2012/01/22

Fem snabba med John Alvbåge

INTERVJU. John Alvbåge är överlägsen sina lagkamrater när det gäller Twitter. Han spottar ur sig inlägg och förhoppningsvis kommer fler att haka på trenden. Under en tågresa passar jag på att ställa fem frågor till Alvbåge.


Hur har första tiden i klubben varit?
– Den har varit sjukt bra på alla sätt och vis. Jag trivs på jobbet kan man helt enkelt säga.

Kvällspressen har döpt er till Real Göteborg. Snacka om att ni nu har press på er direkt. Guldfavoriter som ni nu blivit. Hur ser du på den press som läggs på er spelare?
– Jag tycker att det är lite kul, komiskt. Jag kan förstå snacket i och med att det nästan varit knäpptyst från de andra klubbarna i serien. IFK har satsat på nytt blod i och omkring truppen så det blir väl så. Men press hit och dit. Det är Blåvitt vi snackar om och då är det såhär, helt underbart!

Du är överlägsen dina lagkamrater på twitter. Vem följer du helst?
– Haha, twitter är skitkul. En spontan miniblogg skulle man kunna säga vilket passar mig perfekt. Vem vill jag helst läsa på twitter??? Vet inte riktigt, men min förebild i livet Bear Grylls följer jag med glädje.

När gör du ditt första blogginlägg som IFK-spelare och var?
– Oj, bloggen funderar jag inte på. Twitter är perfekt substitut för mig just nu. Vi får se helt enkelt. Jag kanske drar igång en helt egen blogg på min hemsida när den är uppdaterad. Den är under renovering just nu skulle man kunna säga.

Nordin Gerzic ryktas vara klar för IFK Göteborg, hur ser du på en sådan övergång?
– Åh fan, är han på ingång? Det hade jag ingen aning om... Skulle han dyka upp skulle det spetsa till en redan bra trupp och ge oss en minst sagt trygg bollspelare. Men vi får se vad som händer i den frågan.

2 kommentarer:

  1. "Det hade jag ingen aning om" haha snacka om stor portion ironi!

    SvaraRadera
  2. 21:20 Hahaha sannerligen. Alvbåge är skön, svarar från hjärtat och inga ger inga torra pr-svar.

    Han följer man flitigt på twitter.

    Twitter är riktigt underskattat för övrigt.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.