2005/08/03

Noterar att:

Publikstödet i måndagens match var flera klasser bättre redan från start…

Enda plumpen i läktarprotokollet naturligtvis kom när George byttes in & vissa fjortizZzar skulle bua…

Marcus Berg måste vara den ende spelaren i allsvenskan som har vunnit två nickdueller mot Jimmy Dixon i samma match…

Niklas Alexandersson borde vara högaktuell för rollen som defensiv mittfältare i landslaget…

Sella levererar, både mål & citat…

Ju yngre backlinje man har, desto färre mål släpper man in…

Ju äldre målvakt man har, desto färre mål släpper man in…

Orange tydligen är veckans ”innefärg” på Lunarstorm…

Töfting & Mild knappast var de första man väntade sig att få se som ”filmare”..

Jonas Henriksson är tillbaka i sin gamla ”målform” från IFK-tiden...

Dif verkar ha svårt för ”gräs”, hur skall det då gå mot Bajen…

Sören Larsen knappast lär ringa Bosse Lundqvist när hans proffsäventyr är över…

Andreas Andersson faktiskt avslutade sin fotbollskarriär redan 97…

En ny hörnvariant skulle sitta fint på Olympia…

Tre poäng skulle sitta ännu bättre…

15 kommentarer:

  1. Hörde faktiskt inte från min plats, några som buade när George kom in, men jag antar att det var därför han inte tackade klacken efter segern. Egentligen borde det vara ganska orealistiskt att Svarte-Marcus inte har gjort mål än. Islossning på Olympia?

    Dulee kör, sjung hopp faderallan..

    SvaraRadera
  2. "Dif verkar ha svårt för ”gräs”, hur skall det då gå mot Bajen"

    Hahahahahahahahahaa. Hole in one.

    Jag tycker George var riktigt vass när han kom in. Taggad till tänderna, jag hörde inte heller något riktigt buande men en del idioter gormade ju skit tyvärr...

    GOOOOOOOO GEORGE!

    SvaraRadera
  3. Trodde först att du hade nån "tvärflöjtsbrud" som byeline, & så var det bara Uma... :-)

    SvaraRadera
  4. Haha! Vet ni inte att Frankie är helt nere med tvärflöjt? Bra skrivet Stellham, känns som vi verkligen börjat bena ut ´vad som är bra läktarkultur och vilken skillnad det kan göra, även om det fortfarande finns folk som tror att spelarna är gjorda av sten och att det är skitsamma vad man skriker. Senaste derbyt är som sagt ett bevias på motsatsen, det betyder MYCKET för spelarna med vårt stöd, dessutom blir matcherna jävligt mycket roligare att besöka när alla "peppar". Hoppas vi tar med oss detta till helsingborg. Nån som har bilplats? ska åka om jag får barnvakt.

    SvaraRadera
  5. Jag har vad det verkar svårt att organisera vår resa (folk är nämligen spridda runt landet på sina semstrar just nu) från Göteborg jag med. När har Änglarna sin sista anmälningsdag? 160 pix är ju som hittat förvisso, men alltid roligare med en eller ett par bilar ner...

    Förresten, tvärflöjt rules! ;)

    SvaraRadera
  6. Blockflöjt är ännu fetare! DET är minsann ett instrument för hårdingar:-)
    Sista anmälningsdag för bussarna är imorgon. Själv har jag ju inget körkort...

    SvaraRadera
  7. Bor en bra bit ifrån Götet så det är inte ofta jag ser fotboll på Ullevi, bara ett par matcher per år. Men var på norra stå i måndags och vilken stämmning! Ska bli oftare.

    Jag nöjde mig med en liten suck när George byttes in, vill att Marcus ska få peta in den.

    SvaraRadera
  8. stellham/ Plats för Becka i bilen?

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  10. Hörde en "äldre" herre bakom mig på norra som mumlade:
    "Kom igen George, visa vad du kan" när bytet kom...

    Tycker att det va ett bra byte, Mourad slet ju på topp.

    Dif mot Brajen kan bli en intressant match...

    SvaraRadera
  11. kapten/ Jag tror inte du kan se mig som "äldre herre" men det var ungefär det jag mumlade själv när han kom in...

    SvaraRadera
  12. INgen skulle bli gladare än jag om han äntligen började leverera igen! Hade varit superskönt för honom och alla andra. Potentialen finns väl fortfarande där bakom, men ännu i år har inte bevisat att han förtjänar en plats i startelvan. Tror ni han startar på måndag?

    SvaraRadera
  13. Frankie... vet ju inte hur gammal du är men men han var väl runt en 40-50...

    Becka, Jag tror faktiskt Marcus startar matchen

    (äldre var sett ur mitt åldersperspektiv... inga värderingar lagda i det...)

    SvaraRadera
  14. KCP:

    Det vill jag se bevis på innan jag ger mig! ;-)

    SvaraRadera
  15. Stellham/ Vafan, jag tror du tar honom med. Du skulle sett hur sanslöst psychad han blev av en engelsman som gormade på nerde norra i andra halvlek.
    "Jimmy you ugly fucking cunt" osv... Jimmy hörde vid en hörna och hade en reläj utstirrningsmatch med engelsmannen... Haha.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.