REKLAM Tidningen Resumé, landets största branschtidning för medier och kommunikation prisar imorgon IFK Göteborg för kampanjen "Gais Bonito". Resumés chefredaktör Viggo Cavling delar ut diplom för bästa webreklam vid tidningens återkommande mingelfest för medier "Resumébar" i centrala Göteborg imorgon kväll.
Blåvitt prisas för sin uppmärksammade kampanj "Gais Bonito" där man med bland annat Glenn Strömberg och Pontus Kåmark som dragplåster skojade med Gais genom att låta dem försöka utföra trick i stil med Nikes Joga Bonito-reklam där diverse världsstjärnor som Ronalindho trixar och trollar med bollar.
IFK Göteborgs reklambyrå ANR kan härmed titulera sig som segrare i kategorin "mest uppskattade nätkampanj 2006 i fotbollsverige". Gött jobbat!
Apropå nåt annat, det ryktas att blåvittskylten nyss blev nedsparkad. Troligtvis av några skinnvästar
SvaraRaderaANR heter byrån. Och en halvusel webbkampanj i all ära – IFK Göteborg har en lång väg kvar vad gäller marknadsföring.
SvaraRaderaThere's a long way to go when you don't know where you're going...
It's a long way to the top, if you wanna rock 'n' roll.
SvaraRaderaJag tycker ändå att blåvitt har gjort jäkligt bra ifrån sig på marknadssidan 2006. Kanal lokals tv-program, web-tv i form av kanal 1904 och Gajs Bonito.
SvaraRaderaDessutom händer det mer på hemsidan och man har knytit ett avtal med IMG.
Bättre på marknadssidan än på planen, Mil(d)t uttryckt.
IFK:s marknadssidan samt informationssidan har IFK blivit helt klart bättre på i år, men det är väl tyvärr det ända. Hoppas samarbetet förbättras och fördjupas med ANR.
SvaraRaderaGajsarn uppgav felaktig information, för skylten satt iaf där när jag åkte förbi idag
SvaraRadera