2005/11/17

Du gav oss solens sken, du gav oss hopp med dina ben.


KAPTENENS GRANDE FINALE Vi är alla på olika sätt kära i honom. Han är en hjärtesak för varje svensk, oavsett fotbollsmässig hemvist. Vi Blåvita och många andra med oss älskar honom, andra älskar att hata honom.
Den tanige killen från Trollhättan som stannat i klubben under tre decenniers gång, som togs hit av Roger Gustavsson som en oslipad diamant vår kapten och klubbhjälte: Håkan "Tjalle" Mild.

Nu har vi alla 5 matcher kvar att se. En femfaldig avslutningskavalkad med "Håkan den store" som varje Blåvit med självaktning bör befinna sig vid och se på:

Träningsmatchen mot Sandefjord på Ullevi i morgon och Royal League-matcherna mot Lyn (borta), Djurgården (borta), Ålborg (hemma) och Lyn (hemma).
Finalen på en fantastisk spelarkarriär sker alltså mot Lyn på Ullevi söndagen den 11 december.

Sedan tar Håkan över som driftsansvarig för IFK Göteborg, hans titel blir sportchef. Vi på Baraben.com tackar Håkan för hans fenomenala insatser år efter år på fotbollsplanen och hoppas du med lika stor passion och glöd kommer kämpa för IFK Göteborgs sak bakom skrivbord och telefon.

Fram till 11 december är det fritt fram för oreserverade hyllningar av Håkan här på Baraben. Så har du en åsikt, en tanke, en krönika eller en kärleksförklaring till vår flisande kapten tveka inte att lämna den till: kontakt@baraben.com

Bild lånad från: Expressen/Pressens bild & UEFA.com

18 kommentarer:

  1. Läser du här Håkan: Vi kommer sakna dig. Jävligt synd att du nu får lägga av minst ett år för tidigt. Nästa år skulle bli din avslutningsfest med ett guld som krönte det hela...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det suger jag med. Minst ett bra år till i mig hade jag. Men vad ska man göra när föreningen behöver ens hjälp, vafan de klarar inte av allt utan mig... ;)

    SvaraRadera
  3. En sann hjälte! Du är älskad!

    SvaraRadera
  4. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Skratta för att Håkan är en av få som kan få IFK på fötter igen rent organisationsmässigt, eller gråta för att jag inte få se honom på plan ett år till..
    Min största fotbollshjälte lägger av.. Det är nog mer sorgligt.. Tack Håkan..

    SvaraRadera
  5. Trodde dom skoja med mej i skolan, men sen fick jag lappen. Svart på vitt...Mild slutar spela efter Royal. Jag börja gråta, visst kommer Håkan vara den som har störst chans att få blåvitt på fötterna igen..men min största fotbolls idol, den äkta ärke ängel som han är lägger av. Jag gråter av anledning till att han hjälpt blåvitt genom alla tider, nu när han inte finns där..vem ska då ta närkamperna? Svensson gör det gärna, men Mild är och kommer alltid vara den okrönta kungen. Vi kommer sakna dig Mild...det gör ont.

    SvaraRadera
  6. Tack Håkan Mild!

    Jobbar du vidare med samma oförtrutna vilja även som sportchef, så kommer du styra upp den Blåvita skutan

    SvaraRadera
  7. Är det någon gång det borde gå att utse en spelare till Årets Ärkeängel för andra gången är det nu!

    SvaraRadera
  8. En reflektion:

    Håkan är bäste vän med De Pedro i detta avlånga land. Enligt ryktet skall Håkan pratat klubbledningen tillrätta om De Pedros kvaliteter. Nu är Håkan sportchef. Innebär inte det att De Pedro mest troligt spelar i blåvit tröja nästa säsong?

    Ariba!

    /Koffe

    SvaraRadera
  9. Håkan Mild ÄR Blåvitt. Han representerar allt jag vill att laget i mitt hjärta ska stå för. Nu lägger min största idrottsidol skorna på hyllan efter en sagolik och trogen karriär. Hoppas Pontus Wernbloom fortsätter som han gör och tar vid där Håkan nu slutar.

    Till Håkan om du läser detta: Du är för alltid älskad i Göteborg, här är du störst!

    SvaraRadera
  10. En hjälte lämnar planen, men att andan och själen är kvar i klubben kommer att märkas. Är det någon som kan vända något negativt till det bättre är det Håkan.

    VI ÄLSKAR DIG!

    SvaraRadera
  11. Bara ett tips på att visa vår uppskattning till Håkan.

    Alla namninsamlingar har jag ratat sen jag skrev dit mitt namn för Judas och jag känner fler med mig...

    Varför inte göra en lista där vi visar på papper hur mycket han betyder för oss??

    Självklart skall han hyllas likt konungar i hans sista kamper på planen men ge han även ett minne, ett minne som han kan titta på, visa barnbarnen på hur älskad han är... Det finns bara en Håkan Mild, endast en kung. Du är redan saknad, Håkan "Tjalle" Mild!!!

    SvaraRadera
  12. Bara ett tips på att visa vår uppskattning till Håkan.

    Alla namninsamlingar har jag ratat sen jag skrev dit mitt namn för Judas och jag känner fler med mig...

    Varför inte göra en lista där vi visar på papper hur mycket han betyder för oss??

    Självklart skall han hyllas likt konungar i hans sista kamper på planen men ge han även ett minne, ett minne som han kan titta på, visa barnbarnen på hur älskad han är... Det finns bara en Håkan Mild, endast en kung. Du är redan saknad, Håkan "Tjalle" Mild!!!

    // Trabbe

    SvaraRadera
  13. Tack för en riktigt bra tid och för en bra inställning till fotboll. Hoppas du tar med dig allt och ger IFK mer vinnar kännsla i korridorerna.

    Tack för allt

    SvaraRadera
  14. Tack, Håkan!
    Tack för alla dina storartade insatser för vårt kära Blåvitt!
    Du kommer att lämna ett stort tomrum efter dig, bara med din närvaro fick du dina medspelare att lyfta sig. Du var den självklare ledaren, föredömet. Det känns ändå bra att du framöver kommer att vara involverad och betydelsefull i jakten på SM-guldet.

    SvaraRadera
  15. min enda idol, min enda hjälte ska sluta... jag visste att dagen skulle komma nån gång men det känns förjävligt. vet inte vad jag ska säga, det känns tomt, hemskt. Håkan slutar för tidigt.

    SvaraRadera
  16. Håller med att Håkan skulle ha spelat ett år till!
    Du är älskad Håkan MILD!
    kommer sakna dej

    SvaraRadera
  17. Håkan's gonna live forever..

    SvaraRadera
  18. HÅKAN MILD!! VILKEN JÄVLA LIRARE ALLTSÅ!!!....jag menar, zinedine zidane har ju till å med fixat så att han har samma frissa som håkan, det visar ju hur älskad HÅKAN ÄR ÖVER HELA JÄVLA VÄRLDEN!!!! håkan, snälla, SNÄLLA sluta inte..fan va jag kommer sakna att inte kunna se dig sätta in en rejäl jävla glidtackling på en djurgårdsspelare....

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.