"BILJETTSLÄPP 2009 Är det fler än mig som har en känsla av att IFK Göteborgs biljettbokningssystem kommer braka samman vid 09:00 imorgon morgon? Det brukar vara så när Blåvitt är i farten så nu för tiden förväntar jag mig ett fiasko för att på så vis kunna överraskas när något faktiskt fungerar. Men jag tycker även ni andra bör räkna med att det blir fullständigt kaos runt 09:00 när biljetterna till Gamla Ullevi släpps och att systemet brakar samman de första 30-45 minuterna.
Panik kommer spridas, kommentarer och frågor kommer hagla på diverse forum och BaraBen kommer ha hundratals oroliga supportrar inne med olika funderingar på vad som händer. Så nu har jag gjort en analys av morgondagen som baseras på tidigare internetrelaterade äventyr som Blåvitt haft ett finger med i.
Så snälla Blåvitt - motbevisa mig nu tack. Få detta att flyta på utan vansinniga supportrar och massiv frustration. Visa att ni lär er av tidigare misstag och inte bara gör om dem gång på gång. Bevisa för oss att ni blir proffsigare för varje år som går. Våra ögon är på er."
BaraBen.com igår, 18 november 2008.
hehe oväntat, fucking amateurs.
SvaraRaderaAndej Häggblad, ansvarig för publikrekrytering för IFK Göteborg säger till mig att mailet är på väg, det ska vara skickat och på gång. Det är IFK Göteborgs förklaring till dröjsmålet. "En del har nog fått det redan i sina mailkorgar", säger Häggblad.
SvaraRaderaok bra, mailet kankse måste stanna på någon krog o äta frukost eller så först?
SvaraRaderaStämmer det att några har fått mailet och andra inte så är det skandal!!!!!!!!
SvaraRadera/bmo
jag har inte fått mail än medans andra bokar på.
SvaraRaderabokat och klart, man behövde ju inte ens skriva namn på dom som skulle ha korten, så antar att korten inte ens kommer ha några namn på sig den här gången?
SvaraRaderadom har ju varit opersonliga innan med, fast med namn på kortet.
varför säger inte kösystemet vilken plats man har i kön? man vet ju inte om det är en minut eller en timme som man ska få vänta?!?!
SvaraRadera"fler än mig". Kommentarer överflödiga.
SvaraRaderaAnonym 09.44:
SvaraRaderaOm du läst första mailet kommer du få komplettera med de uppgifterna senare.
fick mailet kl. 09:31. Nu är klockan 09:56 och man sitter fortfarande i kö. Faaaan vad tröööööött jag blir.
SvaraRaderaVAFAN EEEEE DETTA!!!!!!
SvaraRaderahela bokningen går i slow motion, nu LOGGADES JAG UT för att det går så långsamt och måste göra om allting?!?!?!?!!?
SvaraRadera"VAFAN EEEEE DETTA!!!!!!"
SvaraRaderaÅrskortshets? =)
hela systemet suger. man har tidsgräns som gör att man inte hinner köpa sina biljetter pga att det tar en eeeevighet att köpa en enda biljett..
SvaraRaderaMen asså sluta lipa gott folk...
SvaraRaderaDetta händer överallt när det blir för mkt tryck på en hemsida. Inte blåvitts fel...
Tror att ni alla kommer få det ni vill inom ett par timmar...
jag ger upp. JÄVLA SKITBLÅVITT. så trött man blir på den här jävla skiten. alltid samma skit. SKIIIIIIIt!
SvaraRaderaVad hade det varit för fel på att sälja biljetterna på ett försäljningsställe? Då hade man i a f haft allt i sina egna händer! Ju tidigare man ställde sig i kön, desto bättre platser. man hade inte varit beroende av ett system och turen....
SvaraRadera/bmo
Uselt att ha denna lösningen. Att man ska behöva flera försök för en beställning är bara dålig användarvänlighet och brist på respekt mot kunderna.
SvaraRaderaHur svårt är det att inse att det är vi som köper biljetterna som tapppar tålamodet till slut?
När jag loggade in kl 09.45 fanns det 8200 årskort kvar. När jag checkade en extra gång kl. 10.15 fanns det 7800. Nu kl 10.40 är siffran fortfarande 7800. Que pasa?
SvaraRaderaJag kommer inte ens vidare, sidan helt vit och det står att den väntar på ifkgot....HELVETES JÄVLA SKIT!!
SvaraRaderaMEN BYT WEBBLÄSARE ERA JÄVLA KUKBALLAR
SvaraRadera/bmo
SvaraRadera19/11/08 10:41
FELET ÄR ATT INTE ALLA BOR I GÖTEBORG!!! funkar perfekt alá klockrent för mig
Blåvitt känner till att det kommer bli tryck och borde ha testat detta så man hade extremt bra kapacitet, nu fungerar ingenting enligt mina polare som ska boka åt mig utan de är fast i ett lågsamt system som på norska ska förklara saker, patetiskt!
SvaraRaderaKlart att inte alla bor i Göteborg. Men majoriteten gör det! i Göteborg och kranskommunerna.
SvaraRaderaMen det viktigaste är att du själv har ett val. Vill du gärna ha biljeter då fixar du det. Antingen att åka hit själv eller att någon annan köper åt dig. Nu är ju allt bara skit!!!
Shit, jag hade missat att man måste trycka på "logga in" innan man trycker på köp, så när jag stått i kö en timma, kommmit in och valt biljetter kunde jag inte köpa dom för att jag inte var inloggad. Dags att snällt att ställa sig i kön igen.. Klantigt av mig att inte läsa infon noggrannt, men det här med användarvänlighet....
SvaraRaderajag har fortfarande inte fått mailet och tycker givetvis att detta är en succé. Jättekul, eller vad var det som Olle Nordin sa efter tre raka 1 -2 matcher i fotbolls - VM 1990.
SvaraRaderaVARFÖR GÅR SIDAN I SLOW MOTION?????? JAG KOM IN OCH SÅ LOGGADES JAG UT AV TIDSBRIST, SAMTIDIGT TAR DET 5 MINUTER ATT BOKA EN PLATS!!!
SvaraRaderadet här är fan en skandal, vem som än har hand om det här usla förfarandet bör förklara sig illa kvickt!
SvaraRaderaSe till att ni själva har riktiga grejer och inte sitter med någon gammal version av Internet Explorer, någon usel emailleverantör och annanskit.
SvaraRaderaSluta gnäll, det största felet ligger hos er själva...
Hmmm... Det största felet ligger hos oss själva?! Om nu systemet är så känsligt för en äldre version av IE borde inte detta nämmnas i de upplysningar som skickades ut innan biljeterna släpptes. Varför skickades mailen med länken ut kl 09.20 när biljetterna skulle släppas 09.00? Det är Blåvitt i ett nötskal. Kasst!
SvaraRaderaanonym 11:51- Jag som klagade förut har nyaste firefox din idiotjävel.
SvaraRaderaAnonym Anonym sa...
SvaraRaderaSe till att ni själva har riktiga grejer och inte sitter med någon gammal version av Internet Explorer, någon usel emailleverantör och annanskit.
Sluta gnäll, det största felet ligger hos er själva...
19/11/08 11:51
1000 spänn säger att det är någon idiot från Blåvittshopen som med detta försöker hantera sina kunder. Jävla offer.
HAHA era jävla offer! Gör som jag och vänta tills stormen lagt sig.. beställer i kväll jag.
SvaraRaderaoptimus - hit med 1000 spänn. Du är totalt ute och seglar.
SvaraRaderaMen faktum kvarstår, merparten av de som har/hade problem använder IE, sitter bakom någon typ av brandvägg (t ex Volvo och andra arbetsgivare) får sin email i skräpmappen osv osv...
Sedan är det naturligtvis så att det alltid blir problem när många skall göra samma sak samtidigt.
'Idioten' 11:51
Enligt ryktet går det att boka sina årskort via Blåvittshopen på grund av alla problem.
SvaraRaderaMin polare, som skulle köpa fem årskort, tröttnade efter ett tag och ringde till shopen. Han fick beskedet att komma ner och boka via dem i stället.
Det är en oerhörd skillnad att köra Firefox eller Internet Explorer.
SvaraRaderaFirefox funkar klockrent - med IE händer det i stort sett ingenting 'fel på sidan'.
Kan ni torka er i röven?
SvaraRaderaVarför då?
SvaraRaderaTrött man blir på alla pubertala idioter här inne.
SvaraRaderaVarför fan är det blåvitts fel?
Borde det inte vara iTicket?
Funkade inte för mig med Safari, bytte till Firefox och då funkade det galant.
Tror många som inte fått mailet har fått det i skräpposten istället.
Men som vanligt, det är enklare att gnälla på alla andra och säga att dom gör fel.
mik/ Ja för när hundratals personer inte fick igenom sina biljettköp fanns det absolut inget fel på systemet. En del har så stora skygglappar att man undrar hur ni orkar upp ur sängen...
SvaraRaderaHundratals - vad har du fått det i från? Kommentarerna tyder ju på att det funkade för de flesta så fort de bytte till Firefox. Och när de som påstod sig inte fått mailet - tittade i sin skräpmapp...
SvaraRaderaStälls litet krav på köparen också.
anonym 21:40/ Om du hade följt diskussionen lite hade du märkt att IFK själva hade ett så stort tryck på sig från folk som hade problem att de gick ut med en ursäkt på officiella och dessutom ägnade hela gårdagseftermiddagen och förmiddagen idag åt att åtgärda strulet för dessa... (se artikel i GP bland annat)
SvaraRadera