2013/05/21

Startelvan mot Gefle


Jag hade den stora förmånen att INTE kunna se drabbningen mellan Gefle - IFK Göteborg, live den 21:e Juli 2012. Likväl, har jag vid flera tillfällen reflekterat över resultatet (0-5) och tvingade mig själv genomlida matchen i efterhand, inspelad på (hör och häpna) VHS
Senast IFK Göteborg slog Gefle på hemmaplan var 2009. Det börjar bli dags att bryta den trenden.
Min önskeelva inför morgondagen ser ut enligt följande;

J Alvbåge

A Johansson - Bjärsbärs - Norrman - Dyrestam

   E Salomonsson - Kung J - Nordin <-> SambaSimbaSam

Robin Söder - Tobias Hysén

Reflektion 
Vi har sett det förr, och då främst under Stina Hedins tid - (Tack och lov är hon och förpestar hos Frölunda nu istället) Spelare som går på för tidigt. 
Farnerud är tillbaka i truppen, men efter att ha följt honom på träning ger jag honom gärna en vecka till. Ett konstgräsdebacle och uppdragen skada är det sista vi behöver just nu.
Varför inte DMK? 
David är tveklöst ett hetare namn är Robin S i skrivande stund. Därmed ej sagt att Robin inte förtjänar sin chans, i år, igen. David gick mållös under en lång tid, och Robin bör ges åtminstone fem-sex matcher att visa vad han går för. Robin visade dessutom prov på kvalité i matchen mot Halmstad. 

Hur hade du ställt upp din Start11:a, och varför?