2007/07/17

Alla vet

Alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é, alla vet att han é.

Vad är det alla vet? Alla vet.
Vem är det alla vet något om? Alla vet.
Varför sjunger "vi" den här sången? Alla vet.

- Varför sjunger du att Stuart Baxter är pedofil?
- Jag tycker det låter roligt. Och ingen rök utan eld va, när folk sjunger det så måste det nästan vara sant. Tror du inte det eller?

Alla vet att han é.

61 kommentarer:

  1. helt värdelös och meningslös ramsa samt alla jävla hatramsor... vafan hjälper det blåvitt? idioter som håller på med allt från bränna gaisflaggor m.m.

    Hoppa blåvitt hopp!!

    //Xezzo

    SvaraRadera
  2. Varför buades George ut när han blev inbytt, och varför skreks det hatramsor mot honom från den blåvita klacken?

    Såg ut att vara det tyngre gardet som stod för dessa, har det hänt någonting som vi andra inte vet om?

    SvaraRadera
  3. George är inte av arisk härkomst. Därmed så anser väl delar av Blåvitts bihang att han inte bör existera som människa.

    SvaraRadera
  4. hata hör till! hata alla utom oss!

    SvaraRadera
  5. Hata kan höra till, men det här är ju inte hata det är bara patetiskt, idiotiskt och löjligt. finns ju inget hat i att skrika att folk är pedofiler, vart är humorn? vart är hatet? vart är verklighetsförankringen? ännu bättre är ju att folk sjunger det utan att ens veta varför och sedan dessutom tror att de tär sant. iq fiskmås på en del supportrar.

    SvaraRadera
  6. Men det är bara en roliga ramsa för fan, är det nåt fel med den så kan ni ju tycka det. själv tycker jag den var rätt rolig faktist

    SvaraRadera
  7. Vad är det som är roligt då? Var är det roliga? Var är humorn, du vet "ha-ha" faktorn?

    Öööööh du är våldtäktsman, ööööh du är mördare, ööööh du är pedofil.

    Ja, superkul. Riktig skrattfest faktiskt.

    SvaraRadera
  8. "Ni kan bara hata - Jag kan bara älska..."

    SvaraRadera
  9. Patetiska barnungar!

    SvaraRadera
  10. det är oftast inte "barnungar" som kommer på dessa roliga ramsor.. Utan mestadels berusade medelåldersgubbar (oftast övre LM) som tar högst ton.. sen kommer "barnungarna" och hakar på ..

    Måste seja att det blev en jävla stämning senast när blåvitts profet Toll tog tag i taktpinnen.. respekt på den gubben!

    SvaraRadera
  11. väldigt moget...

    SvaraRadera
  12. Pontus K, han skrev på för AIK. Baxter sa; träna ska, vi varje då. Då svara Pontus jag är hetast när det gäller...

    SvaraRadera
  13. Rätta mig om jag har fel, men Geroge buades väl ut för att han inte skrivit på nytt kontrakt med IFK?

    SvaraRadera
  14. För han har vart i Bangkok å La Manga . . . Heja AIK Trubaduren

    SvaraRadera
  15. Toll i all ära men vi jämför honom med "Råttan", har vi haft en bättre klackledare? "Råttan på räcket"

    SvaraRadera
  16. skoj att småkidsen i sina fina bling bling casualkläderbuar ut george, och sjunger "alla hatar george" samma sak hemma mot HIF, nackskott vid födseln för fan.. det är samma jävla gäng som sprang mot staketet hemma å kastade sig och hetsade vakterna, jävla 12åringar..

    SvaraRadera
  17. Bra du tog upp detta Frankie, så omoget och förnedrande för vår klack att man tar upp en sån ramsa. Vi skämdes. Klacken ska stötta laget inte skämma ut oss. Kul, knappast, inte ens roligt..... Och en kille (Mourad)som kommer in för vårt lag för att förhoppningsvis göra en avgörande insats buas ut. NI som sysslade med detta hör hemma på bortasektionen, håll er borta från LM

    SvaraRadera
  18. Lägre än Glocalnet.

    SvaraRadera
  19. Hata hör till men vid rätt tillfällen.
    Att stå och vråla 'GGG' och sedan avsluta med 'Sieg Heil' när vi möter HIF på bortaplan måste vara höjden av idioti.
    Den nya generationens 'hårdingar' har en hel del att lära av den gamla generationen WM som oftast sköter läktarprylen riktigt bra.

    SvaraRadera
  20. Men det är ju inte direkt förvånande att de skriker sieg heil, våra yngre huliganer är ju mer eller mindre samma personer som den nynazistiska rörelsen runt göteborg består av. 1+1 kära vänner.

    SvaraRadera
  21. en gång stora stygga
    Men vad fan har deras politiska åsikter med blåvitt att göra?

    SvaraRadera
  22. "Bra du tog upp detta Frankie, så omoget och förnedrande för vår klack att man tar upp en sån ramsa. Vi skämdes. Klacken ska stötta laget inte skämma ut oss."

    Frankie tog knappast ställning emot? Om han gjorde det är han ute och cyklar då han var en av de som sjung denna ramsa högst.

    SvaraRadera
  23. Anonym 12:10, om de står och heilar och skriker sieg heil på en match där IFK Göteborg spelar och dessutom gör det bland andra Blåvita supportrar så skämmer de inte bara ut föreningen IFK Göteborg och oss andra supportrar, de bryter både mot lagen och bryter mot vad man borde anse som sådant man inte sysslar med på en Blåvit läktare. Det är de som för in sin (sketna) politik på vår läktare, inte vi som tycker det är skit.

    Först hata, sedan skrika att folk är pedofiler och till sist lite sieg heil på toppen. Nu känns det precis som slutet av 1980-talet, men med en ny generation av stjärnor som håller på. De har väl lärt sig av sina fäder...

    SvaraRadera
  24. Frankie tog knappast ställning emot? Om han gjorde det är han ute och cyklar då han var en av de som sjung denna ramsa högst.

    17/7/07 12:22


    Haha ja och jultomten var den som kom på ramsan. Jag tror du missuppfattat vem Frankie är...

    SvaraRadera
  25. riktigt så farligt är det ju inte, det handlar om ett mindre antal av de yngre som gapar "sieg heil" osv.

    finns det i samhället så finns det på läktaren...säg till dom istället för att böla på nätet..

    SvaraRadera
  26. hahah, fyfan vad ni är torra, våga ha kul för helvete,. lev o njut - sjut en snut!

    GBG mot resten!

    SvaraRadera
  27. gazelle/ Ja, säg till 30 nynazister som har som hobby att slåss på gatorna att ge fan i att heila och skrika sieg heil på en blåvit läktare när man är där med sin 12-åriga son. Låter som en jättebra idé. Att det finns i samhället är ju en smart motivering till varför det finns på vår läktare, men tycker du att det är rätt att det finns där då? Tycker du det hör hemma? För det gör fan inte jag, de kan väl springa runt och skrika det där de inte förknippas med oss andra Blåvita som verkligen inte tycker att det är vare sig normalt beteende eller något som hör hemma på en blåvit läktare.

    Men om man inte läxar upp dem rent fysiskt så bör man inte få säga ifrån? Patetiskt resonemang.

    SvaraRadera
  28. Angående George så handlar allt om att han inte vill skriva på för Blåvitt. Utan han vill bli proffs och kunna gå som Bosman, vilket genererar IFK exakt noll kronor. Dock blir det lättare för George att gå för han blir billigare för andra klubbar eftersom dem bara behöver betala för hans lön, inget till Blåvitt.

    Jag tycker det är en pungspark som heter duga att tränarna låter honom spela. Vill man inte spela för föreningen så är det väl bättre att spela med en spelare som som vill spela för oss?

    Vi åker runt hela landet och lägger ner det mesta av våran tid för IFK och så låter föreningen en spelare spela som inget annat vill än att lämna Blåvitt.

    /bmo

    SvaraRadera
  29. BMO/ Snacka om enögt resonemang. George har sagt vid ett flertal tillfällen att han vill skriva på för IFK men det är Håkan Mild som inte vill återuppta förhandlingarna. Det är inte George som vill bort, det är Mild som inte vill ge honom en skälig lön, killen har ju för fan ett skitkontrakt i dagsläget, en av de sämre betalda spelarna i hela truppen.

    Sen att han får spela? Haha, har du SETT JONAS WALLERSTEDT? Han borde få spela från start om så han skulle gå som bosman IMORN. Vi signar spelare på 2, 3 eller 4 år, inte på halvår, vi betalar honom för att spela och då ska han spela till sista minut av kontraktet.

    Stefan Selakovic hade inget kontrakt under 2006, buade du då med? Selakovic har inte skrivit på nu heller, buar du nu med? Jävla hyckleri är vad det är.

    SIGNA MOURAD HÅKAN- GÖR DITT JOBB!

    SvaraRadera
  30. det här var den dummaste ramsan jag någonsin hört, hur fan kan den komma upp på sidan? tycker jag att vi alla kan sjunga den åt bengt andersson vid nästa hemmamatch, eftersom det är allmänt känt att han inte bara är 40bast utan också notoriskt otrogen mot frugan!

    SvaraRadera
  31. ta väck sådana patetiska inlägg

    SvaraRadera
  32. Haha va fan är det bara moralpredikarna som har slängt på datorn idag eller? Kom igen nu ärligt talat o spänn av. Tycker ramsan e klockren.

    Varför ska ni vara så jävla politiskt korrekta hela tiden? Låt de supportrar som vill sjunga hatramsor mot Stuart göra det, lite hets är bara bra för stämningen.

    ///Florida

    SvaraRadera
  33. Florida
    Ja, oj vilken bra stämning det var under andra halvlek på Olympia.

    Sven Sjösten
    Sådu menar att Sella spelade för IFK utan kontrakt. Den var bra.

    SvaraRadera
  34. Selakovic skrev på ett treårskontrakt när han gick till IFK Göteborg (i januari 2005). Alltså för 2005, 2006 och 2007.
    Herr Sjösten får nog ta och läsa på lite innan han rapar ur sig 'fakta'...

    SvaraRadera
  35. SVEN: Jag antar att du vet precis vad som händer på Kamratgården, exakt vad som sägs mellan Mild och George? Du vet precis hur mycket Mild har erjudit i lön?

    Eftersom Internet bara är en stor ryktesflora så kan vi väl hålla oss till vad vi vet för en gångs skull.

    Sanningen är att han inte vill skriva på kontraktet, vräker ur sig både det ena och det andra i pressen och framförallt ser loj och uttråkad ut på planen. Gestikulerar och viftar med armarna till medspelarna när han inte får en passning.

    Sen att jämföra Stefan med George är närmast sjukt. Stefan, efter allt han har gått igenom så har han aldrig sagt ett ont ord om IFK Göteborg. Han har kämpat på träning och match och varit närmast omänsklgt proffsig.

    Det är skillnad på spelare och spelare i dessa situationer. Det vet du mycket väl.

    SvaraRadera
  36. Sven Sjösten
    Sådu menar att Sella spelade för IFK utan kontrakt. Den var bra.

    17/7/07 13:18
    City Boyz sa...

    Selakovic skrev på ett treårskontrakt när han gick till IFK Göteborg (i januari 2005). Alltså för 2005, 2006 och 2007.
    Herr Sjösten får nog ta och läsa på lite innan han rapar ur sig 'fakta'...

    17/7/07 13:24

    Ja, Sven Sjösten har fel, men faktum kvarstår att Mourads och Sellas kontrakt löper ut samtidigt!

    Markus

    SvaraRadera
  37. http://www.youtube.com/watch?v=sy3PR_9ZgjI
    Bara för att retas lite... 30 provokativa snorungar? My ass. HATA GAIS!

    SvaraRadera
  38. "Frankie tog knappast ställning emot? Om han gjorde det är han ute och cyklar då han var en av de som sjung denna ramsa högst.

    17/7/07 12:22

    Haha ja och jultomten var den som kom på ramsan. Jag tror du missuppfattat vem Frankie är... "

    Troligt då han synts på bilder på inte bara denna sida och är allmänt röd.

    Varför vill folk se Mourad spela? Han är den segaste spelaren vi har. Och så länge han inte presterar är han väl knappast värd ett bättre kontrakt från Håkan? Sluta fjäska för Mourad för att han råkade pilla in några bollar i sin comeback. Kom ihåg hur kass han var året innan och se likheterna med hur han är nu.

    SvaraRadera
  39. Alla borde ta och titta sig själv alite i spegeln, för det var väldigt dåligt med folk som ansträngde sig även ner blåvitt ledde med 2-0.

    Sen ser väl inte jag personligen nått fel i att påstå att Stuart Baxter är pedofil, även om det hade vart bättre att säga att Henka larson är en lipsil som bölar i media varje dag.

    Sen får folk gärna variera sig lite, det är framför allt en låt som sjungs lite oftare än alla andra, och den börjar "ååå vi e blåvitt". Kanske inte så farligt mot HIF, men ändå.

    SvaraRadera
  40. patetiskt att sitta och lipa om att moruad inte ser intresserad ut, han har ju för fan inte fått chansen att spela från start i en enda allsvensk match. alla som tittat på mer än en minut fotboll i sitt liv ser ju direkt att mourad har dubbelt så mycket boll i sig som wallerstedt har, men ändå får han inte spela för att han inte kommerr övernes om ett kontrakt, , men så länge han är vår gubbe så är han vår gubba. Antar att de som vill stoppa mourad från spel tycker att det är skandal att värva bosmanspelare med? eller är det bara hemskt ibland?

    Mourad kan spela boll, han kan skjuta och göra mål men han får ju inte chansen. Låt han spela 2-3 matcher från start så ska ni få se att han snabbt slänger ut wallerstedt från startelvan för resten av säsongen och presterar så att han visar att han är värd lönelyftet han vill ha.

    mourad är på topp en man på gränsen till landslaget, wallerstedt är på topp en halvhyffsad allsvensk bottengängskrigare.

    Sen är det kul att folk säger "vad vet du vad som händer på kamratgården" för att sedan berätta sina egna ryktessanningar för omvärlde. knip igen.

    SvaraRadera
  41. Vasa Allé:

    Hade varit intressant att se ditt landslag om du var Föbundskapten..

    SvaraRadera
  42. Anonym 15:59, Mourad har ju redan varit med i A-landslaget...

    SvaraRadera
  43. Jag kan bekräfta att Bengan försökt plocka upp min syrra på krogen så det ligger nåt i det. Nu är hon iofs 37 bast så det är kanske inte barnarov, men han kanske borde få en liten nidvisa i alla fall. ;)

    SvaraRadera
  44. Alla verkar vara arga. Men ingen kritiserar IFK, vem förutom IFK kan se till att det går bra för IFK? Vakna nu blåvita.

    SvaraRadera
  45. Alla vet att han é, är den bästa ramsan strax efter GGG... AAA...

    SvaraRadera
  46. Dumpa Mourad, om vi inte får dispens att ha 12 man på plan.

    SvaraRadera
  47. Heja vasa allé!

    Så länge vi har Bengan, Hjalmar och Wallerstedt i startelvan så kan vi fortsätta längta efter det där sm-guldet.
    De är inte tillräckligt bra.

    Det spelar ingen roll hur många meter Walle lufsar fram under en match, hur många år den attraktive spelat i allsvenskan eller hur go gubbe Hjalmar är.
    Så länge de spelar i vår startelva kommer vi inte vara i närheten av guldet. De är för dåliga.

    Sen är det möjligt att det inte blir bättre med Mouradona, men ge honom åtminstone chansen!

    SvaraRadera
  48. Något jag lade märke till efter matchen var att Marcus Berg (tror jag) var på väg direkt till omklädningsrummet när Mourad ropade tillbaka honom för att "tacka" supportrarna som rest ner.

    Känns ju som om Mourad borde vart den som gått iväg om han hade vart så ond som vissa verkar tycka han är.

    SvaraRadera
  49. Det spelar ingen roll hur många meter Walle lufsar fram under en match, hur många år den attraktive spelat i allsvenskan eller hur go gubbe Hjalmar är.
    Så länge de spelar i vår startelva kommer vi inte vara i närheten av guldet. De är för dåliga.


    Jag kör en kidsvariant och säger: WOOOOOOOOOOOOOOOOORD!

    SvaraRadera
  50. Okej nu ska jag fan i mig klara upp en sak för er stollar som bara sitter och snackar skit om kontrakt hit och dit

    !!!!!MOURAD ÄR INTE BRA!!!!!!

    Ne fy fan, vad sa jag?!? Nita mig då era jävla nötter. E han inte bättre förtjänar han la fan ingen högre lön eller? vad är poängen med att ge ytterligare en medioker anfallare en hög lön? spara pengarna tills ett bättre läge dyker upp..

    /Viking

    /Viking

    SvaraRadera
  51. Anonym 19.59/

    Huvudfrågan som jag ser det är knappast om huruvida George ska ha nytt kontrakt eller inte. Frågan är väl varför man behandlar spelare (Sella/Mourad), som sitter i samma situation med utgående kontrakt, olika?

    Sen kan man ju ha åsikten att "Mourad inte är bra", men om han aldrig får chansen från start, hur ska han kunna bevisa motsatsen?
    Hur motiverar man att Waller går före match efter match när han inte levererar?

    SvaraRadera
  52. De som inte vet varför dessa individer skriker detta är att en viss mourad för ett lite tag sedan ( nån dag innan en viktig hemma match ) på park lane snackade skit om vissa supportrar & sa att dom inte betyder ett piss för varken honom & att ifk inte vill ha dom på läktaren.

    jag har själv stöttat honom i vått & tårt men där tog han priset!

    SvaraRadera
  53. Att behöva diskutera om en spelare av mourads kaliber ska spela eller inte, p.g.a hans kontrakts utformning, känns väldigt knasigt då han egentligen aldrig varit tillräckligt bra för Blåvitt. En halv säsong har han lyckats leverera om man är snäll. Hoppas verkligen den gode svarte-marcus håller längre.

    SvaraRadera
  54. Anonym sa...
    George är inte av arisk härkomst. Därmed så anser väl delar av Blåvitts bihang att han inte bör existera som människa.

    17/7/07 03:11


    Fast den Ariska rasen härstammar från Asien, trakterna kring Indien. Så det stämmer ju delvis. George är väl i alla fall mer Arier än de flesta av Blåvitts bihang vad jag vet.

    SvaraRadera
  55. Tobbe sa...
    De som inte vet varför dessa individer skriker detta är att en viss mourad för ett lite tag sedan ( nån dag innan en viktig hemma match ) på park lane snackade skit om vissa supportrar & sa att dom inte betyder ett piss för varken honom & att ifk inte vill ha dom på läktaren.

    jag har själv stöttat honom i vått & tårt men där tog han priset!

    17/7/07 22:41


    Nej! Det är väl klart att vissa supportrar som vänder sig mot honom inte betyder ett piss! Han säger ju inte att alla Blåvita supportrar är kassa.
    IFK vill definitivt inte ha supportrar på läktaren som ropar sieg heil.

    SvaraRadera
  56. men det har ju inte med saken att göra lr?
    har var populär bland dom flessta av dessa supportrar innan han gick ut & snackade skit.

    nuff =)

    SvaraRadera
  57. hata mera - sluta filosifera - börja kastrera

    (hahahahaha)

    SvaraRadera
  58. Angående hatramsorna mot george så va det inte några 12-åriga wonnabecasuals som började utan WM.Ja, wisemen. Sen är det möjligt att ungarna hängde på...

    SvaraRadera
  59. Utav de större lagens klackar i ligan måste blåvitt ha den sämsta och kanske även den yngsta och det märks.

    Fram för mer "old school" och engelskkraftsång tack. Personligen tycker jag inte speciellt mycket om den "läktarkultur" som stora delar av klacken står för idag, känns bara löjligt med allez... osv. När det gäller "naziramsor" så har det väl egentligen inte ett dugg med supporterkultur att göra överhuvudtaget. Utan tillhör väl snarare en värdegrund och en människosyn en del har och inte ett skvatt med laget IFK att göra.

    En som inte står i klacken längre!

    SvaraRadera
  60. ställ dig i klacken o påverka istället din jävla fitta,. klaga på nätet gör inget nytta..

    SvaraRadera
  61. Jag har också lämnat klacken, fulla 15-åringar, nazister och folk som buar ut Hjalmar vill jag inte stå brevid. Dessutom ser man inte ett skit på LM och alla goa ramsor har fått lämna plats för allez och hoppa hit och dit (gillar iofs den med skorna). Nä jag sitter hellre i mitten på långsidan och gör barnfamiljerna närvösa med mina svordommar och glädjevrål.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.