2014/03/23

Intervju med Gustav Svensson

NYFÖRVÄRV. Ingen har förmodligen missat att Gustav Svensson är klar för den blåvita matchdräkten. Strax efter att nyheten meddelats ryckte BaraBens Patrik G tag i Gurra och ställde några korta frågor, innan det var dags för andra halvlek.



- Gustav Svensson, nyligen påskriven för fyra år med IFK Göteborg. Hur blev det såhär bra?
Det var många anledningar. En av de var obetald lön och den krisen som är i Ukraina just nu. När man sammanfattar allt så kändes en flytt tillbaka till Blåvitt som en väldigt bra lösning, och nu när det beslutet har tagits så känns det väldigt rätt, och det är jävligt skönt att vara tillbaka!

- Det är rätt tjock på innermittfältet. Är tanken att gå någon annan position kanske?
Ja, det får du väl egentligen fråga Stahre, om vart han vill spela mig eller om han vill spela mig. Men det är ju konkurrens på de flesta positioner tycker jag. Jag tycker det är väldigt bra, det gör mig bättre och förhoppningsvis även spelarna runt omkring mig också.

- Hur känns det att det kunde lösa sig såhär bra med blåvitt?
Som sagt, det känns jättebra och helt rätt nu när beslutet är taget. Det känns underbart att gå ut här på plan igen, när man får ett sånt välkomnande från fansen så skall det bli jäkligt kul att ge tillbaka någonting.

- Vad tror du om året 2014?
Det är spännande i år, verkligen! Vi har ett bra lag och bra konkurrens, och laget känns väldigt bra. Jag har ju tränat med de några gånger i somras och även någon gång i vintras. Det är som sagt ett väldigt bra lag och det skall bli jäkligt kul här i sommar att spela Europaleague, så det är väldigt spännande.

- En sista fråga, tröjnumret, är det klart?
Nej, det har vi inte ens pratat om men hoppas inte att någon vågat ta tretton, för annars tar jag tillbaka det!


- Tack så mycket Gustav! Nu kollar vi match!