2005/10/17

Det är över nu...

SLUTET Då var säsongen över. Själv hade jag varken pengar, kompisar eller tid nog att befinna mig på Söderstadion när Erik Johansson stängde igen den sista lilla glipan i den dörr med den mycket smala öppning till ett SM-guld som fanns inför dagens match. Sorgligt. Grattis Djurgården.

Fröken Runström betedde sig som vanligt som en ur Hammarbys F13-lag. Frågan är om hon ens hade klarat av att ta en "tackling" av FC Z:s "hårding" Tore. Niclas Alexandersson visar gång på gång att han är Allsvenskans bäste mittfältare (om inte spelare), och när han tvåfotar sig förbi bajarna för att sedan avsluta med en kanon upp i nättaket, och i nästa halvlek nickskruvar en boll i krysset frågar man sig om alla som kritiserat hans medverkan i landslaget överhuvudtaget har sett honom spela.

Tyvärr har inte defensiven fungerat klanderfritt de senaste matcherna och jag börjar lite smått fundera på om Arne kanske borde träna laget lite på att rensa bort bollen från eget straffområde. Ett antal gånger under säsongen har farliga lägen skapats för motståndarna bara för att våra killar varit för dåliga i eget område. Häckens 2-1 borta, Assyriskas 2-0 borta, och nu Hammarbys 2-2-mål är tre situationer som direkt dyker upp i skallen.

Nu väntar jag med spänning på Royal League och en intressant silly-vinter. För nästa år, nästa år, ja, då är det väl ändå vår tur?

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.

4 kommentarer:

  1. Att förlora på detta sättet ikväll var kuken! Nu skall jag bli sketfull innan midsommar!

    SvaraRadera
  2. Tänk dig historiens sämsta fylleragg som sitter fast i din arm under en hel vecka.
    Det är vad vi har framför oss nu. Varje morgon när man vaknar kommer Djurgården återigen ha slagit oss efter en hjälteinsats av Alex där man trott att vi var på väg tillbaka.
    Varje morgon när man vaknar kommer 2-2 målet att vevas framför ögonen.
    Vi förtjänar bättre än så här!

    SvaraRadera
  3. "Fröken Runström betedde sig som vanligt..."

    Och hur skulle ni säga att man beter sig om man gråter ut i kvällspressen och skyller torsken på ett felaktigt inkast? Alexandersson får väl be Janne Plånbok att lägga upp en större personlig gåva till domaren nästa gång.

    En grej. Jag förstår hur angeläget det var för er att bua åt Hellström, så mycket ont han gjort er, men var det verkligen så viktigt? Jag menar, om ni ändå skulle hålla käft i de efterföljande 90 minuterna. Det kanske sög musten ur er, vad vet jag?

    Dry your eyes, mate...

    SvaraRadera
  4. Hela säsongen ner i avloppet på 6 minuter. Impad att du orkat gratta Djurgården. Det stadiet har jag inte kommit till än. Ska inte till Gamla Ullevi på söndag. Sådant bestämmer inte jag. Jag jobbar som studioman och jag ska till Kalmar för att jobba på Fredriksskans...

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.