2007/12/02

EM-lottningen: Bra eller anus?





Vad tycker DU?

54 kommentarer:

  1. Ok, jag börjar då...

    Personligen tycker jag gruppen känns helt klart överkomlig. Går vi vidare får vi dock möta nåt lag från den svåra grupp C. Å andra gör ju det att det knappast spelar någon roll om vi kommer etta eller tvåa i gruppen.

    Spanien en lördag är inte helt fel heller, kan bli en ganska skön svenskfest i Innsbruck för oss som är där då, och även för de som ser spektaklet på hemmaplan. Synd bara att Spanien är ett tio gånger bättre lag än vad vi är. Förvisso alltid helt misslyckade i mästerskap...

    Skoj ska det bli i alla fall. Frågan är hur många blåvita som tar plats i truppen. Alex given, Adam Johansson kanske?

    SvaraRadera
  2. Ser mer fram emot CL-lottningen..

    SvaraRadera
  3. Känns på pappret som den lättaste gruppen. Vi har kapacitet att slå alla lagen i gruppen. Det hade varit annat om man hamnade i "dödens grupp" med Holland, Rumänien och Frankrike. Men det ska bli intressant att se hur det går till sommaren

    SvaraRadera
  4. är det någon som vet billigt boende i innsbruck hör av er då !!
    fampeterssongran@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Hyfsat intetsägande inlägg? (Precis som min kommentar)

    SvaraRadera
  6. Någon som vet var man kan få tag i biljetter eller har några egna att sälja? Hör av er ante_290@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. varför dessa jättebilder? hade det inte varit lite bättre av "erling" att skriva lite om lottningen istället för detta meningslösa skräp?

    SvaraRadera
  8. Va i helvete tror ni jag kan alla flaggor eller, skriv vad lagen heter! :)

    SvaraRadera
  9. jimmy, ärligt kan man inte dessa flaggor bör man nog återvända till skolbänken i klass 1.

    SvaraRadera
  10. Sverige, Spanien, Ryssland & Grekland.

    Känns som en bra lottning tycker jag. Helt klart överkommlig.

    SvaraRadera
  11. BRA

    Inför sista rundan hoppades jag iofs på grupp 1, men det här känns också bra.

    Nu när Mellis flyttat tillbaka ut på kanten i aston villa, så kanske han kan ta den platsen i landslaget också. Och så kanske Rispen kan få en revival och ta den landslagsplats som han var så snubblande nära innan skadan. Och så kanske jag kan få in 13 rätt på tipset.

    För övrigt så läser man väl inte sånt som europas flaggor fören i trean!?

    SvaraRadera
  12. Nyhetstorka på Baraben?

    SvaraRadera
  13. Det blir Em-guld bara Mackan Berg får lira :D hehe

    SvaraRadera
  14. I 5an började vi med Geografi haha

    SvaraRadera
  15. Frågade min 5-åring om flaggorna och han svarade Sverige, Spanien, vet inte och Blåvitt.

    Men han har ju tiden på sig.

    För att återgå till gruppen så förutsätter jag att vi blir sist, men det gör jag ju alltid.

    SvaraRadera
  16. Landslaget..who gives?!

    När start-11:an består av endast blåvita först då är det intressant.

    SvaraRadera
  17. Dödens grupp för fan!

    Spanien: vi såg ju hur det gick senast.

    Ryssland: oerhört svårbesegrade för ett lag som Sverige som bygger sitt spel på rörelse.

    Grekland: Regerande mästarna!

    SvaraRadera
  18. Roligare att fått möta Holland och Frankrike. Nu i efterhand är det ju synd att England bytte plats med Ryssarna, det hade ju varit en kul match.

    SvaraRadera
  19. Är ni helt från vettet? Ryssland är ett sjukt bra landslag sedan Hiddink tog över och vi är inte så bra som alla tror. Spanien är Spanien och Grekland är extremt underskattade. Nej, Sverige kommer sist i gruppen!

    SvaraRadera
  20. Helt klart en tuff grupp, en grupp som innehåller ett så bra lag som Spanien, regerande mästarna Grekland och ett pånyttfött Ryssland med demontränaren Hiddink vid rodret känns inte på något sätt som någon lätt grupp. Jag är trots allt ganska nöjd med tanke på hur lottningen utvecklade sig vi kunde ju faktiskt hamnat i samma grupp som Holland, Frankrike och Rumänien!

    SvaraRadera
  21. Spanien slår Sverige.
    Sverige slår Grekland.
    Grekland slår Ryssland.
    Ryssland slår Sverige.
    Ryssland spelar 1-1 mot Spanien.
    Grekland slår Spanien.

    1. Spanien
    2. Grekland
    3. Ryssland
    4. Sverige

    SvaraRadera
  22. jag tycker ändå att vilka lag som helst kan komma vidare här ifrån, fast tror ryssarna kommer komma sist, sen vem som kommer komma trea kommer vara spännade kan lika gärna vara sverige, om grekland spelar sitt pussy spel som dom gjorde för EM så kommer det vara svår mot dom, sen spanien är spanien dom kanske kör över sverige eller tvärt om :)

    SvaraRadera
  23. Spanien går inte vidare från gruppen, de övriga tre länderna får det tight men jag tror Ryssland kommer etta och Grekland tvåa.

    SvaraRadera
  24. Grekerna kommer ge allt iår igen.

    SvaraRadera
  25. Bra lottning, förutom Spanien.

    SvaraRadera
  26. Mer blåvitt åt folket på bloggen! Det här med landslaget bryr jag mig inte om. De som är intresserade kan läsa valfri dagstidning och få sitt lystmäte mättat om Z & co där, absolut inte här tack!

    SvaraRadera
  27. Skiter i vilket faktiskt. Landslaget kommer i andra hand. Bara Blåvitt berör!

    SvaraRadera
  28. Bra lottning. Grekerna känner press att prestera som mästare, Spanien tror de är bäst i världen och ryssarna tror att de är en stormakt igen. Alltså får Sverige agera underdog mot ganska beskedligt motstånd. Vi tar oss till semi.

    SvaraRadera
  29. Gruppen är nog så bra den kan bli. Det finns ju inga lätta grupper, och det är precis som det ska vara. Men det kunde ha blivit mycket värre, vi ska nog vara tacksamma...

    SvaraRadera
  30. hörde nån nämna CL lottning när är denna?

    tacksam för svar

    SvaraRadera
  31. NYHETSTORKA

    Tråååkigt

    SvaraRadera
  32. Tycker lottningen blev helt ok. Bara våra spelare är i form och inte skadade så bör vi kunna slå både Ryssland och Grekland. Tittar man spelare för spelare har inte de lagen heller några världsspelare mer än Sverige. Spanien däremot har ju definitivt en högre högsta nivå men vi har ju bevisligen slagit dem förut :P
    //Karlsson

    SvaraRadera
  33. SKÊCKA BLÅVITT!

    /Roffe

    SvaraRadera
  34. " vi har kapacitet att slå alla lagen i gruppen." har vi det? vi kan slå Brasilien om det är så, frågan är bara om det är rimligt? Spanien är defenitivt ett av europas bästa landslag, vi kan slå dom, trots att vi egentligen inte har kapaciteten.

    SvaraRadera
  35. Eftersom de e nyhetstorka om blåvitt så kanske jag skulle klistra in en grej jag läste på fotbollskanalen som gjorde mig glad. Om Ragges flytt till West Ham.

    Men detta dementeras av hans agent Gudjohnsen.

    - Det är många som är intresserade av Ragnar, men det finns inget särskilt lag som tagit kontakt. Vi har inte pratat med West Ham om Ragnar, och jag tror att han skulle må bra av att utvecklas ett eller två år till i IFK Göteborg, säger Gudjohnsen till GP.

    Hoppas att han lyssnar på sin agent. :)

    SvaraRadera
  36. grekland vinner mot Sfärje, spanien vinner mot sfärje och ryssland kryssar ut ur em med en poäng och rumpan bar!

    SvaraRadera
  37. spelet i sveriges matcher känns för stelt nervöst bort med anders svensson

    SvaraRadera
  38. hoppas på en förbättring dock ta vm ex var det bara ljungberg som var het resten helt tama eller tagna på sängen

    SvaraRadera
  39. Fan vad vacker Greklands flagga e!

    SvaraRadera
  40. Jag håller på Grekland. Dom spelar ju i blåvitt

    SvaraRadera
  41. Alla som säger att det var en bra lottning, glömmer det Erling påpekar. Om vi nu skulle komma etta eller tvåa så måste vi möta ett lag ur grupp C.

    Både grupp A och B hade sådeles varit en bättre lottning för Sverige.

    SvaraRadera
  42. app app app, roffe!

    Full respekt till din åsikt, men namnet Roffe är inte till högstbjudande =) Använd gärna nåt annat iaf är du snäll. Blir krångligt om namn blandas för jag skriver en del inlägg här.

    Ödmjukast!
    /Roffe

    SvaraRadera
  43. klockren kommentar av rumäniens coach på texttv. Lätt grupp, härligt :)

    SvaraRadera
  44. Fan vad många Roffe det blev nu då...

    SvaraRadera
  45. och roffe 8:22 är inte samma roffe som roffe 12:20. det kan roffe intyga. /Roffe

    SvaraRadera
  46. o vad har detta med Blåvitt att göra?

    SvaraRadera
  47. Jag är Roffe, den enda BB-Roffe. Jag skrev 09.24-inlägget. Baraben kan se att jag kommer från ett IP...

    Bråka inte med Herren! =)

    /Roffe

    SvaraRadera
  48. Jag är Roffe,
    Den en ende sanne SS-Roffe.
    Kolla gärna mitt IP-Roffe.
    Bara så alla vet, tror säkert ni kollar IP, för ni bryr er säkert

    / Den riktige Roffe

    SvaraRadera
  49. Kan ju förstå att jag har många wannabees... men ni är ju bara patetiska.. Skulle önska baraben tog sitt ansvar och bannade töntarna som tar andras namn.

    /Roffe

    SvaraRadera
  50. Precis.. det är mycket nu.

    SvaraRadera
  51. Har jag wannabees?
    Innebär det groupies ocksåP''''

    /Roffe

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.