2013/11/05

BaraBen avslöjar (igen) - Blåvitt på jakt efter Månz Karlsson

Vi kunde redan under "Studio Live" avslöja att IFK Göteborg och Håkan Mild med stort intresse följer mittbacken Månz Karlsson, för närvarande i Öster med utgående kontrakt. Så pass stort att han för några veckor sedan tog sig ner till Växjö för att följa spelaren på plats.
Vad BaraBen erfar har intresset eskalerat, varpå jag tog ett litet snack med Månz;


God kväll, jag vill börja med att beklaga ert uttåg ur Allsvenskan.
- Ja, jag tycker att vi har slarvat bort den här säsongen. Vi borde ha klarat oss kvar så det är en misslyckad säsong.

Hur ofta hörs du och Darijan nu efter hans flytt till Göteborg?
- Det blir ett par gånger i veckan ungefär. 

Vi vet att Håkan varit på plats och scoutat dig tillsammans med Johan Andersson på hemmaplan - vi vet också att intresse finns.
Hur ser du på IFK Göteborg som förening?

- Det är nyheter för mig, men givetvis skulle det vara stort att få spela för en av Sveriges största klubbar dessutom få lira med "Darre" igen. Det vore väldigt kul.

Som en av de mest tongivande spelarna i Öster borde marknaden rosa kring dig? Hur går dina tankar nu, då kontraktet löper ut?
- Jag vet att det finns en del intresse men inte mer än så just nu. Tankarna går lite fram och tillbaka men det kommer dröja ett tag till innan jag vet var jag spelar fotboll nästa säsong.

Ditt smeknamn är ju "Elake Månz". Vad grundar sig det på? Är du en "köttare" i boxen?
- Jag drog på mig en hel del kort för ett par säsongen sedan och var rätt ovårdad i mitt spel så det är nog därifrån det kommer..

Hur skulle du annars beskriva dig som spelare?
- Snabb, med bra spelförståelse och stark på huvudet.

Tre egenskaper som passar väldigt bra in i blåvitts trupp 2014 med andra ord?
- Haha ja det kanske det gör!

Håll koll på Månz via twitter; @MzKarlsson

Vad som händer nu, det återstår att se. Men en sak är säker. Silly Season är igång igen - på riktigt!