2013/01/01

En hyllning

KRÖNIKA:
Om  du  förväntar  dig  att  få läsa en massa  information om vad som händer i IFK Göteborg kan du lika gärna sluta nu. Detta inlägg är inte till för dem. 2012 är uttömt. Detta inlägg är till för  Dig.  Just du  som  läser  detta. Vare  sig  du  sitter  på  en  surfplatta, smartphone eller dator - på bussen, jobbet eller  kanske  toaletten.  Du är lika viktig ändå. För mig alltså - och för IFK Göteborg.
Om du mot förmodan gör det sistnämnda är jag tacksam för att du valde mig framför typ Playboy. Patrik vs. Hefner 1-0. Sug på den! Eller, gör inte det..

Jag vill skicka en hyllning till dig! För att du stöttar våra Änglar i tuffa tider. För att du tar dig till Gamla Ullevi när du har möjlighet och för att du sprider våra Blåvita budskap genom sång och glädje.
Jag vill även tacka dig för att du läst så här långt. Det tyder på karaktär, och förhoppningsvis blev vi av med ett par jättehäftiga anonyma glåpordskommentarer á Martin Mutumba-style som troligtvis ändå inte tillförde någonting mer än ett litet skratt i min lilla stuga. Synd. Eftersom du fortfarande läser trots 13 raders ordbajseri tänkte jag nu nyttja detta tillfälle till att berätta lite om hur jag tänker.

Min målsättning 2013 är att rapportera, bekräfta, rykta, uppdatera, berätta och hetsa mer än någonsin.
2013 är året då vi skall skörda framgångar dels på- men även vid sidan av plan. Ni skall inte  behöva  undra   över  någonting.  Allting skall vara glasklart.  Korten skall ligga på bordet. Allt ni skall behöva göra är att luta er tillbaka, med vetskapen om att läget är under kontroll - och att det inte finns någonting som händer kring IFK Göteborg som Ni inte känner till. All vettig, onyttig, rolig, onödig och trovärdig information.
Det är ingenting jag förväntar mig att få betalt eller cred för. Tvärtom. Jag gör det för Din-, för Min- och för IFK Göteborgs skull.




Jag älskar IFK Göteborg. Så är det bara. Det kan ingen ta ifrån mig. Jag vet att du känner likadant.
2013 är vårt år, och vi kan alla hjälpas åt för att det skall bli så bra som möjligt. Finns det något Du vill att vi skall  rapportera  om?  Något  du  vill  läsa  kring?  Något speciellt Kanal Glenn-tema? Något vi kan göra som du känner saknas idag? Skriv en rad här nedanför. Din åsikt är mycket viktigare än du tror.

Avslutningsvis skulle jag kunna ha haft en riktigt fräck catch phrase, men väljer istället att runda av med orden - "God fortsättning, och på återseende."