2008/02/01

Sella bloggar, Ijeh nobbar Elfsborg och Bjärsa lovar guld!

SMÅTT & GÔTT Stefan Selakovic fortsätter att briljera på Sportstory.se. I hans tredje "krönika" (läs blogginlägg) kan vi läsa bland annat:
"Vi förlorade med 3-1, och gjorde verkligen ingen bra match. Vi kan ju leta förklaringar som att det var årets första match, det var första gången i år på gräs och så vidare men det bästa är nog att bara glömma den och ta revansch mot Manchester City som vi möter på lördag.

Efter vår match igår eftermiddag, så var det dags för en ny match..."
Samtidigt står Adam Johanssons "blogg" på Ifkgoteborg.se lika öde som en Gaisläktare. Varför bloggar inte IFK Göteborgs spelare på IFK Göteborgs hemsida? När man som Sella spottar ur sig underbara skildringar från lagets vardag så borde dessa finnas på officiella hemsidan:
"Eftersom George Mourad lämnat oss kändes det lika naturligt att jag och Pontus Wernbloom, som bodde med George, skulle dela rum.

Man kan säga att jag gick från ordning till kaos. Niclas har stenkoll på alla tider och allt annat runtomkring. Det har inte Pontus. Jag känner att jag fått en fostrande roll, nu när jag har tagit Pontus under mina vingar."
______________________________________________________
Fotbollssverige.se erbjuder sina läsare ett gratis fotbollsmagasin. Inte fy skam, även om det är ett litet knep för att locka nya kunder. Men gratis är ju som bekant gott...
______________________________________________________
Litmanen till Fulham, Junior till FCK, Eguren till Spanien, Guterstam till Belgien, Djuric och Vásquez till Zürich och så vidare. Listan kan göra lång på silly seasons "ut från allsvenskan". In? Jo som ersättning för alla dessa artister har vi fått super-Bojan Djordjic till AIK. Vem sa att Allsvenskan saknar stjärnstatus? Jag satsar tre allsvenska poäng på att det dröjer maximalt fem omgångar innan Bojan sitter och hyllar AIK tillsammans med Magnus Hedman i Fotbollskanalens soffa. Vågar du sätta mot?
______________________________________________________
Det ryktas att Elfsborgs IF under januari satsat stora resurser på att knyta till sig Peter Ijeh från Norge. Dock utan att lyckas med mångmiljonförvärvet, trots att man preliminärt kom överens med Viking om att förhandla om ett personligt kontrakt. Ijeh har dock nobbat det här ekonomiskt sett attraktiva erbjudandet och Elfsborg letar vidare efter en ny anfallare...
______________________________________________________
Supporterklubben Änglarnas Ordförande verkar ha fått ett nytt jobb.
______________________________________________________
BaraBen.com tog nyligen ett snack med Marcus Berg i efterdyningarna till debatt om klubbkänsla. Berg sa i vår diskussion i Göteborgs nattliv att "det inte finns någon chans att jag spelar i någon annan allsvensk förening än IFK när jag återvänder hem till Sverige". Sådant vill man alltid höra från våra killar. Speciellt från dem som verkligen menar det.
______________________________________________________
Mattias Bjärsmyr har lovat att IFK Göteborg tar SM-guld 2008.
Bara så att ni vet.
______________________________________________________
Ett nytt virus sprider sig, kallat "vinteruppehåll". Om du upplever "vinteruppehåll" med dina kollegor, din granne, får det via e-post eller på annat sätt, rör inte "vinteruppehåll" på något sätt.

Detta virus raderar ditt liv. Om du får viruset, följ dessa instruktioner:
1. Ta på dig jackan och ta två goda vänner med dig.
2. Gå till närmaste pub.
3. Beställ tre drinkar.
4. När du upprepat punkt tre 14 gånger, märker du att "
vinteruppehåll" totalt har raderats från din hjärna. Har du tur vaknar du lagom till säsongspremiär.

Skicka denna virusvarning omgående till minst fem av dina vänner. Om du inte har fått varningen från minst fem vänner såhar viruset redan påverkat dig och
vinteruppehållet har tagit kontrollen över ditt liv! Håll dig vaccinerad genom ett dagligt besök hos din fotbollsläkare BaraBen.com!

20 kommentarer:

  1. Det var han fjärde krönika faktiskt. Bra inlägg annars

    SvaraRadera
  2. Ijeh nobbar Borås, låter fint det. Hade gärna sett den killen på Kamratgården igen, en förbannat bra bollspelare.

    SvaraRadera
  3. Gött att Ellos satsar ändå! Allt under 40 saknar rutin och det vill ju inte bönder förknippas med...

    Stackars Avdic, vars drängar är för gamla för att spela TV-spel med honom...

    /Roffe

    SvaraRadera
  4. SUPERETTAN HÄR KOMMER ELFSBORG!

    SvaraRadera
  5. IFK kommer göra oss stolta iår. 3-1 mot ett c-lag. Tippar på att man åker ut mot Cork i CL kvalet!!

    SvaraRadera
  6. Det är lite töntigt det här med "Jag kommer bara att spela för Blåvitt". Ala förstår ju att det inte är någonting värt. Den dagen, om den kommer, när det är dags att flytta hem så finns det hundra andra faktorer att ta hänsyn till och då kan han hamna varsomhelst. Men det verkar ju funka för att blidka supportrarna ändå...

    SvaraRadera
  7. O hur FAAAAAAAAAAAN kan man länka till aftonhoran, gäller inte bojkotten längre eller?

    SvaraRadera
  8. Det är sanslöst kul med frågan om var Berg (och andra) ska spela i Sverige. Nån mer ledande fråga har jag aldrig sett. Va fan ska de svara? "Den som betalar mest"? "Blåvitt eller AIK"?

    SvaraRadera
  9. Erling, för fan. Skriv något nytt och dra upp nivån på sajten.

    Är trött på meningslöst blaha och vill ha lite sköna intervjuer med Eijlert, Roger och marknadsavdelningen.

    SvaraRadera
  10. Hahaha, Bjärsa är nog go...

    SvaraRadera
  11. Anonym Anonym sa...

    O hur FAAAAAAAAAAAN kan man länka till aftonhoran, gäller inte bojkotten längre eller?

    1/2/08 09:28


    Kom in i matchen. Bokotten avslutades samma dag som Blåvitt tog SM-guld.

    SvaraRadera
  12. wasa allé, han kan ju ha varit ironisk...

    SvaraRadera
  13. Har hört att det finns ett lag som heter Göteborgs IFK och värvade Ali Gerba för några år sedan

    SvaraRadera
  14. anonym 13:12:

    har jag inte hört men jag trivs faktiskt rätt bra utan ab så jag fortsätter :)

    vänsterFrank: jag var inte ironisk, står fast vid att vi inte borda länka till ab

    SvaraRadera
  15. centeranonym/ Jahaja, då får du nog argumentera lite bättre för din sak än bara säga "jag tycker inte vi (!) borde göra det"...

    SvaraRadera
  16. skön sammanställning av läget, silly season i år har varit riktigt rutten.

    SvaraRadera
  17. Lustigt hur "vinteruppehållet" påverkar en på olika sätt. Personligen har jag, eftersom jag inte kan skaffa mig favoritlag i andra ligor, skaffat mig ett eller två så kallade hatlag i varje större lands respektive liga. Nu följer ajg istället mina hatlag och myser gott varje gång jag ser dem förlora.

    Fan ge mig blåvitt

    SvaraRadera
  18. Bojkotten är över nu, problemet är bara att BB bröt den betydligt mycket tidigare än vad som officiellt annonserades, vilket skapar en "ruskig" trovärdighet.

    /Roffe

    SvaraRadera
  19. Anders Almgren är också målvaktstränare i AIK, tydligen många bollar i luften.

    SvaraRadera
  20. Anonym sa...
    Anders Almgren är också målvaktstränare i AIK, tydligen många bollar i luften.



    Arne, är det du?

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.