2013/04/27

Barn på LS - ett problem?

DEBATT:
Det har,  vid  flera  tillfällen  uppdagats  att  det  springer  runt  barn  och  ungdomar INNE  på  Levande  Sittplats.
Misstro  mig  inte  genom  följande  inlägg  -  jag älskar barn  -  men  just  där,  just då,  finns  det  ingen  mer  olämplig  plats  för  dem  att  vistas.
Nej, jag menar inte de fantastiska hjältar som kom rusande  mot oss  under  matchen mot Syrianska från P1 för att vara med och sjunga våra änglar framåt.
Jag menar de som tar upp befinner sig runt om på N1-N2, som sedan skymtas nere i barområdet vid olika tillfällen.

Det  är  oklart  hur  de  tar  sig  in,  men  en  teori är  att  de  helt  enkelt vandrar mellan  läktarna, alternativt går in via N2 och sedan tar vänster istället för höger.
Således  kommer  de  även  in  till  barområdet.
Det har även setts att en del föräldrar tar med sina barn in på läktaren. Varför?

Det finns (såvitt jag kan komma på) tre huvudskäl till varför folk väljer att köpa sitt årskort just på LS.

  •  Det serveras alkohol där, vilket många tycker hör till den moderna fotbollskulturen.
  •  Det är en samlingsplats för "gamla" klackdeltagare som fortfarande vill sjunga sina hjältar framåt.
  •  Det är barnfritt, vilket gör att man kan uttrycka sig obegränsat samtidigt som "vuxna får umgås med vuxna", och på det viset kan ta "flykten från småbarnshemmet"

Det är inget stort problem - men det är ett problem. Det är klart att alla är välkomna att se Blåvitt, gammal som ung, och då erbjuder vår fantastiska arena över 14000 andra fantastiska platser där barn/ungdomar är välkomna, tex. Young Fellows.

Vad tycker du?