GP.se rapporterar:
"Ytterligare en faktor skulle kunna försena bygget av den nya fotbollsarenan, men kommer inte att göra det. Byggnadsnämnden lämnade frågan om ett garage under Nya Gamla Ullevi obesvarad i detaljplanen, vilket i praktiken innebär att byggaren, Higab, bestämmer om det skall bli parkeringsplatser under jord eller inte. Higab har redan bestämt sig enligt vd:n Berndt Svensson.- Det blir inget garage. Oppositionskommunalrådet Susanna Haby (m) hade gärna sett att byggnadsnämnden beslutat om parkeringsplatser, alternativt att Higab haft en annan uppfattning, men när ändå ett uns av hopp om att sista ordet ännu inte är sagt. - Vi tycker att arenan skall ha ett garage och det finns en liten öppning om kranskommunerna, som har många pendlare, uppmärksammar att 700 parkeringsplatser försvinner. Vart skall bilarna ta vägen, undrar hon."
Jag undrar om Susanna Haby tror att det endast existerar en parkering i staden? Kanske kommer bilandet att explodera i samband med bygget av en ny arena? Eller är det kanske gratis bil med säsongsbiljett som gäller? Eventuellt är det dags för massiv kommunal realisation av Volvos produkter? Annars kan ju Haby alltid privatfinansiera sitt ridhus och ha världens största garage under det...
http://www.susannahaby.nu/fraga.asp
SvaraRaderaKanske dags att skriva något otrevligt till henne! så hon slutar upp med det här!
I Göteborg har vi inte spårvagnar för att vi inte ska åka dom, vad tänker suggan med?!
SvaraRaderaTa spårvagnen!
Och eftersom det är kranskommunerna som hon tänker på, så får pendlarna ta tåget/bussen. Svårare än så är det inte.
SvaraRaderaStår inte Ullevi-garaget mer än halvtomt under dagarna?
SvaraRaderaÄr ni från vettet allihop. För Er som aldrig suttit i en bil kan jag förklara att det finns jävligt få parkeringsplatser i Göteborg. På Gamla Ullevi kostar det 20 spänn om dagen att stå och den utnyttjas av många som jobbar i stan men bor utanför.
SvaraRaderaFrån Habys hemsida läser jag att hon är sjuksköterska. Hon sysslar med politik för att, som alla andra politiker antar jag, skapa ett bättre samhälle. Politikerförakt är bland det värsta jag vet. Gör något själva då era lata djävlar.
Handen på hjärtat, anledningen till att ni inte vill ha garage är att det eventuellt skulle fördröja bygget, inte för att det skulle vara bättre utan garage. Att kalla Haby för sugga och att säga att det är dags att skriva något otrevligt till henne för att hon vill att det här ska bli så bra som möjligt är så djävla ogenomtänkt så att man blir trött. Det kommer inte att byggas en ny fotbollsarena i den här stan på gissningsvis 100 år efter att denna står klar, kan vi inte skita i om det tar en halv säsong extra och se till att arenan blir så bra som den någonsin kan bli?
Mabus
Känns lite som att hon är en bra hackkyckling just nu efter en mycket korkad kommentar angående ridhus med mera.. men faktum kvarstår att Gamla Ullevis parkering används av väldigt många, inte bara folk som går på fotboll. Gå förbi parkeringen en lördag då det inte är fotboll och ni ser att den är rätt packad.
SvaraRaderaDet råder akut brist på parkeringsplatser i stan och 700 platser försvinner inte obemärkt. Det påverkar både folk som bor i närheten och folk som kommer in till stan för att handla, ha skoj. Hon må ha en lite skev syn på behovet av en fotbolls-arena, men i fallet med parkering tycker jag faktist att hon har rätt.
tanken är la att det ska bli parkering under heden?
SvaraRaderaSom föregående anonym skrev så ska det ju byggas ett parkeringsgarage under heden. Varför skulle inte pendlarna kunna använda detta istället?
SvaraRaderaParkeringsfrågan kommer garanterat att lösas.
SvaraRaderaI framtiden blir det (med all säkerhet) ett underjordiskt garage under heden.
Dessutom snackas det om att det mycket väl kan bli ett "vanligt" garage i anslutning till NyGamla som kan stå klart relativt snabbt och svälja en hel del bilar.
Så sitt ner i båten.
Lägg ner. Vi behöver inte lägga varken penar eller tid på parkeringen. Snart lär politikerna komma med förslaget att införa trängselskatt för att minska trafiken i stan, och vad fan ska man då bygga ett parkeringshus för. Känns som att motarbeta sig själv. Jag är ingen miljökämpe, men jag håller med en hel drös av föregående talare - ta vagnen.
SvaraRaderaDet räcker inte med garage under Heden, problemt just nu i Gbg är att det styrs av folk som vill tvinga bort all trafik, i en industristad som Göteborg vore det dödsstöten. Parkeringen under Ullevi behövs alla vi som bor i stan får ju åka runt hur länge som helst för att hitta parkering, knappast bra för miljön nästan lika illa som att skapa köer vid tingstadstunneln i tron om att folk skall sluta ta bilen. det är vetenskapligt bevisat att bilar släpper ut som mest när de är kökörning. Så egentligen borde alla miljöpartister kräva en ny älvförbindelse eller två bara för miljöns skull.
SvaraRaderaDen här diskussionen var det lägsta jag sett här, väldigt synd eftersom jag som stort IFK fan är här inne dagligen
Fånigt att tjafsa om parkeringsgarage, det är betydligt billigare att bygga parkeringshus jämfört med underjordiskt garage. Att bygga garage under nya arenan skulle både bli dyrt och försena arenabygget så det gläder mig att det inte blir av. Bygg garage på andra ställen så kan arenan stå för sig själv.
SvaraRaderaHaha vissa är bra på att hitta syndabockar till allt. Snart kommer hon väl vara orsaken till att vi värvar sämre än mff eller är det fortfarande MPs fel? Hela beslutsgången angående arenan har varit ett skämt och nu får hon all skit för det.
SvaraRadera/Fredrik
SKIT I DETTA JÄVLA GARAGE!
SvaraRaderaSe bara till att bygga arenan så fort som möjligt!
Och frågan e ju om någon ens vill stå där under match....kantänka mig att det kan bli ganska segt å ta sig ut
För min allmänbildnings skull: menar Haby att kranskommunerna formellt har rätt att överklaga detaljplanen? Låter väldigt konstigt att de skulle uttala sig ö h t eller? Och om de trots allt skulle ha synpunkter borde väl Göteborgs kommun högaktningsfullt kunna skita i det?
SvaraRaderaArgumentet att det borde bli ett garage under nya arenan för att det kostar 20 kr om dagen att stå på Ullevi-parkeringen idag känns ju lite kontigt.
SvaraRaderaEtt nytt parkeringsgarage under arenan skulle nog få priser i klass med Ullevis där inte många ställer sig trots bristen på platser.
Det skall ju bli ett helt nytt kvarter runt den nya arenan och där kan man säkerligen klämma in ett helt parkeringshus.
Har hon inte hört talas om klimatförändringar eller koldioxidutsläpp. Vi får väl ta bussen eller spårvagnen. Hon får väl resa sitt stora arshle från stolen och komma in i matchen, tanten.
SvaraRaderaFör det första kan vi la börja med att fylla upp de p-hus vi har. Ullevi o Nordstan är klara exempel som väldigt sällan är i närheten av fullbelagda.
SvaraRaderaDessutom pallar inte vägnätet i centrala stan med så mycket mer trafik.
I centrum arbetar ju mest kontorsnissar o butiksbiträde, (Inte många industriarbetare som någon hade som argument).
De som arbetar i centrum kommer nog i framtiden få ta kollektivtrafik till arbetet för att vid diverse resor och ärende nyttja företagets tjänstebil.
byggdes inte parkeringshust under nya ullevi efter att arenan stått där i många år...
SvaraRaderaKan man då inte göra samma sak med de nya arenan och bygga det efteråt?
orka alla boråsbönder! som bara pladdrar om garage!
SvaraRaderaVAD FAN ÄR DET FÖRSTA FEGA ANONYMIUS SKRIVER.
SvaraRaderaGE UT DITT NAMN SÅ JAG KAN HOTA DIG FEGA LILLA SKIT!
Men om det ska komma ett garage under heden(?)så är väl stor del av problemet löst.
SvaraRaderaJag tar alltid vagnen till match, men när det är match med publiksiffror runt 10 000 på gamla ullevi, är nya ullevis garage smockfullt då? Jag har som sagt ingen riktig koll.
OM det nu skulle bli ett garage under "nygamla" skulle jag nog hellre valt en parkering nån annanstans. Kommer antagligen bli ett helvete att ta sig ut därifrån direkt efter, det är ju ett helvete att ta sig ut från nya efter match t.om! Polisavspärningar och en jävla massa folk etc. Känns dyrt, onödigt och opraktiskt att ha ett garage under "nygamla"!
Som Charles B sa; Ullevigaraget byggdes väl inte för alltför många år sen?
SvaraRaderaTycker nog det finns nog med anledningar att inte bygga ett garage under NyaGamla. En av dom har folk redan skrivit.
Tänk grönt - åk blåvitt!
PS: Det är ALLTID skönt att ha en hackkyckling, i alla lägen!
"En DEL av dom har folk redan skrivit*"
SvaraRaderaFixa bättre och billigare kollektivtrafik istället! 500 kr för hela göteborgsregionen och pendeltåg till och från kranskommunerna så kan de ta bort ännu fler parkeringar. J***a miljöförstörare!
SvaraRaderaAnonymus skrev änna att bara "kontorsnissar o butiksbiträden" jobber i centrale stan. Då ska vi ette bögga nåra parkeringar alls. De e inga rêcktea arbetare!
SvaraRaderaHuruvida man vill ha ett garage eller inte beror antagligen på vilken trafikpolitisk syn man har (eller för all del hur sugen man är på att snabbt få en ny arena. En sak är dock säker -All trafikpolitisk forskning visar att att det på längre sikt i praktiken är omöjligt att "bygga bort" trafikproblem. Ev. utbyggnader etc. av trafiknätet leder bara till nya proppar och liknande på andra ställen, samt stimulerar bara till ökad trafik, vilket skapar behov av nya utbyggnader o.s.v.
SvaraRaderaAtt argumentera för fler parkeringsplatser är sålunda ett uttryck för ett mycket kortsiktigt tänkande. Såvitt jag vet finns det inte en stad, eller en trafikpolitiskrapport som påvisar något annat. Därtill kommer såväl de sociala som miljömässiga konsekvenserna av ett beslut som stimulerar till ökat bilanvändande. Vad beträffar de ekonomiska konsekvensera av ett minskat bilanvändande i centrum finns det inget som tyder på att detta skulle påverka den ekonomiska tillväxten negativt.
Men piraten, vi pratar inte om att ha en möjlighet till "fler" parkeringsplatser. Vi har en situation där 700 parkeringsplatser försvinner.
SvaraRaderaTill skillnad från vad många här säger så handlar det inte bara om folk som går på fotboll som parkerar där.. det är folk som bor i närheten, det är folk som kommer in till stan för att jobba, det är folk som kommer för att gå och handla.
Precis som någon sa så är Gamla Ullevi ett av de billigare parkeringsalternativen i stan tillsammans med Heden. Dessa 700 platser försvinner..
Kan inte vara många av er som skriver som äger en bil. Verkar som alla av er dessutom bor mitt i stan.
SvaraRaderaDet räcker ju att Blåvitt och Indianerna spelar samma kväll för att alla parkeringsplatser är upptagna. För att inte tala om när det är konsert på Ullevi mitt under semestern. Finns det möjlighet att bygga underjordiska garage när man ändå gräver, -så är det lika bra att göra detta.
Mycket konstiga visioner på en del personer. Man vill ha en arena för minst 25 000, -men man vill ha färre parkeringsplatser. Så länge kollektivtrafiken är dyr och tar mycket längre tid än att ta bilen, -så är det inget alternativ, -speciellt inte för folk som bor långt ifrån närmsta hållplats.
"Så länge kollektivtrafiken är dyr och tar mycket längre tid än att ta bilen"
SvaraRaderaStämmer detta verkligen?
500 kr är billigt om man väger det mot en bil med försäkring, skatt, bensin, parkering mm.
Jag åker kollektivt varje dag till jobbet i stan, skulle aldrig komma på tanken att ta bilen. Ser alla som sitter en och en i sina bilar i långa köer medans jag "svischar" förbi i bussfilen läsandes en gratistidning. Många av er som klagar på kollektivtrafiken har kanske inte ens provat att åka kollektivt??
Säger som Larsa:
Ta bilen när ni måste, vagnen/bussen när ni kan, blåvita bröder och systrar!
Vad är det för jävla Mongo-tjat om att ta vagnen? Är ni helt dumma i huvudet? Klart man tar vagnen- om man kan!
SvaraRaderaTyvärr är kollektivtrafiken i den här stan sämst i Sverige och en hel jävla massa människor MÅSTE ta bilen till jobbet.
Se på Europa, där finns det inte ett enda större nybygge där man inte bygger parkering i källarplanet.
Jag åker alltid kollektivt eller cyklar när jag ska till stan.
SvaraRaderaMen för att ta ett exempel så jobbar jag på den största? arbetsplatsen i "stan" -Volvo PV. Det tar mig minst 45min att åka dit kollektivt på morgonen, -eftersom bussarna/ spårvagnarna ska stanna på hundra hållplatser innan man kommer till Volvo. Tar jag bilen tar det mig en kvart. Dessutom slipper jag passa tiden.
Ett lätt val.
Jag tror inte att alla de som sitter i sina bilar MÅSTE ta bilen utan de sitter där för att det är ett bekvämt alternativ.
SvaraRaderaJag vet många som inte ens har testat att åka kollektivt och samtidigt klagar på den dåliga kollektivtrafiken, hur går det ihop?
Sedan är inte kollektivtrafiken i stan fulländad men sämst i Sverige? Finns det du någon länk till den undersökningen?
"Hon sysslar med politik för att, som alla andra politiker antar jag, skapa ett bättre samhälle."
SvaraRaderaHahahahahahaha!
En moderat (läs EGOIST) som vill skapa ett bättre samhälle. En moderat är enbart ute efter att gynna sina uppdragsgivare dvs. ÖVERKLASSEN. Vad som mest kännetecknar en moderat är att hon/han totalt saknar empatiförmåga för allt annat än överklassens eget välbefinnande.
"Politikerförakt är bland det värsta jag vet."
Politikerförakt är något av det mest välbefogade som finns. ALLA politiker är enbart ute efter egen vinning, se bara på parasiterna nere i Brüssel.
Ni vet väl att en politiker är en varelse som har så tjock hud att hon/han kan stå rak utan ryggrad.
"Tyvärr är kollektivtrafiken i den här stan sämst i Sverige"
Har du varit i Åsens Bruk någon gång? Och velat ta dig till Mellerud?
Om det nu är så ont om parkeringsplatser i centrala stan, varför inte då reservera dem för invånare i Göteborgs kommun?
Kranskommunerna bryr sig inte om oss, så varför bry sig om dom?
Men dock, hur länge skulle ett garage försena Arenan?
Jag tycker den där Haby har rätt. Vi ska inte ha en komunägd arena.
SvaraRaderaVi ska ha en egen blåvit arena som är lätt att komma till ovavsett om åker spårvagn, bil eller cykel.
Haby har ju faktiskt en poäng. Det är viktiga parkeringsplatser, och om de försvinner måste de ersättas. Det blir ju också ett problem för tillresta supportrar och dyl. Hoppas att ett garage under Heden löser sig, det vore kanon.
SvaraRaderaAnonym 15/11/06 20:08
Läs texten.
Anonym 16/11/06 10:42
SvaraRaderaDu är dum i huvudet, men rösta på VPK och tro att det gynnar dig, det går säkert bra.
"Anonym 16/11/06 10:42
SvaraRaderaDu är dum i huvudet, men rösta på VPK och tro att det gynnar dig, det går säkert bra.
16/11/06 11:47 "
Beklagar att jag glömde sätta ut min signatur, det var oavsiktligt.
Jag har inte röstat på VPK sedan de hette just VPK. Och jag tror inte att det gynnar mig. Om jag röstat efter vad som gynnar mig för stunden hade jag röstat på just moderaterna.
Men varför skall man bete sig som ett EGOISTISKT SVIN?
Varför skall man inte rösta efter sin övertygelse?
Varför skall man enbart bry sig om sin egen plånbok? (jag menar ej JanneN) Och inte om de som har det sämre ställt?
Du kan säkert (med viss hjälp) sätta upp en ekvation som visar att du tjänar på moderaternas politik just nu. Men om du blir arbetslös, långtidssjuk eller i behov av sjukpension någon gång i framtiden då?
Inser du inte att borgarnas lönedumping innebär att du kommer att tjäna sämre i framtiden, att du kommer att ha en betydligt mer otrygg tillvaro?
Försök att tänka lite längre än vad näsan räcker.
Bygg ett ridhus under arenan istället för ett parkeringshus, så blir alla glada;-)
SvaraRaderaBygg parkeringshus ÖVER arenan så får vi tak!!
SvaraRadera16/11/06 12:25/
SvaraRaderaDet mest egoistiska som finns är att rösta på v. Att inte låta någon annan ha det bättre än dig är patetiskt.
Det är allt lite enögt att säga att de som vill ha p-hus kan skita ner sig. Om vi ska bygga tre skyskrapor, en tingsrätt samt en modern arena och samtidigt tar bort nästan 1000 p-platser så är det väl inte så konstigt att folk blir oroliga över var bilarna ska ställas.
SvaraRaderaHmm, kunde det inte vara roligt att se om Erland Hellström skulle gå och ta Bengans plats?
SvaraRaderaGunnar Gren Stadion? Nytt namn till Nya Gamla Ullevi?
"Det mest egoistiska som finns är att rösta på v. Att inte låta någon annan ha det bättre än dig är patetiskt.
SvaraRaderaSkall jag tolka det som så?
Att det mest egoistiska av mig är att rösta på V (vilket jag inte gjort på nästan 20 år) därför att jag inte låter några få ha det bra på bekostnad av de många som har det sämst (till vilka jag inte tillhör) ?
Det är alltså egoistiskt att unna de som har det sämre än vad jag har det att få det bättre på bland annat min bekostnad?
GODAG YXSKAFT!!
Gör om hela Hisingen till en parkeringsplats och ordna en tunnelbana in till stan?
SvaraRaderaHetero gör bort sig igen/
SvaraRaderaMenar du att det är egoistiskt att rösta på (m)? Och i sådana fall, ge mig ett exempel på vad somär egoistiskt, inte bara nåt gnäll om att folk i partiet är godsägare.
Ja om det nu inte är så att man är så djävla korkad att man röstar på M. DVS att man gått på att ALLA skall få det bättre om M får bestämma.
SvaraRaderaEkvationen är inte sådan tyvärr utan om någon skall få et bättre krävs att andra får det sämre.
Om man röstar på M för att själv få det bättre och för att andra sämre ställda skall få det sämre då är man en EGOIST.
Om man tillhör de sämre ställda och röstar på M är man bara DJÄVLIGT KORKAD,
Om man inte förstår varför M vill försämra i alla bidragssystem förutom möjligtvis EU-bidragen till dynggrepspiloterna. Varför man vill avskaffa anställningstryggheten, varför man vill försvaga fackföreningarna, ja då kan man gå på borgarpropagandan.
M är ute efter att "lönedumpa" att fattiga människor inte skall ha något val annat än att tex städa hemma hos rika människor till svältlöner. Om man inte tar dessa "Sketjobb" så skall man svälja ihjäl.
Man vill importera arbetskraft som tar jobb för extremt låga löner så att VI skall bli tvugna att acceptera dessa låga löner.
Kanske kan FrankieBoy förklara bättre.
Här är susanna Haby mail
SvaraRaderaHär är susanna haby mail susanna.haby@moderat.se där kan ni skriva era synpunkter.
SvaraRaderaSenaste anonym och första anonym:
SvaraRaderaSå barnsligt och dåligt! Det ger ju bara negativ publicitet för Blåvitt!
Detta gäller väl för fan inte blåvitt utan göteborgs fotbollen eller!
SvaraRaderadom kan ju varken se om du är öisare gaisare eller blåvitt alla har rätt att yttra sig.
SvaraRadera"Kanske kan FrankieBoy förklara bättre" Kommer det en bättre förklaring? Jag tänkte hämta lite popcorn för att njuta lite av debatten. Ganska lärorikt måste jag säga. Det är väl inte omöjligt att jargongen är liknanade på Kamratgården när Pamp-Gunnar, Chef-ideolog Gustafsson samt lärjungen-Mild sätter igång.
SvaraRaderablåvitt=hetero:
SvaraRaderaHär kommer en snabbanalys av erat usla valresultat.
*Anledningen till att Borgarna vann var för att alla (numera före detta Sossar), är så jävla trötta på att Miljö Partiet med 4% av folkets röster har fått så stort inflytande.
*Borgarna fick en massa röster pga att han berättade vad de skulle göra för att skaffa fram fler jobb och bekämpa brottsligheten. Persson & Co tycker allt var bra som det va.
Sverigedemokraterna fick många röster pga att folket inte är nöjda med invandringen och integrationen i samhället.
Kommunistblocket satt ju bara o gnällde på borgarna under hela debatten, där vinner man inga sympatisörer.
Föresten kanske vi måste gå med på att arbeta för låga löner för att inte allt ska flyttas till Kina!
Hetero/
SvaraRaderaTycker du att det är ärligare och bättre att gå omkring och leva på A-kassa än att städa för privatpersoner.
Kalle/
Bra analys.
hahah los underbaros debattos.
SvaraRaderaAtt vissa tycker att haby har rätt för att stan har fá parkeringsplatser är ju inget annat än skrattretande med tanke pá att just gamla ullevi är en av de sämst belagda parkeringarna i hela göteborgs innerstad...
sen att en anonym pajas som är med i muf och hetero-blávitt ska förvandla tráden till nát ideologiskt krig fár mig att flina än mer, haby är en jävla idiot bara. det räcker med det i det här sammanhanget, sossarna har sin fare share av idioter de med...
kalle/ Tänkte hálla mig undan er pajkastning men du har flera kraftiga sakfel sá du máste korrigeras.
SvaraRaderaFöresten kanske vi måste gå med på att arbeta för låga löner för att inte allt ska flyttas till Kina!
1. Sá sent som nu i veckan kom en rapport som just visade att INGA, notera INGA jobb "försvinner" till utlandet i jämförelse med hur mánga jobb som finns pá arbetsmarknaden. Det är ren och skär lögn och propaganda.
2. Kineser jobbar redan i Göteborgs hamn för 4 kronor i timmen sá jag föreslár att du sympatisänker din lön till den summan för att värna den svenska arbetsmarknaden.
Bli torr bakom öronen innan du börjar skriva om svensk politik här. Pajkastning och muf-propaganda kan du spara till barnkalaset.
Borgarna fick en massa röster pga att han berättade vad de skulle göra för att skaffa fram fler jobb och bekämpa brottsligheten. Persson & Co tycker allt var bra som det va.
Borgarna vann för att de spelade större sossar än sossarna klarade att vara själva. Denna fasad i kombination med en fullständigt inkompetent ledning hos S förlorade dem valet, inte deras vallöften om nágon nu trodde det. Sällan har sá mánga varit sá missnñjda bara nágra dagar efter valet för att man känt sig lurade.
Sverigedemokraterna fick många röster pga att folket inte är nöjda med invandringen och integrationen i samhället
Man röstar pá SD av en av 4 anledningar:
1. Man är en hatisk människa som grundar sina politiska val pá rädsla.
2. Man är lättlurad.
3. Man är mentalt instabil.
4. Man háller pá AIK.
Frankie/
SvaraRaderaSå Du tycker inte att invandringen är ett problem?
var detta IFK debatten eller KPLM(r)s debattforum som handlade om en att kasta skit på en moderat för att hon just är moderat....
SvaraRaderaNi gör sidan oseriös och måste gäga att det är den sämsta debatt jag har läst här.
Skärpning prata för och nackdelar med garage och lämna politiken utanför IFK.
charles banan/ Jag tycker du är den mest oseriösa som börjar skrika "kommunistdebatt" när en del av oss (med all rätt!!) är förbannade över moderatasens attacker mot det svenska systemet.
SvaraRaderahaby är ett av dussintals exempel.
Frankie/
Så Du tycker inte att invandringen är ett problem?
Vad är det med "invandringen" som är ett problem??? Förklara det först tack, tror de flesta av oss inte fattar vad du snackar om.
Det största problemet med invandring stavas Alejandro Lago.
Skärpning prata för och nackdelar med garage och lämna politiken utanför IFK.
SvaraRaderaSen vill jag lägga till i replikerna att det är mäkta tröttsamt med "ingen politik inom fotbollen"- snacket, välkommen till verkligheten, den där politik styr allt i vardagen.
Politik är en del av fotbollen vare sig du vill eller inte. Lägg ner ditt gnäll eller besök alltid TT.
"Hetero/
SvaraRaderaTycker du att det är ärligare och bättre att gå omkring och leva på A-kassa än att städa för privatpersoner.?"
Svar JA (om det inte handlar om gamla och sjuka)
"*Anledningen till att Borgarna vann var för att alla (numera före detta Sossar), är så jävla trötta på att Miljö Partiet med 4% av folkets röster har fått så stort inflytande."
SvaraRaderaInstämmer till fullo, jag är själv SPYFÄRDIG på dom.
"*Borgarna fick en massa röster pga att han berättade vad de skulle göra för att skaffa fram fler jobb och bekämpa brottsligheten. Persson & Co tycker allt var bra som det va."
Stämmer också, tyvärr sa man inte vad det skulle kosta.
"Kommunistblocket satt ju bara o gnällde på borgarna under hela debatten, där vinner man inga sympatisörer."
Är benägen att hålla med, de behöver fyra år av borgastyre. Dels för att via upp sig, men också återigen för att folk skall inse vad borgarna egentligen vill.
"Föresten kanske vi måste gå med på att arbeta för låga löner för att inte allt ska flyttas till Kina! "
Ja du det är risk för det, vi får försöka att göra det vi gör bättre än dom. En del av det jag ritat tillverkas idag i Kina, som tur är ännu bara för att säljas där.
"Det största problemet med invandring stavas Alejandro Lago."
SvaraRaderaDet största problemet är inte invandringen utan vissa av de som invandrar.
Dock tycker jag synd om Lago för vad han blir beskylld för. Tycker att Dulee Johnsom är ett betydligt värre exempel.
Frankie:
"sen att en anonym pajas som är med i muf och hetero-blávitt ska förvandla tráden till nát ideologiskt krig"
Ideologiskt krig är kanske lite att ta i. Jag tycker det är roligt att reta korkade människor. Om man sedan kan få vissa lte mer naiva att tänka efter är det inte helt fel det heller.
I just denna fråga har ju allt uppenbarligen med politik att göra.
Till slut vill jag bara säga, med tanke på min signatur att jag har inte något speciellt emot homosexuella. Jag är visserligen homfob, men det är en känslomässig defekt mer än en åsikt. Jag tog namnet för att reta överklassfjollor (ÖIS'are).
Jag tycker det är synd att Sverker hoppade av lobbyn. Han var riktigt rolig, troligtvis är hans vänner stockholmare och förstår inte självironi.
Vänsterdebattörer tar till sina vanliga knep när ingen håller med dem:
SvaraRadera"Muf-pajas"
"Korkad"
etc.
Vore det inte bättre om ni verkligen argumenterade för er sak? Btw, ja, jag var med i MUF. Gick dock ur ganska nyligen, kändes lite B att vara med i ett ungdomsförbund.
kanter/
Jag håller egentligen med dig. Men så länge invandrare begår mer brott än svenskar och kräver att få se Ramadan-program på SVT, så är det ett problem.
MÅste man vara kommunist för att få vara med o skriva för baraben?
SvaraRaderaDen som tycker att Sverige lyckas integrera invandrarna i samhället på ett bra sätt räcker upp en hand!
I mindre städer som Mariestad o Skövde går det la rätt bra då de snabbt beblandas och kommer in i det svenska levnadssättet. (Eller vad man ska kalla det)
I storstäderna hamnar ju tyvärr alla samma ställe, där dras de till varandra, umgås inte med svenskar, försöker inte komma in i samhället och blir kriminella.
Fast Frankie vet la inget om det för han har la inte satt in fot i Angered, Hjällbo, Bergsjön eller Hammarkullen.
Varför debatteras inte integrationen kan man ju fråga sig?! Det är ju bara Fp som tar upp ämnet i riksdagen, men ingen verkar vilja haka på.
Förstår faktiskt inte allt gnäll över 700 missade p-platser. Är inte SÅÅÅ långt att gå från tex 5: ans parkering till arenan. Platser finns på gångavstånd från arenan!
SvaraRaderaDet är höjden av lathet om man inte klarar av ens den sträckan.
My 2 cents on the matter.
Ok, så här ligger det till...
SvaraRadera1: Att invandrare begår fler brott ån svenskar är lögn. De flesta brott i Sverige begås av svenskar. De invandrare som begår flest brott i Sverige är finnar.
2. Det stämmer att FP ville föra upp invandringen på dagordningen. Men, tyvärr gjorde det de genom att lägga populistiska och förljugna förslag och ville lägga skulden för en misslyckad integration på invandrarna, istället för på det samhälle som diskriminerar dem. Ungefär på samma sätt som en del män säger att kvinnor som blir våldtagna får skylla sig själva.
3. Vi har en nästan helt avreglerad television, att en del kanaler sänder program som riktar sig till invandrare kan väl omöjligt ses som ett problem av någon.
Så, anonym 18:02, ta reda på fakta eller håll käft. Pajas!!!
Intressant läsning:
SvaraRaderahttp://www.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html
Hade tänkt att hålla mig utanför den politiska debatten här, men kunde inte låta bli att iaf ge en o annan kommentar.
SvaraRaderaNär någon suttit vid makten under en längre period så tröttnar folk och vill ha ett ombyte. Det ligger liksom i sakens natur. Således att många som aldrig röstat borgerligt gör det nu. Ett rent missnöjesval.
En annan orsak tror jag är att många partier går emot mitten (dvs stödjer endast medelklassen) och struntar i IDEOLOGIN får sådana konsekvenser som att de flesta tittar till sin egen plånbok. Sakfrågor blir helt enkelt viktigare än ideologiska när 1. Politikerna struntar mer o mer i ideologin. 2.Politiken riktas endast till de som har det bra (medelklass) inga egentliga problem för dem som har hyfsade jobb o inkomster. Det är väl självklart att om man lämmnar stora delar av befolkningen utanför så blir politiken helt ointressant för tex en långtidssjukskriven människa. Det är ju inte deras intressen som tas tillvara direkt va!
Vi går emot ett allt hårdare samhälle där det bara blir tydligare o tydligare att det är ok att sparka på de som "inget har" och beskylla dem för att vara "fuskare" på alla tänkbara områden. Medelklassen är allt som oftast mer intresserade av att få behålla sin "status" snarare än att få ett samhälle som är mer solidariskt (så länge inte de själva drabbas av brottslighet, sjukvård och andra bakslag).
Rent retoriskt går många på löst prat om att deras skatter går till fuskare osv. Människan är ett flokdjur och man står sig själv närmast. Detta flokdjursbeteende tillsammans med politikers ointresse för de svagare i samhället öppnar dörren på vid gavel för sådant här beteende.
Man skulle kunna säga att politikers "maktbegär" går ut över ideologin och populismen tar vid.
För om sanningen skall fram är det bra mycket lättare att få medelklassen (vi har en ganska stor sådan i Sverige) att gå och rösta jämfört med svagare grupper i samhället. Således för politikerna talan för de som redan har (röstar oftare)för att kunna behålla makten. Att detta skapar ett politiker förakt utan dess like i framtiden bryr de sig mindre om då makten i sig äro viktigare än ideologin.
För socialdemokratin är det här inget annat än rent "självmord" på längre sikt. Men också för politiken i stort. En allt mer koncentrerad politik medför naturligtvis utanförskap som bara växer sig starkare ju längre tiden går. Problemet är att det kan gå så långt att tillslut har vi en öppen konflikt. Mellan "utanförskapet" vs "medelklassen" som ger konfrontationer i samhället som vi aldrig upplevt tidigare i det här landet. Tycker signalerna blir allt tydligare på detta.