2008/03/09

Christensen: Min ambition är att spela utomlands

SILLY SEASON BaraBen ifrågasatte häromveckan om vi kan satsa på Champions League och Allsvenska titeln med två juniormålvakter som är helt oprövade. Oron delades bevisligen av Håkan Mild som tidigare i vintras försökt locka hit Gefles Mattias Hugosson.

Nu vill Blåvitt köpa danske toppmålvakten Kim Christensen från FC Nordsjälland. Det bekräftas av Blåvitts sportchef Håkan Mild.
- Det stämmer, men jag kan inte säga mer om den saken nu, säger Mild till bold.dk.

Oj vad vi är chockade. Not.

Kim Christensen säger sig själv vilja byta till utlandet:
- Det är självklart en ambition har jag, men om det ska bli nu på en gång eller om jag ska vänta, det vet jag inte ännu. Det beror även på om det kommer bra anbud på mig. Min ambition är att spela A-lagsfotboll och det är jag säker på i Nordsjælland, men samtidigt är det många andra saker som sporrar, sa han till Bold.dk.

- Det är klart att det vore intressant. Det är ju de svenska mästarna, säger målvakten.
_______________________________________________
Remember the name.

22 kommentarer:

  1. Ta honom, köp honom! Men det kan väl bli rätt dyrt?

    SvaraRadera
  2. nej eftersom hans kontrakt går ut i sommar

    SvaraRadera
  3. frågan är om man ska ha is i magen och vänta till i sommar eller dega upp nu? jag vet att fler klubbar varit ute efter honom i vintras...

    SvaraRadera
  4. Remember Pontus Wernbloom

    SvaraRadera
  5. Brukar ju kunna få rabatt-pris när kontrakter närmar sig sitt slut.

    SvaraRadera
  6. Skön filmnnnnnnnnn

    SvaraRadera
  7. Är han såpass bra som de antyder så känns det ju inte jättelogiskt att han skulle skriva kontrakt med blåvitt. De flesta går ju via Holland eller nåt för att på riktigt komma ut i Europa, knappast Sverige. Om han kommer för att vi ska spela i Europa kommer vi knappast kunna få honom på mer än max två år, vilket jag iofs vore glad över, men jag betvivlar starkt vi kommer få honom ändå.

    /Roffe

    SvaraRadera
  8. WERNA IS FOREVER!

    Bäst för landslaget att göra plats för en till anfallare...

    Vad sägs om Zlatan-Werna-Berg på topp med Elmander som offensiv mittfältare. Herrejävlar vilken offensiv säger jag bara!

    SvaraRadera
  9. vad e det för negermusik?

    SvaraRadera
  10. Den kallas "Hip-Hop" och är ganska populär nuförtiden.

    Mvh

    SvaraRadera
  11. Tycke musiken va god.
    "He's got a partner in crime" o så kommer Tobbe fram o kramar honom. Klockrent.

    SvaraRadera
  12. Bond-Saxen: Är inte risken att nån annan kommer och norpar honom framför näsan ganska stor då? Dessutom kanske vi hinner tappa för mycket poäng innan sommaren. Känns som vi borde köpa nu när vi verkar ha ett bra läge.

    SvaraRadera
  13. På 80-talet var det video juggar
    På 90-talet dvd spelare
    Och nu har vi Youtube danskar...

    SvaraRadera
  14. Ja, det här var bra.

    Skönt att det verkar lösa sig på målvaktssidan.

    SvaraRadera
  15. johannes/ fast seger eller förlust hänger knappast på bara en spelare. sedan är det ju ekonomisk idioti om vi köper nån för 10 mille som går som bosman i sommar. oavsett om risken är att vi tappar honom till nån annan, så bra är han trots allt inte. nu vet jag inte om de kräver 10 mille men att köpa en förstamålis är nog inte billigt, oavsett om kontraktet är på väg att löpa ut...

    reserven stod förvisso senast mot peking, så det kan vara ett tecken på att han är väg bort?

    SvaraRadera
  16. Enligt en supporter som jag pratat med för FCN så har de redan gjort klart med hans ersättare så han är definitivt påväg bort.

    SvaraRadera
  17. Det är Fort Minor med Remember the Name.
    Är ena sångaren från Linkin Park som körde ett sidospår ett tag, i typ ett år, med Fort Minor
    Så nu vet ni det!

    SvaraRadera
  18. Det man hittade på youtube med honom var detta: http://www.youtube.com/watch?v=iIJyH1y3wMo
    ser ju inte allt för lovande ut må jag säga ^^

    SvaraRadera
  19. dålig musik - värdelös film

    (bra goalie !!)

    SvaraRadera
  20. Han är rätt "hyfsad" i denna matchen mot FCK:
    http://www.youtube.com/watch?v=ki2an0LQKZg

    SvaraRadera
  21. boxar ju ut varenda boll i det där klippet... några räddningar var grymma och visst svåra avslut men han ser ut som en hockeymålvakt som täcker på vissa skott.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.