2007/02/08

Alexandersson revanschsugen inför lördagen

FÖRSÄSONG På två dygn reste Niclas Alexandersson fram och tillbaka till Egypten utan att så mycket som röra en fotboll. En magsjukdom satte stopp för hans medverkan i onsdagens landskamp men igår tränade han med IFK Göteborg igen.
- Jag var och tog prover igår så vi får se om det ger några svar kring om det är över nu, säger Niclas Alexandersson.

Efter landslagets sydamerikaturné i januari insjuknade Niclas Alexandersson i en magsjukdom som innebar att han missade tolv dagars träning. Men lagom till samlingen inför Egyptenmatchen tillfrisknade han igen och reste ner till Kairo för att spela. Bara för att åter insjukna och missa matchen på onsdagskvällen.
- Det var värst i Sydamerika när jag blev sjuk, så jag är ju inte fulltränad och så just nu men det känns helt okej.
Alexandersson säger att hans resa till Egypten inte var för att få lite ledig tid från Blåvitts försäsongsträning.
- Nej jag räknade ju med att få spela där. Jag mådde ju självklart bra när jag åkte.
Efter sin blixtvisit i Egypten tillfrisknade han igen och igår förmiddag var redan med på Vallhalla IP när IFK Göteborg genrepade inför lördagens träningsmatch mot Elfsborg.
- Jag tror jag kan vara med på lördag, men det är inte troligt att det blir en hel match. Jag hoppas få spela så mycket jag orkar i alla fall.
Är ni revanschsugna efter förlusten mot Häcken senast?
- Ja det är klart, men det viktigaste är att hitta ett bra spel i de första träningsmatcherna egentligen. En förlust är väl inte hela världen tycker jag utan det viktigaste är intentionerna, att man sätter det man tränat på.

Du är inte rädd för att få dig en släng av vinterkräksjukan nu då?
- Nej jag tar ingenting för givet längre. Så jag ska nog försöka hålla mig undan så mycket som möjligt men förhoppningsvis är det över med sjukdomar för min del nu. Det känns som det räcker nu.

Markus "Frankie" Hankins

14 kommentarer:

  1. Är Frankie och Hankins samma person?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är samma person.

    Menar ni att Alexandersson ska spela centralt mot ellos? Jag kanske missförstod rubriken?

    SvaraRadera
  3. Kom igen gubbar, slut upp i borås och visa att detta är vårt år på läktarn!!

    SvaraRadera
  4. Jag kommer i alla fall!

    Ja, vad menas med rubriken egentligen?

    / My man foreverman

    SvaraRadera
  5. rubriken = ????? :S

    SvaraRadera
  6. rubriken blev inte riktigt förklarad, men på dagens träning spelade alex och pontus tillsammans på innermittfältet. det är nog det den ska betyda.

    SvaraRadera
  7. Kul med Alexintervju, cred till Frankie.

    SvaraRadera
  8. Hallå! Ni vet väl att det aldrig är journalisten bakom artikeln som sätter rubriken.

    SvaraRadera
  9. Rubriken berodde på teknisk urflippning (aka en jävla Mac-dator) på Baraben-redaktionen. Artikeln om att han spelar centralt mot Elfsborg kommer imorgon fredag.

    Och Ja, jag heter egentligen Markus Hankins för dem som inte visste det.

    SvaraRadera
  10. Vilken nöt är de som köpt en mac? ;P

    SvaraRadera
  11. hahaha vinterkräksjukan. det vore nåt, smittskyddsinstitutet stänger ner hela kamratgården...

    kul intervju.

    SvaraRadera
  12. Well! MAC är det enda som duger!!
    PC e skit!!

    Och ge oss en ny Spelare av klass NU!!!!

    SvaraRadera
  13. Gött och se att Alex är tillbaka. Jag tänkte, skulle man inte kunna lägga en del av supporterfondens slantar på att anställa en hypnotisör för att få bort den där 100 landskampers manin Alex har just nu? Det är väl en väl investering för blåvitt? :D

    Har länge sagt att landslager kommer att förstöra Alex för blåvitts del och att han borde välja bort det. Tydliga signaler fick vi ju på det förra hösten, vill inte se det igen.

    BTW.
    Hasta la vista, Vista - Mac OS X Leopard ;)

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.