2005/07/31

Gary lärde sig att simma tidigt...

A FUNNY STOORY ÄNNA Det var när Gary Sundgren efter sin fenomenala karriär la av som han satt i kallbadet efter en bastumatch i Råttsundas inre och avtackades av Lidman, Simpson, Åslund och grabbarna. Det blev lite sentimental stämning efter en stund och "gjabbana" började snacka om olika barndomsminnen. Snart var det Garys tur att få snacka då han trots allt var den som skulle avtackas för sin exemplariska karriär (speciellt den där kvalmatchen på Ullevi, vilken insats...)

- När vi sitter här i vattnet kommer jag att tänka på när jag lärde mig att simma, sa Gary.

- Vadå lärde du dig simma i sånt här iskallt vatten, frågade Pascal flinande.

- Ja morsan och farsan brukade ta ut mig på östersjön me båten en sådär tio kilometer för att jag skulle få simma in till land igen, berättade den världsvane superbacken.

- Men va fan, är det inte jobbigt att simma så lång när man baaa é grabb då, frågade Åslund Sr.

- Nej själva simmandet var inte så jobbigt, man lärde sig uthållighet på det viset, svarade Gary.

- Men vad var så jobbigt då Gääry? Frågade killarna unisont.

Gary svarade:
- Fan det jobbiga var ju att kvickna till från medvetslösheten, sen lossa på repen runt handlederna & fötterna och sedan komma ur den igensydda tygsäcken...

5 kommentarer:

  1. Vet du varför Gleen Hysén har randiga kalsonger?.
    Han spelade back i blåvitt.

    SvaraRadera
  2. Gillar bloggen som fan, men

    Asså... näe.

    SvaraRadera
  3. Kasst. Ta bort. Oroligt och barnsligt.

    SvaraRadera
  4. Världen är tydligen inte mogen för en humoristisk blogg;-) Jag tyckte den var ball, men jag tror inte du kom på den själv haha

    SvaraRadera
  5. Hahaha. Jag va bra tankad inatt när jag fick snilleblixten att posta detta skämt. Vafan, lite högt till tak får vi allt ha...

    Vi är ändå en supporterblogg och inte nån jävla begravningsbyrå eller kvällstidning!

    Satt ni och bläddrade i fanzine förr och sa "ta bort oh va barnsligt" med eller?

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.