2011/12/05

Stefan Selakovic "Vi behövde energi i laget"

INTERVJU. Försäsongen startade på allvar idag när det var dags för första bollpasset under Mikael Stahres ledning. En som varit med många gånger förr är Stefan Selakovic som börjar vänja sig vid kalla vinterträningar.
– Jag börjar bli van nu, det har blivit några år nu. Nej, men det känns bra. Det är första gången på två år som jag inte är nyopererad i det här läget så det känns bra att kunna vara med från början.

Hur känns det att kunna vara med från början i år?
– Det är klart det är en fördel. Innan har jag kommit igång sent i januari kanske som bäst. Här har vi däremot en som har blivit tjock, säger Selakovic till Hysén som går förbi.

Skönt att slippa Hysén under träningarna?
– Haha, det är rätt gött faktiskt. Så länge han är med i mitt lag får han gärna vara med annars kan han hålla sig på sidan.

Mikael Stahre höll som sagt sitt första pass med boll idag. Tränaren var hett villebråd bland massmedia och hade innan träningen börjat redan gjort två intervjuer. Att det är en helt ny röst och personlighet som nu tränar IFK Göteborg blev helt klart under dagens träning.
Men hur har spelarna märkt av förändringen?
– Det blir alltid, nja inte en övertändning skulle jag säga men det märks att alla är på tårna och på hugget. Det brukar vara så, sedan brukar det lugna ner sig. Det är bara bra, vi har saknat energi och den här farten både på match och träning.

Ditt första intryck av Stahre?
– Det första intrycket man fick var att han var väldigt energisk. Nu får man ge honom lite tid och se. Han verkar verkligen köra med mycket engagemang och inlevelse. Det är jättebra tycker jag, det har varit lite trögt och tyst innan. Vi behöver detta.

Tobias Hysén är inte med i full träning efter sin operation. Men munhuggandet mellan Selakovic och Hysén är redan i full gång.
– Jag har inte sett honom på försäsongen innan. Jag har ju mest kört själv hittills. Han har säkert sett bra ut men det kommer la någon skada snart det får vi hoppas, garvar Hysén.

9 kommentarer:

  1. Klart att det ska vara mycket energi på träningarna! Det verkar mycket bra det här med Stahre tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Anonym 18:22:
    Vem, varför?

    SvaraRadera
  3. Sella och Hysén för verkligen vidare den där blåvittandan som i alla år präglat IFK GBG! :)

    SvaraRadera
  4. Stahre is the man!Detta blir bra tror jag

    SvaraRadera
  5. Stahre var den som imponerade klart mest på träningen.

    SvaraRadera
  6. Jag hatar Stahre!!

    SvaraRadera
  7. Hahaha vilka jävla frågor Alvbåge fick. Grilla honom direkt, stackarn :D

    KanalGlenn levererar som vanligt, klass!

    SvaraRadera
  8. Stahre For president!!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.