2005/10/29

Allsvenskans bästa trupp?

SPEKULATION Nästa år då jävlar. Truppen ser nästan löjlig ut. Varje träning har potential att ha karaktären av en toppmatch i allsvenskan. Se på dessa möjliga A- & B-lag och förundras över hur det faktiskt kan se ut nästa år:

A-lag

Bengan
Ölme - Kalle - Bjärsmyr - Wendt
Alex - Mild - Wernbloom - de Pedro
Sella - Gerba

B-lag

Nadj
Adam - Dennis - Junior - Hjalle
Ulander - TO - Kihlberg - Vovven
M. Berg - Mourad

Utanför A- & B-lag

J. Berg
Vasques
(Lycén)
(Smedberg)
(Sandklef)

Bredd på truppen någon?

16 kommentarer:

  1. Fan va tragiskt om Vovven inte är med i många matcher nästa år, verakr fan bara vara jag som är nöjd med hans insatser.

    SvaraRadera
  2. Anonym:

    Jag hoppas nog bara på att de Pedro skall vara en sån succé så att Vovven helt enkelt tvingas ur startelvan.

    SvaraRadera
  3. Ser onekligen bra ut. Visserligen så är ju den beräkningen ur en hiskligt positiv synvinkel men hur det än går med värvningen så har vi redan fått ihop en av de bredare trupperna i allsvenskan. Sen vilka som hör hemma i A och B-laget kan ju diskuteras, speciellt vad gäller mittfältet.

    Men 2006 blir ett ljust år!

    SvaraRadera
  4. Kolla speciellt mittfältet i B-uppställningen.
    På rak arm hur många Allsvenska lag slår den?

    SvaraRadera
  5. pavlo:

    Jo det skulle väl vara det, undrar fan hur det hade varit att ha Wowoah som släpande forward?
    Han har ju farten i benen för att styra upp spel iaf, hoppas även han spelar något nästa år iaf

    SvaraRadera
  6. förresten påtal om b-lagets mittfält, lite fattigt att tre av våra nyaste värvningar inte har en första possition i startelvan.

    SvaraRadera
  7. Alltså, visst, en så tunn trupp som vi haft i år hoppas jag aldrig man skall behöva uppleva igen. Men titta en typ åtta år tillbaka. Då satt vi med gigantiska trupper där b-uppställningen på pappret borde kunna kriga om guldet. Men vad hände med Joakim Persson? Vad hände med Christian Carlsson (hette han ens så)? Listan kan bli lång på folk som aldrig kom till sin rätt för att de fick sitta på bänken. Därför tror jag det är riktigt farligt att jubla åt att gubbar som Tomas Olsson skall sitta på bänken. Det kan blir en riktigt dålig affär.

    SvaraRadera
  8. Imponerande spelartrupp. Men att hålla Jonatan Berg helt utanför är fel, enl mig är han en av Blåvitts mest spännande spelare framöver.

    SvaraRadera
  9. Mmm det ser onekligen bra ut på pappret...

    SvaraRadera
  10. Frankie:

    Och som vi alla vet så är det på pappret man vinner allsvenskan...

    SvaraRadera
  11. pavlo/ Japp. fråga Malmö...

    SvaraRadera
  12. Är det bara jag som ser en oerhört stor potential i Jonathan Berg?

    Tycker nästan, även om han är "äldst", är den mest spännande talangen av de vi har i truppen idag.

    Då räknar jag inte in de unga spelare som haft en fast plats i startelva större delen av säsongen.

    SvaraRadera
  13. androvic/ Jag håller med dig helt. Speciellt hans inhopp i bortamatchen mot HBK gav mersmak. Som forward tycker jag mig se stor potential i honom...

    SvaraRadera
  14. Måste säga att jag tycker att jag inte tycker att vi ska peta M. Berg om vi inte köper en forward av typ Ijeh-klass, då jag ser honom som en talang som kan blo(o)mma ut ordentligt bredvid Sella nästa år. En riktigt etablerad forward eller inget, inte Gerba men gärna Ailton. Dessutom skulle jag kalla det slöseri med Kihlberg (som jag tror att de flesta underskattar) OCH TO i reservlaget. Tycker att TO-Wernbloom/Mild (beroende på form) ska spela innermitt.

    SvaraRadera
  15. doin the...:

    Du sätter ju också Kihlberg i reservlaget om du vill att TO, Mild och Wernbloom skall slåss om platserna.

    SvaraRadera
  16. Jag insåg detta allt för sent, men självklart ska han vara med och konkurerra om nån av innermittfältsplatserna.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.