2013/07/05

En kortis med storebror Bjärsmyr.

(Bild: Privat. tagen på Mattias bröllop)
INTERVJU. Vad alla inte känner till är att Mattias Bjärsmyr inte var förste Bjärsmyr i klubben. Två år äldre Mikael har också tillhört klubben. Idag arbetar Mikael på Adidas. Jag fick en pratstund med honom.

Hur gammal är du?
-Jag fyller snart 29.

Hur hamnade du i blåvitt och när?
-Jag kom till Blåvitt sommaren år 2000 efter att de sett mig på diverse läger med Smålands distriktslag och även i några Junior-landskamper för Sverige.

Hur länge stannade du i klubben?
-Tre och ett halvt år.

Vem är den bäste du spelat mot respektive med?
-Alexander Farnerud var äckligt bra när vi var 16-17 år. Han hade lekstuga vissa matcher när vi mötte nationer som England och Tyskland. Odonkor från Tyskland kanske. Eller Darren Fletcher från Skottland.

Fortsatte karriären någon annanstans?
-Jag gick till Torslanda IK (div 2 och div 1) och spelade där i fyra år (2004-2007). Sen spelade jag med Lerum IS (div 4 och div 3) i tre säsonger innan jag lade av.

Har du & Mattias spelat seniorfotboll tillsammans?
-Jag tror att vi spelade en B-lags match tillsammans i vår moderklubb Hestra SSK innan jag stack till Göteborg.

Har du följt brorsans utlandsäventyr på plats i Grekland respektive Norge?
-Självklart! Jag är hans största fan/kritiker. Av uppenbara skäl besökte jag honom flera gånger när han bodde i Aten men struntade i Trondheim.

Spelar du någon fotboll nuförtiden?
-Jag lade skorna på hyllan efter åren i Lerum.

 Följer du blåvitt idag?
-Absolut! Jag är och har alltid varit Blåvitt-supporter! Jag går på i stort sett alla hemmamatcher!

Vad tror du om blåvitts höst? Blir det guldpytt? 
-Det känns som vårt år! Vi behöver bara bli mer effektiva framför mål så är jag helt säker på att Fredrik får laga guldpytt i höst.