3044 sålda biljetter. En katastrofsiffra på förhand. Är inte IFK Göteborg mer intressanta än så, även om det är en given match? Det låter ju helt sjukt i sig. Samtidigt läser jag ständigt kommentarer på bloggen och i twitterflödet.
- Ge bort matchen till oss årskortsinnehavare istället för att tjäna några ynka fyttepengar!!
Ge bort matchen? Jag tycker mig ofta läsa just de orden. "Ge bort matchen".
IFK Göteborg är en klubb som omsätter omkring lika mycket som en hyfsat stor Ica Supermarket. Inte Maxi. Inte Kvantum. Supermarket. EN Supermarket. Genom att köpa årskort sparar du in.. vad är det?.. en match till skillnad mot om du köpt lösbiljetter? Knappt värt mödan egentligen.
- Hej, jag handlar här så jävla ofta. Är det ok om jag plockar på mig en påse för 300:- spänn eller?
Visst, folk drar folk! Men gör just det då. Hjälp till att dra folk.
Att vi nu står inför en situation där vi spelade FÖR BRA i Ungern vilket gör returen direkt ointressant är väl knappast skäl att strunta i att stötta sin klubb?
Om vi nu ska prata om mervärden för årskortsinnehavare skulle jag hellre se ett utökat samarbete med partners. Årskort skall vara en självklarhet. Varför inte använda sig av det starka varumärke vi har i form av fler förmåner? Ex. Göta Lorensbergs bilskola? Varför inte ge 10% på tre körlektioner vid uppvisande årskort, likväl som Hard Rock Café kan bjuda på efterrätt vid köp av tvårätters, eller Gummigubben ge 10% på nya däck vid lågsäsong? Detta är bara ett axplock av de möjligheter som finns för oss och våra partners att tjäna pengar.
Synd bara att denna guldgruva inte upptäckts än.