2010/11/13

Här är Gais tre nya huvudsponsorer!

RISK FÖR FISK. Efter att Öis gått in i sin sjunde, åttonde eller om det är fyrtiotredje ekonomiska kris under det senaste decenniet manövrerar nu Gais för att inte råka lika illa ut. De räddades inför säsongen 2010 av att Blåvitt efterskänkte drygt sex miljoner kronor till alliansbrodern i utbyte mot någon mytologisk pärla (som vi inte fått se skymten av). I vilket fall ska Gais nu bilda ett nytt riskaktiebolag.

I detta skall tre intressenter som det så fint heter, stiga in och pumpa in pengar i Gais. Men när BaraBen granskar det hela visar det sig att Sportsday, som skriver om saken, egentligen fått en bokstav fel. Det Gais lanserar är likartat, men samtidigt nyskapande: ett Fiskaktiebolag. De tre bolagen skall enligt BaraBens uppgifter även få tre specialområden i makrillarnas verksamhet.

BaraBen kan chockavslöja de tre investerarna och Gais plan för dem:

TALANGUTVECKLING: Feskarbrôderna 
Som ni kan höra på namnet har detta företag sedan starten byggts på Gais makrillkultur och nu tar de sitt engagemang för fesken ett steg längre. Företaget kommer att donera kompletta uppsättningar av familjemakrillspirr till Gaisgården så att de stora grönsvarta bröderna kan få en ny generation av talang på Gaisgården. Gården kommer rivas för att en 110x60 meter stor havsvattenbassäng kan få plats och därmed bereda väg för landets mest påkostade ungdomssektion.

ARENASPONSOR: Feskekôrka 
Här har Gais hittat en unik lösning för att få in pengar via nya Gamla Ullevi. Eftersom makrillarnas tempel naturligtvis är denna arena har Mats "Torsken" Persson förhandlat fram ett unikt avtal med feskens tempel i Rosenlund. Under Gais hemmamatcher döps Gamla Ullevi tillfälligt om till Feskekôrka, en slags arenanamnssponsring med trål. I gengäld får Gais träna inne i Feskekôrka under vinterhalvåret, då alla säkerligen minns hur de hade problem att få te stånd några träningar i förra årets kyla, då de inte har någon inomhushall de stackars feskarna. Nu blir det varmt och gött, med doft av havets läckerheter både från diskarna i träningshallen som från en del av de förbipasserande glädjeflickorna i omgivningen.

BILSPONSOR: Svenska fiskbilen AB 
Här har "sportchef torsk" gjort ännu en superbt lösning genom att knyta till sig en ny bilsponsor i världsklass. De grönsvarta har haft en del problem med att framstå som en attraktiv klubb när de kikat på potentiella spelarförvärv men kan hädanefter lägga till en lyxig lastbil med lucka på sidan och fesk i kylarna - som grädde på moset vid jakt på spelare! Det enda spelarna själva måste ge tillbaka i kompensation för att få denna underbara feskmån är att de får stå på varsitt torg i Västsverige och sälja död makrill sisådär 40 timmar i veckan. Men de é de la värt?

Med sitt nya fiskaktiebolag blir Gais en maktfaktor nästa år.
I alla fall i fiskehamnen, där makrillar både känner sig och hör hemma.

7 kommentarer:

  1. HAHAHA klockren Baraben Humor :D

    SvaraRadera
  2. Utmärkt skrivet, älskar att Baraben är tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Hahaha.
    Älskar era "Chockavslöjande"

    SvaraRadera
  4. Om makrillarna hör hemma i feskehamnen var hör änglarna hemma då?

    SvaraRadera
  5. anonym 19:52/ Himlen.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.