2012/08/26

Rapport från en soffa.

Levande soffplats. Det är här man hamnar allt som oftast, när man är stationerad i Uppsala. Min dotter och min äkta hälft ser till att vara någon annanstans. Ute på promenad, på kolonilotten eller, i värsta fall, i ett annat rum. Som de uttrycker det; "det vilar en obehaglig aura i vardagsrummet", när jag tittar på Blåvitt. Kan vara förståeligt om man tänker på resultaten de senaste åren.
   Hur som, jag tittar aldrig på en match utan att gå "all in". Varför skulle jag annars titta? Det är passion, lidelse, kärlek.



Minuter till avspark. Hysén och Rydström skakar hand. Rydström borde kunna ha en storlek större på sina shorts.
   Jag har kollat in laguppställningen, och ser på Twitter att det är upprört. Många funderar på vad Stahre sysslar med? Men jag ligger lågt så länge. Det handlar ju om att söka fortfarande. Men jag hoppas att det ska lossna för Nordin. Det vore bra för honom, för IFK Göteborg.
   Nu är de äntligen igång, med en skön ljudkuliss från bortaläktaren. Det kan bli en bra kväll det här..

15 minuter spelade. Inte oväntat lite trevande. Men jag tycker att Blåvitt ser heta ut, speciellt Sobra som verkar vara på spelhumör mot sin gamla klubb. Publiken skvätter dessutom lite tändvätska över honom, genom att bua varenda gång han rör bollen.
   Och Nanne Bergstrand.. Ser ut som en trött mysfarbror direkt hämtad från Nalles blåa hus.

27:e minuten. Blåvitt håller i taktpinnen, men efter en offensiv hörna vänder Kalmar på spelet, och trots tre blåvita försvarare runt Dauda, lyckas han sticka in bollen i ena hörnet. Svagt agerat, men tyvärr börjar man bli van.. Ett stort frågetecken för Kjetils agerande.

45. Blåvitt mattades av efter målet. Tobbe hade en hyfsad chans i 43:e efter att han rundat målvakten, men bollen hamnade i burgaveln från minimal vinkel. En match där man mest sitter och är förbannad. Förbannad på att det inte fungerar, på att de släpper in skitmål, på att de inte gör några själva. Bollinnehav 67-33 i Blåvitts favör. Att man på det endast åstadkommer 3 avslut, är ju direkt löjeväckande. Man känner hur bitterheten biter sig fast.
   Skriver ingenting under andra halvlek, utan nöjer mig med att summera. Känner att det blir bäst så.

Slut. Och en obehaglig aura i hela jävla lägenheten.

/Magnus

(@ThornMagnus på Twitter)