2007/12/30

Välkommen till ingenmansland

VINTERN Jag går in på www.baraben.com. Igen. Som vanligt. För sjunde gången idag. Inget nytt. Nähä. Vafan sysslar de med? Ge oss nåt nu. Änglarnas sida har ju hackats. Alltid Blåvitt har varit dött i en vecka. IFK:s sida har sällan något matnyttigt. Jävla julhelg. Jävla mellandagar. Satans nyår. Som en överlämnad vilda västernstad ser man vinden svepa genom de blåvita internethusen. Jag lutar mig bakåt i fåtöljen och ser till vänster. I spegeln ser jag mig själv. Tänker, varför skriver han inget, det måste ju finnas hur mycket som helst efter ett år som det här. 26 matcher till guld. Cupfinal. Skytteligaseger. En stad i glädjerus. Men samtidigt ett sjuhelvetes antiklimax.

Jakten på guldet var i stor del drivkraften. Och nu då? Vad finns nu?

Det låter så jävla löjligt, men måste man inte sikta mot ett Europaguld då? Set the aim higher och hela den biten. Nej, så kan jag ju inte skriva. Fan det fattar väl till och med en champagnedränkt Ragnar Sigurdson på guldnatten att det aldrig kommer hända. Men så kör vi en klyscha, it ain't over til the fat lady sings. "Ge inte upp föränn det är helt kört", typ. Fast vi kommer inte vinna Champions League, hur många tokoptimistiska krönikor som Änglarnas Anders Almgren än skriver, hur många toksatsningar på Änglagården Roger Gustafsson än genomför. Det går inte för fotbollens hillbillys att slå sig fram hela vägen. Det är ungefär som att vira in sig i amerikanska flaggan och ta en nattpromenad genom hela Bagdhad. Någonstans kommer det ta slut. En promenad på miljarden skulle lyckas.

Men om alternativet är att lägga sig ner och dö, då?

Ja då kanske vi får ta och chansa med den där promenaden ändå. Pest eller kolera änna. Fast vårt kolera innebär en äventyrsresa runt i Europa. Jag kommer nog få en hjärtattack i år, finns läkare på plats på Ullevi? Kan inte bara BaraBen skriva någonting. Uppdatera för helvete så man slipper gå runt i dessa allt galnare tankar om framtiden, nutiden och dåtiden. Ge oss något som tar bort tankarna från abstinensens och vintereländets cirkelresonemang. Fy fan för vinter som svensk fotbollssupporter.

Till sist en liten fundering: alla tränare jag intervjuar verkar få sparken kort därefter. För ett tag sedan gjorde jag en intervju med Stephan "Lillis" Lundh, vid tillfället tränare för Frölunda Indians. Några månader senare fick han sparken från posten som boss för hockeyindianernas A-lag, inte så konstigt i sig då resultaten svek. Men nu börjar bevisen hopa sig, för i höstas så gjorde jag en intervju med Per Bäckman efter en medioker hemmamatch mot Timrå eller något annat lag mitt i Elitserielunken. Kort innan dess hade jag ringt upp Jan Enjebo, före detta landslagscoach och tills igår tränare för Gothia Basket.

Behöver jag lägga till att Per Bäckman fick sparken för ett par veckor sedan? De tydliga bevisen samlas mot att de kosmiska lagarna, kalla det jing och jang, eller kanske allra bäst för jinx, alla pekar åt samma håll? Hursomhelst tänker jag ge blanka fan i att intervjua Stefan Rehn på ett tag. Men nåde den tränare som gör något annat uppåt väggarna. Då rekommenderas disposal of cellular telephone...

9 kommentarer:

  1. hahaha snyggt sätt att parera din egen ångest på, men min då???

    SvaraRadera
  2. välkommen till ångest"land" fy fan va jobbigt. En ny målvakt kanske?

    SvaraRadera
  3. intervjua LAGERBÄCK!

    SvaraRadera
  4. Snälla Frankie, intervjua Lagerbäck! Orkar inte med ett till kval med honom, Sidleds, Allbäck, Petter Hansson och Taco..

    SvaraRadera
  5. Det är lite illa att du inte intervjuat Lagerbäck än faktiskt

    SvaraRadera
  6. En annan kille som haft ångest är ju Fredrik Wikingsson. Kanske kan intervjua honom på temat Andreas Andersson/Linda Bengtzing. Gott om fotboll och blåvitt där. Helt magisk stund hos Luuk igår för övrigt.

    SvaraRadera
  7. Frankie: var hittar man dina intervjuer med Bäckman, Lillis och Enjebo? För vems räkning var gjordes de?

    SvaraRadera
  8. Anonym 11:46/ Även om det är svårt att tro så finns inte allting på internet compadre!

    SvaraRadera
  9. GOTT NYTT ÅR ÄNGLAR!!!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.