2005/08/19

Låt oss slippa TV4:s elände i Allsvenskan!

TV-RÄTTIGHETERNA Zoran kritiserar på sin blogg att TV4 vill ta över den svenska fotbollen. De vill sända Allsvenskan och på så vis beröva alla tittare först och främst 6 av 7 tv-sända omgångar men även allt vad som kan kallas kvalitativ fotbollsunderhållning.

I mitt tycke är TV4 överlägset sämst vad gäller sportsändningar i Sverige. Europsport, Canal+, SVT, Kanal5 och till och med TV3 lyckas gång på gång utan att förta sig sända fotboll och sport som är flera dimensioner mer intressant och avancerad än TV4 som på något magiskt vis verkar förvandla allt de tar i till ett fullkomligt clowneri.

För guds skull låt oss slippa TV4 som ett nytt Canal+ med ansvar för den Allsvenska fotbollen.

19 kommentarer:

  1. Jag är per definition för allt som Zoran är emot och tvärtom sånär som på ett fåtal punkter. Har inte riktigt bestämt mig i denna frågan än.

    SvaraRadera
  2. Hehe, aja nu är väl inte Zorans åsikt det centrala... ;)

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med. Skall Perlskog sitta och kommentera Gladiatorerna och Fotboll samtidigt?

    SvaraRadera
  4. Om TV4 får Allsvenskan skrotas PPV konceptet. TV4 visar då endast 1 (EN!) ynka match per omgång. Eftersom hela TV4 redaktionen har Brajjen närmast hjärtat är det inte svårt att lista ut vilket lag som blir första prioritet...
    Sthlm-lagen kommer visas lika mycket som TV4+ gör med Real Madrid & Barca i LaLiga.

    SvaraRadera
  5. Själv tycker jag att det är bra att Tv4 eventuellt tar över sändningarna för Allsvenskan.
    Då jag själv inte har Canal+

    Danne

    SvaraRadera
  6. Danne/ Ja men vill du se Blåvitt är det väl bättre att se dem på en pub/hos en polare etc på Canal+ än att inte se dem alls på TV4? De kommer som sagt förmodligen bara sända en match i veckan om de får ta över och gissa om de kommer välja Bajen, Dif och Gnagis före Blåvitt, gång på gång...

    SvaraRadera
  7. Frankie

    Vi kan väll säga så här att jag har samma efter namn som en viss Peppe.
    Så om du lägger ditt ett och ett så förstår du att jag kan nog övertala dom på Tv4 Sporten att sända så många Blåvitta matcher att Stockholmarna kommer att kvävas av avund.

    Danne.

    SvaraRadera
  8. Jag har absolut inget emot om TV4 skulle köpa in allsvenskan, precis som Danne har jag inte Cnala+ och min fru lär inte släppa iväg mig till en pub för att se fotboll... Och tyvär är inte mina kompisar intresserade av fotboll så gärna allsvenskan i TV4

    SvaraRadera
  9. ingenting med ämnet att göra men kan ni inte ta bort de två inlägg innan mitt? (om det går så kan ni ju ta bort detta med)

    SvaraRadera
  10. Med tanke på att vi är ett av de stora lagen klarar vi oss nog ganska bra. Är man däremot supporter till Gävle eller liknande är det nog tufft.

    SvaraRadera
  11. Men förstår inte folk att som systemet är nu kan alla matcher visas. Har man inte Canal+ eller liknande, vilket jag ej har, får man masa sig iväg nånstans men missar givetvis matcher ibland. Nu syftar jag på vissa bortamatcher eftersom jag ser alla hemmamatcher live på arenan. Iallafall, med tv 4 kommer EN match kunna visa, spelas det då flera matcher på en kväll sspelar det väl fan ingen roll att ALLA har tv4 eftersom den match man VILL se ofta inte kommer visas ändå! Har folk inte förstått vad artikeln handlar om eller?

    SvaraRadera
  12. Men asså, jag fattar vad artiokeln handlar om, kanske det är så att jag inte håller med bara?

    Eftersom jag varken har canal+ eller någon kompis med det så är det här bättre än inget.

    Sedan ska jag väl erkänna att om det inte är en IFK match kommer jag inte kolla så det är ju väldigt beroende på vilka matcher dom väljer att sända.

    och på det stora hela spelar det viss roll, det skapar ett större intresse för fotbollen vilket ger klubbarna större exponering vilket i sin tur gör att de får mer pengar och tillslut kanske standraden höjs iaf lite över Irland och gänget, skulle vara kul.

    SvaraRadera
  13. largoi, med andra ord vill du helt ta bort möjligheten för supportrar som inte kan åka till alla bortamatcher att se matchen på TV, eftersom TV4 bara kommer visa en av alla sju matcher per omgång?

    SvaraRadera
  14. Klart jag inte vill, in en helt perfekt värld hade ju TV4 visat alla matcher och ingen reklam, tyvär så lever vi inte i den världen.

    Jag vill att TV4 ska ha allsvenskan av helt egoistiska skäl, jag har inte råd med canal+ i dagsläget och därför så får jag se mer av allsvenskan om IFK köper rättigheterna. Sucks för alla som har Canal+ men inte för mig ^^

    Klart bäst hade ju varit om Canal+ kunde tänka sig visa en match i veckan i femman, då hade jag ju kunnat se den matchen och ni hade kunnat se de med ppv som jag missar.

    SvaraRadera
  15. fattar inte att TV4 vill köpa rättigheterna för att endast visa en match per omgång. Dom kommer inte göra det utan förmodligen med tanke på alla nya kannaler dom startar så har dom någon tanke bakom det. Om inte så är dom ju bara dumma,

    SvaraRadera
  16. "min fru lär inte släppa iväg mig till en pub för att se fotboll", det var nog det löjligaste jag läst... Du får väl bestämma över ditt eget liv...

    SvaraRadera
  17. precis som anonym här ovan säger, det är dags att släppa tofflorna och ta kontroll över ditt liv largoi. Det känns patetiskt att du vill förstöra för alla andra för att du är någon sort soffliggare som inte orkar engagera dig i fotbollen.

    SvaraRadera
  18. Jag har för övrigt inte heller Canal+.

    SvaraRadera
  19. anonymous/ Det är ju för att de inte har råd eller plats till mer. Det är en pajassatsning från början till slut.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.