2012/11/01

Silly Season - Ny spelare på ingång?

BaraBen.com erfar att Håkan Mild och IFK Göteborg just nu rycker i FC Groningens vänsterback Emil Johansson, vilken sägs vara väldigt nära ett kontrakt. På grund av skador fick Emil en trög start i Holland, och under årets säsong har han enbart spelat två av tio matcher.

Bild - fcgroningen.nl

Emil har ett förflutet i Hammarby, där han i den Allsvenska premiären 2009 gjorde årets mål, och då mot Elfsborg. Han har även spelat i norska Molde FK.




Jag ringde upp Emils agent Patrick Mörk för en kommentar:
Hej mitt namn är Patrik, och jag ringer från BaraBen.com. Stämmer det att Emil Johansson är påväg till Blåvitt?
(tystnad)
"Eh, det kan jag tyvärr inte uttala mig om".
Har det funnits ett intresse kring Emil från Blåvitts sida under tidigare år?
(tystnad)
"Tyvärr, jag kan inte kommentera det heller".

Vad som händer återstår att se, men man kan lugnt säga att Silly är igång!