2008/12/26

BaraBens läsare: Välj Göran Johansson till Blåvittbas!

ORDFÖRANDEVALET Här får BaraBen.com:s läsare säga sitt i frågan om ordförandeskapet i IFK Göteborg. Med en jordskredsseger och kraftig majoritet av rösterna ger BaraBens läsare sitt mandat till den mest kontroversiella kandidaten - Göran Johansson.

Omröstningen som pågick under 30 dagar i november och december samlade 1 355 unika röster. Detta innebär att omröstningen har en stor förankring bland våra läsare och därmed även är ett rätt bra mått på änglaskarans åsiktskompass. Nu har omröstningen fått säga sitt med siffror, svart på vitt, men:
VAD TYCKER DU?

25 kommentarer:

  1. Nej för helvete!

    SvaraRadera
  2. Jo (för helvete).

    SvaraRadera
  3. Ingen sosse...

    SvaraRadera
  4. han e ju för fan gaisare!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är ointressant vad han har för politisk läggning med tanke på att ordförandeskapet i IFK Göteborg handlar om framförallt fotboll och affärer och inte politik. Någon med större blåvitt hjärta och med hans kompetens går inte att hitta någon annanstans på denna jord. Jag tror att han är rätt man att leda skutan mot en ny storhetstid.

    SvaraRadera
  6. ingen sosse? vi hade storsossar som bossar under alla våra framgångsrika år på 80 och 90-talen...

    SvaraRadera
  7. Givetvis är det bara ploj, men ändå..

    När folk till och med röstat på (pajas-)kandidater som Ravelli, Göransson och Almgren, då förstår man hur insatta/seriösa folk är.

    SvaraRadera
  8. Det tisslas om att han redan är klar sedan två veckor tillbaka.

    SvaraRadera
  9. Håller med 17:48. Tyvärr röstar folk på pajasförslagen med Bert Karlsson i spetsen. Allvarligt talat, hur f-n tror ni föreningen skulle se ut med den stollen som ordförande? Göran J är tyvärr en pajas också inom fotbollen, det visade han inte minst med de uttalanden han gjorde i samband med att arenan byggdes. Han tycker inte att arenan är en investering och tror inte man kan tjäna pengar på den. Tjenare.

    SvaraRadera
  10. 26/12/08 17:48 anonym

    Almgren pajas? precis tvärtom en väldigt bra kraft! Även om han givetvis ska vara kvar hos änglarna som ordförande där behövs han verkligen.

    SvaraRadera
  11. Blir det så går jag ur föreningen. Dom kan inte välja en sådan tydlig politiker att leda blåvitt. Det skulle nog vara fler än jag som lämnar föreningen i så fall. Vill dock påpeka att jag håller på blåvitt och stannar i änglarna oavsett.

    SvaraRadera
  12. Gunnar Larsson var IFK:s ordförande i nitton år. Han var en tid ordförande i Göteborgs kommunalfullmäktige, kommunalråd för sossarna. Han har varit VD för en av löntagarfonderna. Jag är moderat men det gick ganska bra under Gunnars tid vill jag minnas. Jag skiter i vad för hemvist IFK:s ordförande har (dock inte rasisten Skara-Bert för då river jag mitt medlemskort) Göran J har varit bra för staden Göteborg, han har de rätta kontakterna och rutinen att driva en organisation. Jag är helt säker på att han skulle kunna göra det bra. En person som Anders Almgren och att han skulle kunna bli ordförande ser jag mer som ett skämt!

    SvaraRadera
  13. Göran med alla ina kontakter i Göteborgs näringsliv skulle ju vara perfekt...Mild får ta det sportsliga och Göran kan ta hand om sponsorerna, det hade blivit perfekt. E inte direkt sosse själv men jag sitter inte och kräver en vänsterpartist på posten somordförande för det...

    SvaraRadera
  14. kan inte seppo vara både ordförande och direktör samtidigt?

    SvaraRadera
  15. ingo/ du bevisar hur inkompetent du är när du hyllar bonden almgren, speciellt i dessa sammanhang. patetiskt.

    SvaraRadera
  16. anonym 19:11/ Är du medveten om att Gunnar "tydlig politiker" Larsson var Göran Johanssons företrädare som S-pamp i Göteborg? Han som ledde oss till 2 Uefa-cupguld och Champions League-äventyr? Shit vad folk är uselt insatta i vår egen förenings historia. Men då de som är kassa håller sig anonyma kan ni ju lika gärna vara Gaisare.

    SvaraRadera
  17. 27/12/08 02:50, anonym

    1. jag tar avstånd från synen på Almgren som pajas med mitt inlägg.

    2. Därmed inte sagt att jag ser honom som ordförande-kandiat till föreningen IFK Göteborg.

    3. Ja jag tycker han är riktigt bra som ordförande i Änglarna. Tycker hans strävan mot att få alla blåvita supportrar att gå åt samma håll är riktig. Vissa mig någon som är bättre än han. Jag ser ingen i alla fall.

    Sen tycker jag det är fegt att hoppa på Almgren i anonyma inlägg. Men vem vet det kanske är en avundsjuk superkandiat i ögna ögon som ordförande till supporterklubben änglarna:)

    SvaraRadera
  18. Varför inte Bert? Han har väll lyckats med sitt lilla imperium. Svensk fotboll och Blåvitt måste börja tjäna pengar. Kanske kan Bert lyckas...

    SvaraRadera
  19. Jag är inte sosse.Men jag tycker ändå att Göran Johansson är en bra ledare.Plus att han har ett stort Blåvitt Hjärta.

    SvaraRadera
  20. Att vinna en omröstning fullt med icke-kandidater är ju ingen större merit.

    Och säga vad man vill om Valberedningen, den har i alla fall bra mycket bättre koll på möjliga kandidater än vad vi bb-läsare har. Är tämligen säker på att av de förslag som listats i omröstningen är det endast Göran 'bandy-gaisarn' Johansson som över huvud taget varit med i deras diskussioner.

    SvaraRadera
  21. anonym 12:48/ så du menar att de två styrelsemedlemmarna och den nuvarande tillfälliga ordföranden inte varit med i snacket bredvid göran j? lägg av.

    SvaraRadera
  22. Ingo:
    Vad Almgren gör i Änglarna är inte det som skall diskuteras här. Att jämföra Änglarna & IFK Göteborg är som att jämföra päron & äpplen. Eller som medlem i elevrådet i skolan, med att vara rektor på samma skola.

    Det som är pajasaktigt (och inte alls något påhopp eller personangrepp, som du tolkar det som) är att Almgren överhuvudtaget nomineras som en kandidat av baraben. Han nomineras till ordförandeposten i Sveriges framgångsrikaste klubb. På vilka meriter skall han finnas med? INGA öht som jag ser det.
    Han är inte i närheten av att vara mogen för ett uppdrag av denna digniteten. Det är för erfarna män som varit med i "gamet" förrut och som har ett kontaktnät ("stort som ett fullsatt ullevi") av högt uppsatta personer.

    Vill folk verkligen ha med honom så skulle han enligt mig, kunna få vara med som suppleant för att se och lära, men där gå gränsen.

    SvaraRadera
  23. Roger Moore vi är överrens, nätet är lurigt för accenten kan sättas olika. Sätter man där du satt den så är det utmärkt det du delger.

    Bra!

    SvaraRadera
  24. Den här omröstningen säger väl en hel del vilken intelligensnivå det är på läsarna här på Baraben. Tyvärr.

    SvaraRadera
  25. jo men vem fan är förvånad

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.