det ska gå bra för oss?
ps. se bara på hur lätt MFF har att skaka fram en ny tränare.....
SvaraRadera07:48 nä kanske inte men bangern kom uppifrån o vilka stod där uppe??
SvaraRaderaHUR kan ni säga att Sana var dålig igår?? Såg ni inte matchen?? Tillochmed kioskmongona som kallade sig kommentatorer på TV utbrast "Ja det var ett oväntat byte... Sana som varit så bra idag"
SvaraRaderaOm ni missade det så kan jag informera er om att Norrpings backlinje vid flera tillfällen agerade kinahattar när Sana fick fart ute på kanten.
För mig är det tydligt att Sana byts ut av en enda anledning (för skadan var inngen skada - ens på träningen). Han är en individualist. Det känns som om det finns en dold agenda i blåvitt idag, att hålla tillbaka de som sticker ut. Jag skäms fan för det... SKÄRPNING
Bra Sagt Carlito
SvaraRaderaMan tackar, Greven! Nu ser jag fram emot TFF-krossen och 90 minuter för Sana. Får han inte det så ska jag personligen ta ett snack med Håkan Mild om IFK:s inställning till indivdualister i laget.
SvaraRaderaSkandal att byta ut Sana! Smygrasism är inte välkommet JO!
SvaraRaderaCarlito, varför får Sana starta då? Tycker Blåvitt så illa om individualister hade det väl varit troligare att han inte fick spela alls.
SvaraRaderaSant förvisso! Men jag tycker fortfarande inte det är okej att byta ut en så lovande kille, med en så grym match bakom sig, i ett så viktigt skede av matchen. Att man byter honom mot en kille som bevisligen varken kan skjuta eller finta, utan bara kötta o kubba, tycker jag visar på vart JO vill föra laget. Bort från finlir och finter och mot köttande och galna löpningar...
SvaraRaderaIofs är Bärkroth svensk och Sana en sån där invandrare men nog faan är även Bärk en individualist om något?
SvaraRaderaDet e ingen som har övervägt möjligheten att Söder inte är tillräckligt bra för att ta en plats i startelvan? Ärligt talat så har han ju inte hittat tillbaks till den forn han hade när han va som bäst. Jag vill också se Söder lyckas i Blåvitt, men att tro att Jonas ha nåt emot söder e ju bara löjligt!
SvaraRaderaSämst i stan fy fan vilken säsong grabbar?
SvaraRaderaBåde BK Röva och Gais är ju före och spelar fin fotboll, vi får lägga ner långbollarna annars går det åt h-vete.
Sana är för ojämn verkar väldigt osäker ibland och är för vek i närkamperna, tacka vet jag stabila Hjalmar Jonsson alltid bäst på plan.
SvaraRaderaVärvar blåvitt brassar så måste dom ha muskler inga sega småpluttar!
Jag kan köpa att söder inte får speltid mot norrköping som har spelat bra fotboll + att den spelades borta. Dock tycker jag att mot trelleborg hemma att ha skall få lite speltid. Byt ut sella efter 60min. Han är ju ändå helt död då. Visst kan han blixtra till men är en risk bakåt. Svårt att komma ur en dipp med att sitta på bänken.
SvaraRaderaresonemanget om att Söder inte är tillräckligt bra... För att spelare skall lyckas måste man få chansen.
SvaraRaderaSvar till Far med Son .Hotell Liseberg är fint nära till allt.
SvaraRaderaSana tog sig för axeln både före och efter bytet. När han kom fram till klacken såg det ut som han hade ont. Tror dock inte det var därför han vart utbytt, det berodde nog mer på J.O totala avsaknad av taktik/känsla.
SvaraRaderaÄven om Sana inte gör poäng i den takt man helst skulle se går det inte att bortse från hans kreativitet som ständigt oroar försvaret. Poängen kommer, om han får förtroende och speltid.
@Far och son:
SvaraRaderaHär är en bra sida för billiga hotell i Göteborg.
http://www.billigarehotell.se/hotell/goeteborg/
BORT MED SANDBERG!!!!
SvaraRaderaTill far och son
SvaraRaderaAnnars kan jag rekomendera booking.com
De har ofta bra erbjudande på hotell.
Far och son - vill ni bo riktigt billigt:
SvaraRaderahttp://www.hotellformule1.se/info.asp?id=7
Man blir ju mörkrädd, vissa kommentarer är helt overkliga....rasism?? wtf!
SvaraRaderaBästa laget spelar, ålder spelar ingen roll, det är inte social-verksamhet på den här nivån. konkurrensen är stenhård i Blåvitt alla kan inte spela, är man proffesionell biter man ihop, Söder och Bärkroths tid kommer...
Låt Söder spela! Han visade redan 2008 att han är en av allsvenskan bästa spelare.
SvaraRaderaSKANDAL!!!
Ps. Vad fan sysslar Ragge med!
Sandberg skall sättas på bänken - killen håller inte ännu. Och skulle han en dag bli bra, ja då drar han ändå direkt, dessutom till liten ersättning för klubben. Vad har vi haft för det, mer än ett darrigt försvar pga en darrig målis. Varför har både Häcken och GAIS bättre målis än Blåvitt - förbannat underligt...
SvaraRaderaÄNTLIGEN läser man vettiga kommentarer! Det finns verkligen inget värre än att spela fotboll med en målvakt man inte litar på!! Precis så är situationen i blåvitt just nu. Norrköpings målvakt var verkligen ingen stjärna, men jag är helt säker på att backlinjen hade valt honom framför Sandberg alla dagar i veckan.....
SvaraRaderaTycker det är faan att IFK Göteborg ska ha den svagaste målvaktsuppsättningen i allsvenskan!!
Om t.o.m en så liten klubb som Degerfors kan skaffa en målvakt från MLS som är helt ok, borde nog även vi kunna lätta lite på lädret o skaffa en målvakt värd namnet!!
Som svar på frågan hoppas jag Ragnar drar först! Casha in på honom medans man kan. Han är en kultfigur som var asbra 2007, men igår........herregud. Blir det däremot Söder......nä, vill inte tänka på det.
Till spelarnas försvar:
SvaraRadera1. Sana: Sana var osäker för spel och fick två riktigt rejäla smällar igår. Han låg kvar länge efter ena smällen och fick även en rejäl smäll på axeln. Det är rätt att spara honom. Att Sana inte är glad att bli utbytt är bara ett sundhetstecken men jag skulle inte vilja påstå att han såg förbannad ut heller precis. Sana har gjort det bra och växer in i rollen bit för bit. Han slog ett par riktigt fina inlägg och gjorde en riktigt fin dribbling igår.
2. Bärk: Det här är, bortsett från matchen mot BP när han gjorde 2 mål, första gången jag VERKLIGEN börjar se att Bärk utvecklas och har framtiden för sig. Bärk gjorde några underbara dribblingar där han dribblade sig fram i tidigare matcher. Igår kom han bort lite mer men det känns som att det mest är avsluten som fattas för att han ska bli riktigt bra. Killen är ju för fan fortfarande bara 19 år även om det ibland känns som om han har varit i blåvitt lika länge som Hjalle. När han är 21-22 kommer han att vara riktigt vass... Om vi får behålla honom tills dess...
3. Söder: Söder SKA få spela, självklart. Söder HAR gjort två inhopp i år, bägge de matcherna förlorade vi. Man byter inte gärna ut Sella och Tobbe vid oavgjort när de har stått får nästan alla våra mål trots att Sella är trött eftersom en smörpass till Tobbe räcker så vinner vi matchen. Om Söder inte får åtminstone 20 minuter mot Trelleborg däremot håller jag med om att kritiken är befogad.
4. Stiller: Jag vill påstå att det är en av Håkans smartaste spelare. Stiller har ett stort hjärta för klubben, har gått in och avgjort matcher. Hoppar alltid in utan att klaga och är en vuxen och mogen spelare som de unga behöver utan att ta onödig speltid. För i ärlighetens namn, bortsett från igår har Stiller bara hoppat in på tilläggstid.
Och till alla er som sågar, håller vi på samma lag? Jag gillar killarna, vill deras bästa och att de ska utvecklas. Känns faktiskt som att vissa låter sina egna krossade drömmar gå ut över våra unga lirare.
Korrigerar mig själv: Stiller är en av Håkans smartaste värvningar. Han gick i princip gratis till oss, har knappast den bästa lönen, är medveten om att han inte är en man för startelvan men visar ändå alltid en grym inställning och gör sitt jobb. En sådan spelare är alltid värd att hylla! Vem av spelarna som är smartast lämnar jag öppet men Tobbe kallades väl Platon av de andra har jag för mig?
SvaraRaderaÄr ni på alla träningar kanske?? Ser ni B-laget när dom spelar?? man kan inte bara leva på gamla meriter, men visst älskar jag Robban söder jag med. Håller däremot med om att bytet av Sana var katastrof.../ P
SvaraRaderaLäste just Erlings referat från U21 idag. Och som jag tolkar det, så var både Stiller, TO och tom Faltsetas bättre än Robin.
SvaraRaderakänns bara ibland som om JO har lite svårt att "peta" spelare som sella, hysén dom lite äldre själarna när dom inte är på topp. Tycker det är lite fegt att byta ut Sana när han skapar chanser på chanser. men men.... nu kör vi över Tff på måndag!!
SvaraRadera21:38 - du menar att det är lite svårt att peta Tobbe som har gjort fem mål de senaste fyra matcherna eller Sella som har spelat fram till fyra mål? Jag kan förstå att JO har svårt att peta dem med tanke på att de har varit inblandade i nästan varje mål vi har gjort utom Bärkens fräckis mot Kalmar...
SvaraRaderahaha nu sa jag inte att tobbe har varit dålig i år men han har haft det tungt även han (under fjolåret) och då har hetare spelare byts ut istället. Å helt ärligt vem var hetas av Sana och Sella senast??? Sen att Stiller får spela istället för Söder kan jag inte förstå. Tycker nog att stiller har gjort sitt. Men han gjorde väl en halv assist till Bärkroth så då är han ju självskriven på plan i din värld
SvaraRaderaGår vart då? Till affären?
SvaraRaderaSluta spekulera i avgångar, lev i nuet för h-te!
Ni som hela tiden tjötar om avgå hit avgå dit, ni har fan inget IFK-hjärta, stötta laget för fan.
Tommie 9:22: Stiller och Söder spelar ju inte på samma position. Visst skulle jag gärna sett att man satt in Söder och spelat 4-4-2 på slutet men nu pratar vi ju om JO som har bestämt sig för 4-5-1. Spelar vi 4-5-1 tror jag nästan det vore en otjänst för Söder att tvinga in honom i en Wernbloom-roll. En av Söders styrkor är hans snabbhet och den får man bättre ut på kanten om han nu inte får spela som forward.
SvaraRaderaJag fattar ärligt inte hur ni kan klaga på Stiller? Han har alltid full inställning, klagar inte på att han bara får 2-3 min inhopp och lär knappast ha klubbens mest lukrativa kontrakt. Att ha rutinerade backupspelare som kan gå in och göra skitjobb utan att klaga är faktiskt en förmån. Jag misstänker att Pärlan skulle ta det som en förolämpning att gå in och grisa två minuter på övertid vilket kan förklara varför Stiller får chansen. Dessutom KAN Stiller göra mål.